Ηλεκτρική καταιγίδα SEAT
12.10.2020
14:09
Η ισπανική φίρμα που συμπλήρωσε φέτος 70 χρόνια ιστορίας, βάζει νέους φιλόδοξους στόχους για τα μελλοντικά της μοντέλα, με επίκεντρο την υβριδική plug-in τεχνολογία αλλά και τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
Η «ηλεκτρική» επίθεση της SEAT, αλλά και της νεοσύστατης premium sport μπράντας CUPRA, περιλαμβάνει το λανσάρισμα έξι συνολικά μοντέλων μέχρι και τις αρχές του 2021, με τους ανθρώπους της φίρμας να έχουν ξεκινήσει ήδη την εξέλιξη μίας νέας πλατφόρμας που θα τοποθετηθεί σε μικρά και χαμηλού κόστους οχήματα πόλης, σε συνεργασία με την Volkswagen.
Ηδη έχουν παρουσιαστεί το ηλεκτρικό Mii, το νέας γενιάς Leon και τελευταίο το CUPRA Formentor, το πρώτο μοντέλο που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μάρκα. Από τα παραπάνω φυσικά μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το νέο Leon, το οποίο διαθέτει για πρώτη φορά στη γκάμα των μοτέρ τόσο mild-hybrid σύνολα (eTSI) στις εκδόσεις 1.0 TSI (110 PS) και 1.5 TSI (150 PS), όσο και plug-in hybrid (eHybrid) τεχνολογία. Η τελευταία συνδυάζει ένα κινητήρα 1.4 TSI με ένα ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυαστική απόδοση τους 204 PS. H μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει στα 60 km χωρίς φυσικά να εκπέμπει ρύπους.
Αντίστοιχη plug-in έκδοση διατίθεται και στο Tarraco, το οποίο επίσης περιλαμβάνει κινητήρα 1.4 TSI, ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 85kW και μπαταρία λιθίου 13 kWh. H συνολική απόδοση ανέρχεται στους 245 PS, με την αυτονομία σε ηλεκτρική λειτουργία να ξεπερνά τα 50 km, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σε ό,τι αφορά την CUPRA και πιο συγκεκριμένα το CUPRA Leon να αναφερθεί ότι θα διατίθεται και με μια plug-in υβριδική έκδοση που συνδυάζει το θερμικό σύνολο 1.4 TSI με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 13 kWh. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει στους 245 PS με 40,8 kgm ροπής. Η ηλεκτροκίνηση επαρκεί για 60 km και σε wallbox 3,6 kW απαιτούνται 3,5 ώρες για την φόρτιση ή 6 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα.
Ηδη έχουν παρουσιαστεί το ηλεκτρικό Mii, το νέας γενιάς Leon και τελευταίο το CUPRA Formentor, το πρώτο μοντέλο που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μάρκα. Από τα παραπάνω φυσικά μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το νέο Leon, το οποίο διαθέτει για πρώτη φορά στη γκάμα των μοτέρ τόσο mild-hybrid σύνολα (eTSI) στις εκδόσεις 1.0 TSI (110 PS) και 1.5 TSI (150 PS), όσο και plug-in hybrid (eHybrid) τεχνολογία. Η τελευταία συνδυάζει ένα κινητήρα 1.4 TSI με ένα ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυαστική απόδοση τους 204 PS. H μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει στα 60 km χωρίς φυσικά να εκπέμπει ρύπους.
Αντίστοιχη plug-in έκδοση διατίθεται και στο Tarraco, το οποίο επίσης περιλαμβάνει κινητήρα 1.4 TSI, ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 85kW και μπαταρία λιθίου 13 kWh. H συνολική απόδοση ανέρχεται στους 245 PS, με την αυτονομία σε ηλεκτρική λειτουργία να ξεπερνά τα 50 km, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σε ό,τι αφορά την CUPRA και πιο συγκεκριμένα το CUPRA Leon να αναφερθεί ότι θα διατίθεται και με μια plug-in υβριδική έκδοση που συνδυάζει το θερμικό σύνολο 1.4 TSI με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 13 kWh. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει στους 245 PS με 40,8 kgm ροπής. Η ηλεκτροκίνηση επαρκεί για 60 km και σε wallbox 3,6 kW απαιτούνται 3,5 ώρες για την φόρτιση ή 6 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα.
Εξίσου σημαντικό είναι και το CUPRA el-Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας. Χάρη στην μπαταρία των 77 kWh θα μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 500 km, ενώ οι χρόνοι φόρτισης μπορούν να πέσουν στα 30 λεπτά, προσθέτοντας 260 km στην αυτονομία του. Παράλληλα, το CUPRA Formentor, το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για τη εν λόγω μάρκα, θα διατίθεται και σε plug -in υβριδικές εκδόσεις με ιπποδυνάμεις 204 και 245 PS και θα κατασκευάζεται στο Martorell.
Η SEAT ωστόσο δεν επαναπαύεται αλλά επενδύει δυναμικά στο εξηλεκτρισμένο μέλλον με την κατασκευή ενός πρωτοποριακού εργαστηρίου μπαταριών στην Ισπανία, επενδύοντας ποσό άνω των 7 εκατομμυρίων ευρώ. Το νέο εργοστάσιο θα συστεγάζεται με το εργοστάσιο της SEAT στο Martorell και θα αναπτύσσει διάφορα ενεργειακά συστήματα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Με δυνατότητα δοκιμών που μπορεί να φτάσει τα 1,3 MW ταυτόχρονα η εγκατάσταση αυτή προβλέπεται να γίνει ένα μοναδικό, πρωτοποριακό εργαστήριο ηλεκτρικών μπαταριών στην Ισπανία. Το μελλοντικό κτίριο, του οποίου η κατασκευή θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021, θα έχει έκταση 1.500 τετραγωνικών μέτρων και θα περιλαμβάνει διαφορετικούς χώρους δοκιμών για μονάδες κυψελών με τεχνολογία ιόντων λιθίου, μπαταρίες μέσης και υψηλής τάσης, καθώς και για διαφορετικούς φορτιστές που χρησιμοποιούνται σε ολόκληρη τη γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ένα εργαστήριο που θα σχεδιαστεί ειδικά για τη διεξαγωγή δοκιμών σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, με δυνατότητα ταυτόχρονης δοκιμής έως και έξι μοντέλων.
Η SEAT ωστόσο δεν επαναπαύεται αλλά επενδύει δυναμικά στο εξηλεκτρισμένο μέλλον με την κατασκευή ενός πρωτοποριακού εργαστηρίου μπαταριών στην Ισπανία, επενδύοντας ποσό άνω των 7 εκατομμυρίων ευρώ. Το νέο εργοστάσιο θα συστεγάζεται με το εργοστάσιο της SEAT στο Martorell και θα αναπτύσσει διάφορα ενεργειακά συστήματα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Με δυνατότητα δοκιμών που μπορεί να φτάσει τα 1,3 MW ταυτόχρονα η εγκατάσταση αυτή προβλέπεται να γίνει ένα μοναδικό, πρωτοποριακό εργαστήριο ηλεκτρικών μπαταριών στην Ισπανία. Το μελλοντικό κτίριο, του οποίου η κατασκευή θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021, θα έχει έκταση 1.500 τετραγωνικών μέτρων και θα περιλαμβάνει διαφορετικούς χώρους δοκιμών για μονάδες κυψελών με τεχνολογία ιόντων λιθίου, μπαταρίες μέσης και υψηλής τάσης, καθώς και για διαφορετικούς φορτιστές που χρησιμοποιούνται σε ολόκληρη τη γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ένα εργαστήριο που θα σχεδιαστεί ειδικά για τη διεξαγωγή δοκιμών σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, με δυνατότητα ταυτόχρονης δοκιμής έως και έξι μοντέλων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr