Σουίτα εν κινήσει: Οδηγώντας το υπέροχο Peugeot 508
Σουίτα εν κινήσει: Οδηγώντας το υπέροχο Peugeot 508
Όσοι κατοικούν στην αυτοκινητική Ιερουσαλήμ, μάλλον θα τους έχει έρθει στο πρόσωπο η αύρα απ΄το νέο αέρα που φυσά. Τι θέλει να πει ο ποιητής; Ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια, οι ίδιοι άνθρωποι δεν άκουγαν συχνά την ιδέα μιας καλοσχεδιασμένης, γαλλικής berline ως αιχμή ανάμεσα στην πλημμυρίδα των SUV
Βλέπετε, υπερυψωμένα μοντέλα επί μοντέλων περιστρέφονται δορυφορικά γύρω απ΄τον προεξέχοντα ήλιο των SUV. Τι μένει, λοιπόν; Πάντως όχι ένα προβλέψιμο, τετραγωνισμένο σεντάν, κάποιοι τρεις όγκοι που σέρνουν την επαναληψιμότητά τους στην άσφαλτο. Το σεντάν, όπως το ξέραμε, δεν ζει και τις καλύτερες μέρες του, ξέρετε.
Οι καιροί δείχνουν ότι σαν να χρειαζόταν μια ανανέωση. Μία εναλλακτική. Ειδικά για όλους εκείνους που δεν χρειάζονται απαραίτητα ένα crossover για να στεγάσουν τις χωροταξικές τους ανάγκες.
Το Peugeot 508, άμα τη εμφανίσει του, εξέφρασε αυτήν ακριβώς την αύρα. Κάπου εκεί, δίπλα στην αιώνια μακάρια και αδιατάρακτη Λίμνη της Γενεύης. Επί της ομώνυμης Διεθνούς Έκθεσης, όπου, δεκαετίες τώρα, συγκεντρώνεται η αφρόκρεμα των κατασκευαστών. Πέρυσι, που έκανε αβάν πρεμιέρ το αυτοκίνητο, όταν αποσύρθηκε το σύνηθες σατέν σεντόνι που το κάλυπτε, τα φλας έπεσαν βροχή. Δικαιολογημένα. Ο νέος αέρας στην κατηγορία είχε σύντομο «ονοματεπώνυμο». Όσο αρκεί για να το θυμάσαι: Peugeot 508.
Πάνω στο εντυπωσιακό περίπτερο, έλαμπαν οι στιλπνές γραμμές, η ριζοσπαστική σχεδίαση. Το Peugeot 508 μόλις είχε πάρει έμπνευση από το εκπάγλου καλλονής e-LEGEND CONCEPT . Πάμε και στοίχημα: όσο και να σερφάρετε στο διεθνές διαδίκτυο, δύσκολα θα συναντήσετε μία, έστω, περιγραφή που να μην είναι διθυραμβική για αυτό το υπέροχο concept της Peugeot. Κι αυτό γιατί, κατά τον Αριστοτέλη, «το κάλλος παντός επιστολίου συστατικώτερον». Η ομορφιά, δηλαδή, είναι η καλύτερη συστατική επιστολή. Καλώς ή κακώς, ισχύει και για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε.
Σαν αποτέλεσμα, το Peugeot 508 σάρωσε βραβεία, κατέκτησε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια τον τίτλο του «Ομορφότερου Αυτοκινήτου» και έφερε τις τεχνολογίες τού αύριο στο σήμερα. Ο σχεδιαστής του, Gilles Vidal, το χαρακτηρίζει ως ένα «fastback δυόμισι όγκων». Δείχνει διαφορετικό.
Η αλήθεια είναι πως η Peugeot προετοίμαζε στρατηγικά την τακτική της. Αν σας αρέσουν τα νέας γενιάς μοντέλα της εταιρείας, όπως, για παράδειγμα, το νέο Peugeot 208 που αυτές τις μέρες βραβεύτηκε ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς » για την Ελλάδα, τότε ξέρετε πού να αναζητήσετε τον ηθικό «αυτουργό». Cherchez la femme, λένε οι Γάλλοι. Μετά, τη φράση την πήρε κόπι-πέιστ η υπόλοιπη ανθρωπότητα και την απέδωσε εκεί που ταιριάζει. Και ταιριάζει ακριβώς στο πανέμορφο Peugeot 508. Είναι η νέα σχεδιαστική γλώσσα των Γάλλων. Η σχεδιαστική ναυαρχίδα που δίνει τα «φώτα» της και στα μικρότερα Peugeot που θα δούμε εντός του 2020. Το 508 είναι η μητρική γλώσσα των Γάλλων στη νέα εποχή.
Αφού περιεργαστείς το εξωτερικό, ανοίγεις τις πόρτες αυτής της διαφορετικής berline και συναντάς τα frameless ηλεκτρικά παράθυρα. Λεπτομέρεια; Μα εννοείται. Εκεί είναι όλη η ιστορία. Στις λεπτομέρειες της κάθε κατασκευής. Ως γνωστόν, τα περισσότερα πανάκριβα σπορ αυτοκίνητα έχουν παράθυρα χωρίς πλαίσια (κοινώς). Δεν είναι μόνο η μείωση του βάρους που επιζητούν. Αλλά, κυρίως, η ανάλαφρη, αδιάκοπτη αισθητική. Χωρίς μέταλλα και ράγες που να τη διακόπτουν.
Επειδή, όμως, η ομορφιά έχει τίμημα, η επόμενη πρόκληση ήταν στο πώς θα καταφέρουν να μονώσουν την καμπίνα από αεροδυναμικούς θορύβους. Πώς θα κάνουν ερμειτικά στιβαρό το κλείσιμο των κρυστάλλων. Η διαδικασία κοστίζει. Στο Peugeot 508 το κατάφεραν μέσα απ΄τη βαθιά μηχανολογική δεξαμενή που διαθέτουν.
Οι καιροί δείχνουν ότι σαν να χρειαζόταν μια ανανέωση. Μία εναλλακτική. Ειδικά για όλους εκείνους που δεν χρειάζονται απαραίτητα ένα crossover για να στεγάσουν τις χωροταξικές τους ανάγκες.
Το Peugeot 508, άμα τη εμφανίσει του, εξέφρασε αυτήν ακριβώς την αύρα. Κάπου εκεί, δίπλα στην αιώνια μακάρια και αδιατάρακτη Λίμνη της Γενεύης. Επί της ομώνυμης Διεθνούς Έκθεσης, όπου, δεκαετίες τώρα, συγκεντρώνεται η αφρόκρεμα των κατασκευαστών. Πέρυσι, που έκανε αβάν πρεμιέρ το αυτοκίνητο, όταν αποσύρθηκε το σύνηθες σατέν σεντόνι που το κάλυπτε, τα φλας έπεσαν βροχή. Δικαιολογημένα. Ο νέος αέρας στην κατηγορία είχε σύντομο «ονοματεπώνυμο». Όσο αρκεί για να το θυμάσαι: Peugeot 508.
Πάνω στο εντυπωσιακό περίπτερο, έλαμπαν οι στιλπνές γραμμές, η ριζοσπαστική σχεδίαση. Το Peugeot 508 μόλις είχε πάρει έμπνευση από το εκπάγλου καλλονής e-LEGEND CONCEPT . Πάμε και στοίχημα: όσο και να σερφάρετε στο διεθνές διαδίκτυο, δύσκολα θα συναντήσετε μία, έστω, περιγραφή που να μην είναι διθυραμβική για αυτό το υπέροχο concept της Peugeot. Κι αυτό γιατί, κατά τον Αριστοτέλη, «το κάλλος παντός επιστολίου συστατικώτερον». Η ομορφιά, δηλαδή, είναι η καλύτερη συστατική επιστολή. Καλώς ή κακώς, ισχύει και για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε.
Σαν αποτέλεσμα, το Peugeot 508 σάρωσε βραβεία, κατέκτησε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια τον τίτλο του «Ομορφότερου Αυτοκινήτου» και έφερε τις τεχνολογίες τού αύριο στο σήμερα. Ο σχεδιαστής του, Gilles Vidal, το χαρακτηρίζει ως ένα «fastback δυόμισι όγκων». Δείχνει διαφορετικό.
Η αλήθεια είναι πως η Peugeot προετοίμαζε στρατηγικά την τακτική της. Αν σας αρέσουν τα νέας γενιάς μοντέλα της εταιρείας, όπως, για παράδειγμα, το νέο Peugeot 208 που αυτές τις μέρες βραβεύτηκε ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς » για την Ελλάδα, τότε ξέρετε πού να αναζητήσετε τον ηθικό «αυτουργό». Cherchez la femme, λένε οι Γάλλοι. Μετά, τη φράση την πήρε κόπι-πέιστ η υπόλοιπη ανθρωπότητα και την απέδωσε εκεί που ταιριάζει. Και ταιριάζει ακριβώς στο πανέμορφο Peugeot 508. Είναι η νέα σχεδιαστική γλώσσα των Γάλλων. Η σχεδιαστική ναυαρχίδα που δίνει τα «φώτα» της και στα μικρότερα Peugeot που θα δούμε εντός του 2020. Το 508 είναι η μητρική γλώσσα των Γάλλων στη νέα εποχή.
Αφού περιεργαστείς το εξωτερικό, ανοίγεις τις πόρτες αυτής της διαφορετικής berline και συναντάς τα frameless ηλεκτρικά παράθυρα. Λεπτομέρεια; Μα εννοείται. Εκεί είναι όλη η ιστορία. Στις λεπτομέρειες της κάθε κατασκευής. Ως γνωστόν, τα περισσότερα πανάκριβα σπορ αυτοκίνητα έχουν παράθυρα χωρίς πλαίσια (κοινώς). Δεν είναι μόνο η μείωση του βάρους που επιζητούν. Αλλά, κυρίως, η ανάλαφρη, αδιάκοπτη αισθητική. Χωρίς μέταλλα και ράγες που να τη διακόπτουν.
Επειδή, όμως, η ομορφιά έχει τίμημα, η επόμενη πρόκληση ήταν στο πώς θα καταφέρουν να μονώσουν την καμπίνα από αεροδυναμικούς θορύβους. Πώς θα κάνουν ερμειτικά στιβαρό το κλείσιμο των κρυστάλλων. Η διαδικασία κοστίζει. Στο Peugeot 508 το κατάφεραν μέσα απ΄τη βαθιά μηχανολογική δεξαμενή που διαθέτουν.
Μπαίνεις, λοιπόν, κλείνεις την πόρτα, χώνεσαι χαμηλά μέσα στο μοναδικό i-COCKPIT και απολαμβάνεις όλη την αισθητική και το διαστημικό περιβάλλον. Αλλά χωρίς κανένα συμβιβασμό. Ειδικά όσον αφορά το περίφημο NVH. Το λεγόμενο, δηλαδή, Noise, Vibration and Harshness . Μεγάλη ιστορία το NVH. Εκατομμύρια ευρώ δαπανώνται για να γίνει η ζωή μας μέσα στο αυτοκίνητο λιγότερο ταραχώδης, λιγότερο στρεσαριστική. Είναι το αντίδοτο στις θορυβώδεις, πιεστικές μητροπόλεις του κόσμου.
Αποζητάς εκείνη την ωραία στιγμή που μετά από μια έντονη μέρα στο γραφείο βρίσκεσαι μέσα στη τεχνολογική θέρμη του Peugeot 508. Έχεις μπροστά σου την πλήρως διαμορφώσιμη ψηφιακή οθόνη, ένα τρισδιάστατο πάνελ που ‘ναι σαν να βγήκε από ταινία, στιβαρά μπουτόν, ακριβά υλικά, ένα μικρό τιμόνι που το κατευθύνεις με τη σκέψη και ένα κάθισμα-ωδή στην παραδοσιακή γαλλική άνεση που αναμένεις. Σουίτα εν κινήσει.
Εν τω μεταξύ, δεν αναφέρθηκε, έτσι, τυχαία παραπάνω, ο όρος για το βαθύ engineering, τη «μηχανολογική δεξαμενή». Στα σωθικά του Peugeot 508 υπάρχει το νέο στιβαρό πλαίσιο. Οι φήμες λένε πως ήταν «κολοσσιαίου μεγέθους» το ποσόν που επενδύθηκε για την εξέλιξή του. Συγρατείστε πως ζυγίζει περίπου 70 kg λιγότερα απ΄το μέσο όρο της κατηγορίας του Peuegot 508. Η δίαιτα είναι πάντα επίπονη σ΄αυτή τη ζωή. Νόμος.
Το αυτοκίνητο διαθέτει, επίσης, άμεσο μπροστινό σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα αλλά και ενεργητική ανάρτηση AMVAR. Η Peugeot, άλλωστε, γενικότερα ως κατασκευαστής, είχε μακρά παράδοση στην άψογη οδηγική συμπεριφορά, το λεγόμενο handling, κατά τον νεοεκλεγέντα Boris Johnson. Της είναι εύκολο, λοιπόν, να το μεταγγίσει στα μοντέλα της. Υπάρχει η δεξαμενή σκέψης γενεών και γενεών στα αυτοκίνητά της. Η λίστα είναι μεγάλη και πάει μακριά στο χρόνο. Ας μην την ξεκινήσουμε.
Ας μείνουμε στο σήμερα, λοιπόν. Εδώ που, για πρώτη φορά, μετά από μια σχετική απραξία της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουμε ένα διαφορετικό βιομηχανικό προϊόν. Όχι με μια βαριά, τευτονικής φύσης τελειοθηρία, όχι κλινικό, αλλά τεχνολογικά συναισθηματικό. Το Peugeot 508 δεν τζογάρει στο εσκεμμένα ρετρό. Δεν είναι μεταλλαγμένο προϊόν σε παραλλαγή, δεν επαναλαμβάνεται. Κάνει βήμα στο μέλλον, διαθέτει κινητήρες σε βενζίνη και diesel που έχουν πάρει βραβεία επί βραβείων για το συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας, τους PureTech και BlueHDi και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8, αλλά και όλη την προσοχή στη λεπτομέρεια που περιμένεις.
Οδηγώντας, για παράδειγμα, τη νύχτα, με τη βοήθεια της κάμερας υπερύθρων που βρίσκεται τοποθετημένη στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και μέσω της τεχνολογίας “Night Vision”, έχεις τη δυνατότητα να εντοπίσεις ο,τιδήποτε κινείται στην πορεία σου. Εφοδιασμένο με συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης οδήγησης τελευταίας τεχνολογίας, το Peugeot 508 είναι η απεικόνιση της νέας αυτοκίνησης.
Είχαμε καιρό να δούμε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, με νέο αέρα. Το βήμα προς το μέλλον είναι εδώ. Από 1.5 και 1.6 λίτρα. Μπες στην hi-tech κάψουλα και νιώσε την αύρα στο πρόσωπο. Είτε κατοικείς στην αυτοκινητική Ιερουσαλήμ είτε σε μια χώρα που λέγεται Ελλάδα.
Αποζητάς εκείνη την ωραία στιγμή που μετά από μια έντονη μέρα στο γραφείο βρίσκεσαι μέσα στη τεχνολογική θέρμη του Peugeot 508. Έχεις μπροστά σου την πλήρως διαμορφώσιμη ψηφιακή οθόνη, ένα τρισδιάστατο πάνελ που ‘ναι σαν να βγήκε από ταινία, στιβαρά μπουτόν, ακριβά υλικά, ένα μικρό τιμόνι που το κατευθύνεις με τη σκέψη και ένα κάθισμα-ωδή στην παραδοσιακή γαλλική άνεση που αναμένεις. Σουίτα εν κινήσει.
Εν τω μεταξύ, δεν αναφέρθηκε, έτσι, τυχαία παραπάνω, ο όρος για το βαθύ engineering, τη «μηχανολογική δεξαμενή». Στα σωθικά του Peugeot 508 υπάρχει το νέο στιβαρό πλαίσιο. Οι φήμες λένε πως ήταν «κολοσσιαίου μεγέθους» το ποσόν που επενδύθηκε για την εξέλιξή του. Συγρατείστε πως ζυγίζει περίπου 70 kg λιγότερα απ΄το μέσο όρο της κατηγορίας του Peuegot 508. Η δίαιτα είναι πάντα επίπονη σ΄αυτή τη ζωή. Νόμος.
Το αυτοκίνητο διαθέτει, επίσης, άμεσο μπροστινό σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα αλλά και ενεργητική ανάρτηση AMVAR. Η Peugeot, άλλωστε, γενικότερα ως κατασκευαστής, είχε μακρά παράδοση στην άψογη οδηγική συμπεριφορά, το λεγόμενο handling, κατά τον νεοεκλεγέντα Boris Johnson. Της είναι εύκολο, λοιπόν, να το μεταγγίσει στα μοντέλα της. Υπάρχει η δεξαμενή σκέψης γενεών και γενεών στα αυτοκίνητά της. Η λίστα είναι μεγάλη και πάει μακριά στο χρόνο. Ας μην την ξεκινήσουμε.
Ας μείνουμε στο σήμερα, λοιπόν. Εδώ που, για πρώτη φορά, μετά από μια σχετική απραξία της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουμε ένα διαφορετικό βιομηχανικό προϊόν. Όχι με μια βαριά, τευτονικής φύσης τελειοθηρία, όχι κλινικό, αλλά τεχνολογικά συναισθηματικό. Το Peugeot 508 δεν τζογάρει στο εσκεμμένα ρετρό. Δεν είναι μεταλλαγμένο προϊόν σε παραλλαγή, δεν επαναλαμβάνεται. Κάνει βήμα στο μέλλον, διαθέτει κινητήρες σε βενζίνη και diesel που έχουν πάρει βραβεία επί βραβείων για το συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας, τους PureTech και BlueHDi και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8, αλλά και όλη την προσοχή στη λεπτομέρεια που περιμένεις.
Οδηγώντας, για παράδειγμα, τη νύχτα, με τη βοήθεια της κάμερας υπερύθρων που βρίσκεται τοποθετημένη στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και μέσω της τεχνολογίας “Night Vision”, έχεις τη δυνατότητα να εντοπίσεις ο,τιδήποτε κινείται στην πορεία σου. Εφοδιασμένο με συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης οδήγησης τελευταίας τεχνολογίας, το Peugeot 508 είναι η απεικόνιση της νέας αυτοκίνησης.
Είχαμε καιρό να δούμε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, με νέο αέρα. Το βήμα προς το μέλλον είναι εδώ. Από 1.5 και 1.6 λίτρα. Μπες στην hi-tech κάψουλα και νιώσε την αύρα στο πρόσωπο. Είτε κατοικείς στην αυτοκινητική Ιερουσαλήμ είτε σε μια χώρα που λέγεται Ελλάδα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα