Ανακυκλώσιμο μέλλον
Ανακυκλώσιμο μέλλον
Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι ηλεκτρικό και θα κατασκευάζεται από ελαφριά συνθετικά υλικά, όμως πόσο «πράσινο» θα είναι αν δεν μπορεί να ανακυκλωθεί;
Ο ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ, τα προηγμένα ελαφριά υλικά κατασκευής και η αυτόνομη οδήγηση θα είναι, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, τα βασικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων του μέλλοντος. H Volkswagen υπολογίζει ότι θα πουλά τρία εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως από το 2025, ενώ η BMW με τα i3 και i8 έδειξε ότι τα ανθεκτικά αλλά ελαφριά συνθετικά υλικά μπορούν να δώσουν την απάντηση για την εξισορρόπηση του βάρους των μπαταριών. Αυτό το μέλλον όμως έχει και αρκετά εμπόδια: οι πρώτες ύλες για την κατασκευή των μπαταριών δεν είναι ανεξάντλητες και φυσικά αν τα συνθετικά υλικά που θα χρησιμοποιούνται δεν μπορούν να ανακυκλωθούν, τότε τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα είναι μια περιβαλλοντική βόμβα.
Ο ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι εάν δεν δοθεί απάντηση στην ανακύκλωση των μπαταριών τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί για λύση θα αποδειχθούν ένα ακόμα πρόβλημα για το περιβάλλον. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει ότι σε ποσοστό 50% -επί του βάρους τους- οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ανακυκλώσιμες. Επιπλέον η ανακύκλωση ίσως να δώσει και τη λύση στο σημαντικό πρόβλημα των πρώτων υλών. Τα αποθέματα κοβαλτίου -το οποίο είναι βασικό χημικό συστατικό των μπαταριών ιόντων-λιθίου- δεν είναι ανεξάντλητα, ενώ η τιμή του έχει τριπλασιαστεί από το 2016 έως σήμερα. Διεξάγονται έρευνες για την κατασκευή μπαταριών που δεν χρησιμοποιούν κοβάλτιο, όμως η σχετική τεχνολογία είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Επομένως, προς το παρόν, η μόνη λύση βρίσκεται στην ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών. Η Nissan κάνει κάτι αντίστοιχο χρησιμοποιώντας παλιές μπαταρίες από Leaf σε έναν πρότυπο στύλο φωτισμού για τον δρόμο ο οποίος συλλέγει ηλιακή ενέργεια και την αποθηκεύει στις μπαταρίες για να φωτίζει χωρίς να είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Η Renault από τη μεριά της σχεδιάζει να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του Zoe για τη σταθεροποίηση της τάσης του δικτύου ηλεκτροδότησης του νησιού Πόρτο Σάντο, το οποίο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΞΑΝΑ ΤΑ ΑΝΘΡΑΚΟΝΗΜΑΤΑ
Το... εξωτικό υλικό που μεταμόρφωσε την F1 και τα supercars πλέον υπάρχει και στα συμβατικά αυτοκίνητα. Η BMW είναι από τις πρώτες εταιρείες που χρησιμοποίησε τα ανθρακονήματα σε ευρύτερη κλίμακα μειώνοντας το κόστος παραγωγής. Ωστόσο ο τεχνικός διευθυντής του Τμήματος Συνθετικών Υλικών της McLaren, Claudio Santori, παραδέχεται: «Η βιομηχανία βρίσκεται μπροστά στην πολύ μεγάλη πρόκληση της εύρεσης λύσης για μια οικονομικά βιώσιμη ανακύκλωση των συνθετικών υλικών. Είναι τεχνικά εφικτό μέσω χημικών διαδικασιών ή κονιορτοποίησης να αποσυνθέσουμε ένα τέτοιο υλικό. Η πρώτη ύλη όμως που προκύπτει είναι αποδυναμωμένη σε σχέση με την αρχική, οπότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου για τη δημιουργία ενός αντίστοιχα ισχυρού υλικού. Σύμφωνα με τον Santori, η McLaren ερευνά νέες μεθόδους για τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας ανθρακονημάτων. «Στόχος μας είναι να βρούμε τον τρόπο ώστε να μειώσουμε στο ελάχιστο ή ακόμα και να μηδενίσουμε τα υλικά που περισσεύουν από την παραγωγή ανθρακονημάτων». Κάτι ανάλογο κάνει και η BMW μέσω της SGL, η οποία έχει αναλάβει την παραγωγή των ανθρακονημάτινων εξαρτημάτων που πρόκειται να παίξουν καίριο ρόλο στα μελλοντικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ
Στόχος της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι να επιτευχθεί ένα ποσοστό ανακύκλωσης της τάξης του 95% -επί του βάρους- σε κάθε αυτοκίνητο που φτάνει στο τέλος του κύκλου ζωής του. Κάποιοι κατασκευαστές έχουν αγκαλιάσει αυτή την ιδέα πιο ζεστά από άλλους που βλέπουν μια τέτοια προοπτική ως επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Η Toyota ανέπτυξε μια διαδικασία που απλοποιεί την αποσυναρμολόγηση των αυτοκινήτων της: βάζοντας ένα διακριτικό τριγωνικό σύμβολο σε εξαρτήματα που μπορούν να ανακυκλωθούν διευκολύνεται η αναγνώρισή τους. Είναι σίγουρο ότι ακόμα και τέτοιες μικρές λεπτομέρειες θα φέρουν ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα στο μέλλον.
Jake Groves
100.000 ΤΟΝΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΙΟΝΤΩΝ-ΛΙΘΙΟΥ ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020
Στόχος της McLaren είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης στην παραγωγή ανθρακονημάτων
Οι στύλοι φωτισμού Reborn της Nissan χρησιμοποιούν μπαταρίες από το Leaf
Τελικά δουλεύει;
Ο ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι εάν δεν δοθεί απάντηση στην ανακύκλωση των μπαταριών τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί για λύση θα αποδειχθούν ένα ακόμα πρόβλημα για το περιβάλλον. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει ότι σε ποσοστό 50% -επί του βάρους τους- οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ανακυκλώσιμες. Επιπλέον η ανακύκλωση ίσως να δώσει και τη λύση στο σημαντικό πρόβλημα των πρώτων υλών. Τα αποθέματα κοβαλτίου -το οποίο είναι βασικό χημικό συστατικό των μπαταριών ιόντων-λιθίου- δεν είναι ανεξάντλητα, ενώ η τιμή του έχει τριπλασιαστεί από το 2016 έως σήμερα. Διεξάγονται έρευνες για την κατασκευή μπαταριών που δεν χρησιμοποιούν κοβάλτιο, όμως η σχετική τεχνολογία είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Επομένως, προς το παρόν, η μόνη λύση βρίσκεται στην ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών. Η Nissan κάνει κάτι αντίστοιχο χρησιμοποιώντας παλιές μπαταρίες από Leaf σε έναν πρότυπο στύλο φωτισμού για τον δρόμο ο οποίος συλλέγει ηλιακή ενέργεια και την αποθηκεύει στις μπαταρίες για να φωτίζει χωρίς να είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Η Renault από τη μεριά της σχεδιάζει να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του Zoe για τη σταθεροποίηση της τάσης του δικτύου ηλεκτροδότησης του νησιού Πόρτο Σάντο, το οποίο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΞΑΝΑ ΤΑ ΑΝΘΡΑΚΟΝΗΜΑΤΑ
Το... εξωτικό υλικό που μεταμόρφωσε την F1 και τα supercars πλέον υπάρχει και στα συμβατικά αυτοκίνητα. Η BMW είναι από τις πρώτες εταιρείες που χρησιμοποίησε τα ανθρακονήματα σε ευρύτερη κλίμακα μειώνοντας το κόστος παραγωγής. Ωστόσο ο τεχνικός διευθυντής του Τμήματος Συνθετικών Υλικών της McLaren, Claudio Santori, παραδέχεται: «Η βιομηχανία βρίσκεται μπροστά στην πολύ μεγάλη πρόκληση της εύρεσης λύσης για μια οικονομικά βιώσιμη ανακύκλωση των συνθετικών υλικών. Είναι τεχνικά εφικτό μέσω χημικών διαδικασιών ή κονιορτοποίησης να αποσυνθέσουμε ένα τέτοιο υλικό. Η πρώτη ύλη όμως που προκύπτει είναι αποδυναμωμένη σε σχέση με την αρχική, οπότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου για τη δημιουργία ενός αντίστοιχα ισχυρού υλικού. Σύμφωνα με τον Santori, η McLaren ερευνά νέες μεθόδους για τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας ανθρακονημάτων. «Στόχος μας είναι να βρούμε τον τρόπο ώστε να μειώσουμε στο ελάχιστο ή ακόμα και να μηδενίσουμε τα υλικά που περισσεύουν από την παραγωγή ανθρακονημάτων». Κάτι ανάλογο κάνει και η BMW μέσω της SGL, η οποία έχει αναλάβει την παραγωγή των ανθρακονημάτινων εξαρτημάτων που πρόκειται να παίξουν καίριο ρόλο στα μελλοντικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ
Στόχος της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι να επιτευχθεί ένα ποσοστό ανακύκλωσης της τάξης του 95% -επί του βάρους- σε κάθε αυτοκίνητο που φτάνει στο τέλος του κύκλου ζωής του. Κάποιοι κατασκευαστές έχουν αγκαλιάσει αυτή την ιδέα πιο ζεστά από άλλους που βλέπουν μια τέτοια προοπτική ως επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Η Toyota ανέπτυξε μια διαδικασία που απλοποιεί την αποσυναρμολόγηση των αυτοκινήτων της: βάζοντας ένα διακριτικό τριγωνικό σύμβολο σε εξαρτήματα που μπορούν να ανακυκλωθούν διευκολύνεται η αναγνώρισή τους. Είναι σίγουρο ότι ακόμα και τέτοιες μικρές λεπτομέρειες θα φέρουν ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα στο μέλλον.
Jake Groves
100.000 ΤΟΝΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΙΟΝΤΩΝ-ΛΙΘΙΟΥ ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020
Στόχος της McLaren είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης στην παραγωγή ανθρακονημάτων
Οι στύλοι φωτισμού Reborn της Nissan χρησιμοποιούν μπαταρίες από το Leaf
Τελικά δουλεύει;
Το Dynamic Enhancer της Ferrari
Το πιο προηγμένο οδηγικό βοήθημα της Ferrari εστιάζει στο εσκεμμένο σπάσιμο της πρόσφυσης, φροντίζοντας ώστε αυτό να μη φτάνει σε ανεξέλεγκτο σημείο. Κατά καιρούς η Ferrari έχει χρησιμοποιήσει αρκετά έξυπνα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, με κορυφαίο το Side Slip Control (SSC) που έχει υιοθετηθεί στις 458 Speciale, 488 GTB, F12tdf και τώρα στην 488 Pista. Εν συντομία, το SSC ελέγχει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ώστε να επιτρέπει την εκδήλωση ενός συγκεκριμένου ποσοστού πλαγιολίσθησης με φυσικό τρόπο. Το σύστημα Dynamic Enhancer προσθέτει σε αυτή τη λειτουργία και την επέμβαση των φρένων προκειμένου να εξασφαλίσει μια πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στο όριο, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα να χρειαστεί ξαφνικά ανάποδο τιμόνι. Το Dynamic Enhancer συνοδεύει προς το παρόν μόνο την Pista. Για την ενεργοποίησή του ο οδηγός πρέπει απλώς να γυρίσει το manettino στο θέση CT Off. Η διαδικασία είναι σαφέστατα πιο απλή από αυτή του Drift Mode της Mercedes-AMG, όπου απαιτούνται συγκεκριμένα βήματα, αλλά και της BMW M5, για το οποίο θα πρέπει ο οδηγός να πλοηγηθεί στο iDrive. Οι αλγόριθμοι του Side Slip Control σε συνεργασία με την κεντρική μονάδα δυναμικού ελέγχου της Pista αναγνωρίζουν την προδιάθεση για εκδήλωση υπερστροφής και έτσι υπολογίζεται το απαιτούμενο ποσοστό επενέργειας στα φρένα ώστε να αποτραπεί ξαφνική απώλεια της πρόσφυσης. Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει προοδευτικά η πλαγιολίσθηση το Dynamic Enhancer χωρίς να γίνεται αντιληπτό στον οδηγό έχει συνεχή επενέργεια τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φρένα προκειμένου να ομαλοποιεί κάθε μεταβολή της πρόσφυσης και να διατηρεί σταθερή ένταση στην εξέλιξη της διαδικασίας. Σε αντίθεση με αυτό τα λιγότερο εξελιγμένα συστήματα θέτουν σε ετοιμότητα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αλλά δεν επιτρέπουν την επέμβασή τους παρά μόνο όταν οι πλευρικές δυνάμεις φτάσουν σε ένα ανώτατο όριο. Εκείνη τη στιγμή όμως η επέμβαση γίνεται ξαφνικά δημιουργώντας μια έντονη αντίδραση που αιφνιδιάζει τον οδηγό και κάνει πιθανή ακόμα και τη μεταβολή της δυναμικής ισορροπίας. Φυσικά το Dynamic Enhancer βοηθά τον οδηγό, αλλά δεν τον αντικαθιστά, οπότε στη λειτουργία CT Off το λάθος μπορεί κάλλιστα να καταλήξει σε τετ-α-κε. Το σύστημα κάνει τη δουλειά του όταν προσπαθείς να κινηθείς στο όριο της πρόσφυσης με τον σωστό τρόπο για να απολαύσεις το γλίστρημα της ουράς. Και η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση που χαρίζει είναι μοναδική.
JAKE GROVES
ΤΕΛΙΚΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ;
Ναι. Η Pista μοιάζει να καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα σε γλιστρήματα που προκαλείς και σε αυτά που αναγκάζεσαι να αντιμετωπίσεις. Στην πρώτη περίπτωση σε βοηθά να εκτελέσεις χορογραφίες με χειρουργική ακρίβεια, ενώ στη δεύτερη πολύ διακριτικά ισορροπεί τα πράγματα ώστε να μην εμφανίζονται άτσαλες αντιδράσεις. Φυσικά ο έμπειρος οδηγός παραμένει απαραίτητος, όμως το Dynamic Enhancer τον βοηθά να γίνει καλύτερος χαρίζοντάς του εμπιστοσύνη.
Drift για όλους
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΤΟ ΘΗΡΙΟ
Πατήστε τον χορταστικό κόκκινο διακόπτη και ξυπνήστε έναν από τους καλύτερους V8 όλων των εποχών.
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Γυρίστε το manettino στην επιλογή CT Off.
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΑΝΑΠΟΔΟ
Βρείτε τη στροφή που σας αρέσει και βάλτε στις αγαπημένες επαφές στο τηλέφωνο το πιο κοντινό βουλκανιζατέρ
Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει τα πάντα
Ο υπεύθυνος Ερευνας και Εξέλιξης της Mercedes-Benz μας εξηγεί ότι σκοπός της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν είναι να δώσει τον έλεγχο στα ρομπότ:
>ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ μου οι άνθρωποι τείνουν να είναι αισιόδοξοι για την τεχνολογία. Είναι δεδομένο ότι η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κοινωνία μας θα φέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν τόσο οι άνθρωποι όσο και οι εταιρείες.
> ΕΑΝ τη χρησιμοποιήσουμε με σωστό τρόπο, μπορεί να προκύψει μια επανάσταση που θα ανοίξει καινούριους δρόμους στις τεχνολογικές προοπτικές.
> Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ για την Τεχνητή Νοημοσύνη έχει γίνει τόσο έντονη το τελευταίο διάστημα διότι υπάρχει πλέον το κατάλληλο υπόβαθρο για την υποστήριξή της. Μέχρι τώρα δεν είχαμε την αναγκαία υπολογιστική δύναμη.
>ΜΕ ΤΗΝ Τεχνητή Νοημοσύνη θα εξελίξουμε αυτόνομα οχήματα. Πριν από δέκα χρόνια για να κάνουμε κάτι τέτοιο θα χρειαζόταν ένα φορτηγό γεμάτο υπολογιστές ώστε να μπορούμε να κάνουμε την απαιτούμενη επεξεργασία δεδομένων. Πλέον όλο αυτό μπορεί να γίνει από ένα μικρό κουτί.
>Η ΤΕΧΝΗΤΗ Νοημοσύνη είναι σαν ένα καινούριο παιχνίδι για τους μηχανικούς. Οι δυνατότητες που μας προσφέρει θα μπορέσουν να δώσουν τη λύση στα προβλήματα της αυτόνομης οδήγησης.
> ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ακόμα στην αρχή της κατανόησης των προοπτικών που προσφέρει αυτή η τεχνολογία. Για παράδειγμα, η Τεχνητή Νοημοσύνη σε ορισμένες συσκευές, όπως στα κινητά τηλέφωνα, μαθαίνει τον χρήστη μέσω των συνηθειών του. Κάτι αντίστοιχο θα γίνεται και με τα αυτόνομα οχήματα. Ακόμα όμως είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο.
> ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ όμως να αντικαταστήσει την ανθρώπινη βούληση. Δεν είμαι από τους απαισιόδοξους που βλέπουν ένα μέλλον στο οποίο οι υπολογιστές θα πάρουν τον έλεγχο των πάντων. Θεωρώ ότι η τεχνολογία θα προσφέρει μια ευφυή βοήθεια στον άνθρωπο, αλλά δεν θα τον αντικαταστήσει.
> ΟΤΑΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο αποφασίζουμε την αισθητική του με βάση τις τάσεις που πιστεύουμε ότι θα ισχύουν για τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι ένστικτο, συναίσθημα και εμπειρία. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια Τεχνητή Νοημοσύνη που να μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.
JAKE GROVES
Ο Källenius εντάχθηκε στη Mercedes-Benz το 1993 και θα διαδεχθεί τον Dieter Zetsche στη θέση του εκτελεστικού διευθυντή της εταιρείας το 2019.
ΦΡΕΣΚΕΣ ΙΔΕΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ
Τα αυτοκίνητα της JLR που έχουν κυριολεκτικά μάτια
Δεν πρόκειται για ένα ακόμη αυτόνομο όχημα. Κοιτάξτε λίγο πιο προσεκτικά. Εκτός από τις κάμερες και τα ραντάρ, το αυτοκίνητο της JLR έχει κάτι που δείχνει διαφορετικό. Ναι, είναι μάτια. Πρόκειται για μια τεχνολογία που η JLR ερευνά στο πλαίσιο ενός μεγάλου προγράμματος δοκιμών σε τεχνολογίες αυτονομίας. Τα τεχνητά μάτια παρατηρούν τους πεζούς ακριβώς όπως θα έκανε και ο οδηγός. Για ποιον λόγο να γίνεται κάτι τέτοιο; Σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι σε ποσοστό 63% οι πεζοί νιώθουν ανησυχία για την ασφάλειά τους για το αν θα γίνονται αντιληπτοί από το όχημα όταν θα διασχίζουν έναν δρόμο στο μέλλον. Το πειραματικό αυτοκίνητο συμμετέχει σε μια μελέτη που μετρά την εμπιστοσύνη των πεζών πριν και κατόπιν της διαπίστωσης ότι τα μάτια του αυτοκινήτου τούς παρατηρούν. Με άλλα λόγια, η οπτική επαφή θα είναι ένα είδος διαβεβαίωσης ότι το αυτόνομο αυτοκίνητο τους έχει δει και θα πράξει ανάλογα.
Τα μάτια που σας παρακολουθούν για καλό σκοπό.
Το πιο προηγμένο οδηγικό βοήθημα της Ferrari εστιάζει στο εσκεμμένο σπάσιμο της πρόσφυσης, φροντίζοντας ώστε αυτό να μη φτάνει σε ανεξέλεγκτο σημείο. Κατά καιρούς η Ferrari έχει χρησιμοποιήσει αρκετά έξυπνα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, με κορυφαίο το Side Slip Control (SSC) που έχει υιοθετηθεί στις 458 Speciale, 488 GTB, F12tdf και τώρα στην 488 Pista. Εν συντομία, το SSC ελέγχει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ώστε να επιτρέπει την εκδήλωση ενός συγκεκριμένου ποσοστού πλαγιολίσθησης με φυσικό τρόπο. Το σύστημα Dynamic Enhancer προσθέτει σε αυτή τη λειτουργία και την επέμβαση των φρένων προκειμένου να εξασφαλίσει μια πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στο όριο, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα να χρειαστεί ξαφνικά ανάποδο τιμόνι. Το Dynamic Enhancer συνοδεύει προς το παρόν μόνο την Pista. Για την ενεργοποίησή του ο οδηγός πρέπει απλώς να γυρίσει το manettino στο θέση CT Off. Η διαδικασία είναι σαφέστατα πιο απλή από αυτή του Drift Mode της Mercedes-AMG, όπου απαιτούνται συγκεκριμένα βήματα, αλλά και της BMW M5, για το οποίο θα πρέπει ο οδηγός να πλοηγηθεί στο iDrive. Οι αλγόριθμοι του Side Slip Control σε συνεργασία με την κεντρική μονάδα δυναμικού ελέγχου της Pista αναγνωρίζουν την προδιάθεση για εκδήλωση υπερστροφής και έτσι υπολογίζεται το απαιτούμενο ποσοστό επενέργειας στα φρένα ώστε να αποτραπεί ξαφνική απώλεια της πρόσφυσης. Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει προοδευτικά η πλαγιολίσθηση το Dynamic Enhancer χωρίς να γίνεται αντιληπτό στον οδηγό έχει συνεχή επενέργεια τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φρένα προκειμένου να ομαλοποιεί κάθε μεταβολή της πρόσφυσης και να διατηρεί σταθερή ένταση στην εξέλιξη της διαδικασίας. Σε αντίθεση με αυτό τα λιγότερο εξελιγμένα συστήματα θέτουν σε ετοιμότητα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αλλά δεν επιτρέπουν την επέμβασή τους παρά μόνο όταν οι πλευρικές δυνάμεις φτάσουν σε ένα ανώτατο όριο. Εκείνη τη στιγμή όμως η επέμβαση γίνεται ξαφνικά δημιουργώντας μια έντονη αντίδραση που αιφνιδιάζει τον οδηγό και κάνει πιθανή ακόμα και τη μεταβολή της δυναμικής ισορροπίας. Φυσικά το Dynamic Enhancer βοηθά τον οδηγό, αλλά δεν τον αντικαθιστά, οπότε στη λειτουργία CT Off το λάθος μπορεί κάλλιστα να καταλήξει σε τετ-α-κε. Το σύστημα κάνει τη δουλειά του όταν προσπαθείς να κινηθείς στο όριο της πρόσφυσης με τον σωστό τρόπο για να απολαύσεις το γλίστρημα της ουράς. Και η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση που χαρίζει είναι μοναδική.
JAKE GROVES
ΤΕΛΙΚΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ;
Ναι. Η Pista μοιάζει να καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα σε γλιστρήματα που προκαλείς και σε αυτά που αναγκάζεσαι να αντιμετωπίσεις. Στην πρώτη περίπτωση σε βοηθά να εκτελέσεις χορογραφίες με χειρουργική ακρίβεια, ενώ στη δεύτερη πολύ διακριτικά ισορροπεί τα πράγματα ώστε να μην εμφανίζονται άτσαλες αντιδράσεις. Φυσικά ο έμπειρος οδηγός παραμένει απαραίτητος, όμως το Dynamic Enhancer τον βοηθά να γίνει καλύτερος χαρίζοντάς του εμπιστοσύνη.
Drift για όλους
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΤΟ ΘΗΡΙΟ
Πατήστε τον χορταστικό κόκκινο διακόπτη και ξυπνήστε έναν από τους καλύτερους V8 όλων των εποχών.
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Γυρίστε το manettino στην επιλογή CT Off.
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΑΝΑΠΟΔΟ
Βρείτε τη στροφή που σας αρέσει και βάλτε στις αγαπημένες επαφές στο τηλέφωνο το πιο κοντινό βουλκανιζατέρ
Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει τα πάντα
Ο υπεύθυνος Ερευνας και Εξέλιξης της Mercedes-Benz μας εξηγεί ότι σκοπός της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν είναι να δώσει τον έλεγχο στα ρομπότ:
>ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ μου οι άνθρωποι τείνουν να είναι αισιόδοξοι για την τεχνολογία. Είναι δεδομένο ότι η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κοινωνία μας θα φέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν τόσο οι άνθρωποι όσο και οι εταιρείες.
> ΕΑΝ τη χρησιμοποιήσουμε με σωστό τρόπο, μπορεί να προκύψει μια επανάσταση που θα ανοίξει καινούριους δρόμους στις τεχνολογικές προοπτικές.
> Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ για την Τεχνητή Νοημοσύνη έχει γίνει τόσο έντονη το τελευταίο διάστημα διότι υπάρχει πλέον το κατάλληλο υπόβαθρο για την υποστήριξή της. Μέχρι τώρα δεν είχαμε την αναγκαία υπολογιστική δύναμη.
>ΜΕ ΤΗΝ Τεχνητή Νοημοσύνη θα εξελίξουμε αυτόνομα οχήματα. Πριν από δέκα χρόνια για να κάνουμε κάτι τέτοιο θα χρειαζόταν ένα φορτηγό γεμάτο υπολογιστές ώστε να μπορούμε να κάνουμε την απαιτούμενη επεξεργασία δεδομένων. Πλέον όλο αυτό μπορεί να γίνει από ένα μικρό κουτί.
>Η ΤΕΧΝΗΤΗ Νοημοσύνη είναι σαν ένα καινούριο παιχνίδι για τους μηχανικούς. Οι δυνατότητες που μας προσφέρει θα μπορέσουν να δώσουν τη λύση στα προβλήματα της αυτόνομης οδήγησης.
> ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ακόμα στην αρχή της κατανόησης των προοπτικών που προσφέρει αυτή η τεχνολογία. Για παράδειγμα, η Τεχνητή Νοημοσύνη σε ορισμένες συσκευές, όπως στα κινητά τηλέφωνα, μαθαίνει τον χρήστη μέσω των συνηθειών του. Κάτι αντίστοιχο θα γίνεται και με τα αυτόνομα οχήματα. Ακόμα όμως είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο.
> ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ όμως να αντικαταστήσει την ανθρώπινη βούληση. Δεν είμαι από τους απαισιόδοξους που βλέπουν ένα μέλλον στο οποίο οι υπολογιστές θα πάρουν τον έλεγχο των πάντων. Θεωρώ ότι η τεχνολογία θα προσφέρει μια ευφυή βοήθεια στον άνθρωπο, αλλά δεν θα τον αντικαταστήσει.
> ΟΤΑΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο αποφασίζουμε την αισθητική του με βάση τις τάσεις που πιστεύουμε ότι θα ισχύουν για τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι ένστικτο, συναίσθημα και εμπειρία. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια Τεχνητή Νοημοσύνη που να μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.
JAKE GROVES
Ο Källenius εντάχθηκε στη Mercedes-Benz το 1993 και θα διαδεχθεί τον Dieter Zetsche στη θέση του εκτελεστικού διευθυντή της εταιρείας το 2019.
ΦΡΕΣΚΕΣ ΙΔΕΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ
Τα αυτοκίνητα της JLR που έχουν κυριολεκτικά μάτια
Δεν πρόκειται για ένα ακόμη αυτόνομο όχημα. Κοιτάξτε λίγο πιο προσεκτικά. Εκτός από τις κάμερες και τα ραντάρ, το αυτοκίνητο της JLR έχει κάτι που δείχνει διαφορετικό. Ναι, είναι μάτια. Πρόκειται για μια τεχνολογία που η JLR ερευνά στο πλαίσιο ενός μεγάλου προγράμματος δοκιμών σε τεχνολογίες αυτονομίας. Τα τεχνητά μάτια παρατηρούν τους πεζούς ακριβώς όπως θα έκανε και ο οδηγός. Για ποιον λόγο να γίνεται κάτι τέτοιο; Σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι σε ποσοστό 63% οι πεζοί νιώθουν ανησυχία για την ασφάλειά τους για το αν θα γίνονται αντιληπτοί από το όχημα όταν θα διασχίζουν έναν δρόμο στο μέλλον. Το πειραματικό αυτοκίνητο συμμετέχει σε μια μελέτη που μετρά την εμπιστοσύνη των πεζών πριν και κατόπιν της διαπίστωσης ότι τα μάτια του αυτοκινήτου τούς παρατηρούν. Με άλλα λόγια, η οπτική επαφή θα είναι ένα είδος διαβεβαίωσης ότι το αυτόνομο αυτοκίνητο τους έχει δει και θα πράξει ανάλογα.
Τα μάτια που σας παρακολουθούν για καλό σκοπό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα