Ο σκοτεινός κόσμος της βιομηχανίας Έργων Τέχνης – Τι αποκαλύπτει ο ακριβότερος πίνακας στον πλανήτη
03.06.2021
12:38
Ο Ρώσος ολιγάρχης Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ “κυνηγά” τον Ελβετό έμπορο τέχνης Υβ Μπουβιέ εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας πως έχασε $1 δισ, έχοντας υπερχρεωθεί για 38 έργα τέχνης μέσα σε μια δεκαετία.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη νομική διαμάχη στον κόσμο των έργων τέχνης: ένας Ρώσος ολιγάρχης, ο οποίος υποστηρίζει πως έχασε εκατομμύρια εναντίον ενός Ελβετού εμπόρου τέχνης.
Μετά από έξι χρόνια νομικής διαμάχης σε πολλαπλά δικαστήρια, τα δεδομένα φαίνεται να αλλάζουν στην υπόθεση γνωστή και ως “The Bouvier Affair”.
Ο Ρώσος ολιγάρχης Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ “κυνηγά” τον Ελβετό έμπορο τέχνης Ιβ Μπουβιέ εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας πως έχασε $1 δισ, έχοντας υπερχρεωθεί για 38 έργα τέχνης μέσα σε μια δεκαετία.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με δηλώσεις του Μπουβιέ στο CNN, προετοιμάζει μία αντιμήνυση κατά του Ριμπολόβλεφ, ύψους $1 δισ, υποστηρίζοντας πως η δικαστική διαμάχη έχει καταστρέψει το όνομα και την επιχείρησή του.
Οι νομικές διαμάχες απασχολούν δυο “στρατιές” δικηγόρων με κατηγορίες που εμπλέκουν πολιτική διαφθορά και απειλές.
Η διαμάχη συμπεριλαμβάνει και τον ακριβότερο -και πιο αινιγματικό- πίνακα στον πλανήτη, το “Salvator Mundi”. Ο πίνακας θεωρείται από ορισμένους πως αποτελεί έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Τα κέρδη του Μπουβιέ στην πώληση του πίνακα ήταν 50%.
Αλλοι κριτικοί και ιστορικοί τέχνης υποστηρίζουν πως ο πίνακας είναι απλά ένα αντίγραφο ή απλά ένα έργο που φιλοτεχνήθηκε από τους μαθητές του ντα Βίντσι. Το “Salvator Mundi” αγοράστηκε από ένα κονσόρτιουμ εμπόρων το 2005 για κάτω από $10.000. Μετά από οκτώ χρόνια ο πίνακας ανακαινίστηκε και αποκαλέστηκε έργο του ίσως γνωστότερου καλλιτέχνη της Αναγέννησης. Ο Μπουβιέ το αγόρασε για $80 εκατ και το πούλησε άμεσα στον Ριμπολόβλεφ για $127,5 εκατ, λαμβάνοντας 1% προμήθειας. Αν και ο ολιγάρχης μετέπειτα πούλησε τον πίνακα για $450 εκατ το 2017 σε έναν άγνωστο αγοραστή (ο οποίος εικάζεται πως είναι ο Σαουδάραβας Πρίγκιπας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν), τώρα υποστηρίζει πως ο Ελβετός τον εξαπάτησε.
Αν και οι δικηγόροι του Ριμπολόβλεφ υποστηρίζουν πως ο Μπουβιέ ήταν «σύμβουλος τέχνης», ο ίδιος το αρνείται, αναφέροντας πως όλα τα επίσημα έγγραφα τον αναφέρουν ως «πωλητή». Ο ίδιος ανέφερε στο CNN πως «Ο Ριμπολόβλεφ δεν κατάφερε ποτέ να πείσει οποιοδήποτε δικαστήριο για το τουναντίον, αφού αυτά που υποστηρίζει απλά δεν έχουν νομική υπόσταση».
Μετά από έξι χρόνια νομικής διαμάχης σε πολλαπλά δικαστήρια, τα δεδομένα φαίνεται να αλλάζουν στην υπόθεση γνωστή και ως “The Bouvier Affair”.
Ο Ρώσος ολιγάρχης Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ “κυνηγά” τον Ελβετό έμπορο τέχνης Ιβ Μπουβιέ εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας πως έχασε $1 δισ, έχοντας υπερχρεωθεί για 38 έργα τέχνης μέσα σε μια δεκαετία.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με δηλώσεις του Μπουβιέ στο CNN, προετοιμάζει μία αντιμήνυση κατά του Ριμπολόβλεφ, ύψους $1 δισ, υποστηρίζοντας πως η δικαστική διαμάχη έχει καταστρέψει το όνομα και την επιχείρησή του.
Οι νομικές διαμάχες απασχολούν δυο “στρατιές” δικηγόρων με κατηγορίες που εμπλέκουν πολιτική διαφθορά και απειλές.
Η διαμάχη συμπεριλαμβάνει και τον ακριβότερο -και πιο αινιγματικό- πίνακα στον πλανήτη, το “Salvator Mundi”. Ο πίνακας θεωρείται από ορισμένους πως αποτελεί έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Τα κέρδη του Μπουβιέ στην πώληση του πίνακα ήταν 50%.
Αλλοι κριτικοί και ιστορικοί τέχνης υποστηρίζουν πως ο πίνακας είναι απλά ένα αντίγραφο ή απλά ένα έργο που φιλοτεχνήθηκε από τους μαθητές του ντα Βίντσι. Το “Salvator Mundi” αγοράστηκε από ένα κονσόρτιουμ εμπόρων το 2005 για κάτω από $10.000. Μετά από οκτώ χρόνια ο πίνακας ανακαινίστηκε και αποκαλέστηκε έργο του ίσως γνωστότερου καλλιτέχνη της Αναγέννησης. Ο Μπουβιέ το αγόρασε για $80 εκατ και το πούλησε άμεσα στον Ριμπολόβλεφ για $127,5 εκατ, λαμβάνοντας 1% προμήθειας. Αν και ο ολιγάρχης μετέπειτα πούλησε τον πίνακα για $450 εκατ το 2017 σε έναν άγνωστο αγοραστή (ο οποίος εικάζεται πως είναι ο Σαουδάραβας Πρίγκιπας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν), τώρα υποστηρίζει πως ο Ελβετός τον εξαπάτησε.
Αν και οι δικηγόροι του Ριμπολόβλεφ υποστηρίζουν πως ο Μπουβιέ ήταν «σύμβουλος τέχνης», ο ίδιος το αρνείται, αναφέροντας πως όλα τα επίσημα έγγραφα τον αναφέρουν ως «πωλητή». Ο ίδιος ανέφερε στο CNN πως «Ο Ριμπολόβλεφ δεν κατάφερε ποτέ να πείσει οποιοδήποτε δικαστήριο για το τουναντίον, αφού αυτά που υποστηρίζει απλά δεν έχουν νομική υπόσταση».
Το έπος της νομικής διαμάχης εμπεριέχει πολλά προβλήματα που έχουν υποδείξει οι ρυθμιστές με τον σκοτεινό κόσμο της βιομηχανίας των έργων τέχνης. Στα λάθος χέρια, αποτελεί εύκολη λύση για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Ο πίνακας Salvator Mundi, πάντως, παραμένει εξαφανισμένος μετά από την πώλησή του, αλλά έγινε το επίκεντρο ενός ντοκιμαντέρ το οποίο μίλησε για μια “σύγκρουση” του Παρισιου και του Ριάντ όσον αφορά την αυθεντικότητά του, όταν έγινε πρόταση από τη δεύτερη για την επίδειξή του στο Λούβρο.
Στο ντοκιμαντέρ, ένα ανώνυμο υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος ανέφερε πως ο μπιν Σαλμάν απαιτούσε πως ο πίνακας θα πρέπει να τεθεί δίπλα στη Μόνα Λίσα στο Λούβρο και να γίνει ευρέως αποδεκτό ως έργο του καλλιτέχνη.
Η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να μην επιδείξει το έργο τέχνης, αφού θα αποτελούσε «ένα επίσημο ξέπλυμα βρώμικου χρήματος ύψους $450 εκατ». Η διαφορά για το εάν αποτελεί αυθεντικό Λεονάρντο ντα Βίντσι ή απλά παράγωγο του στούντιό του σημαίνει και τεράστια διαφορά στην αξία του, αφού υπάρχουν λιγότεροι από 20 πίνακες του καλλιτέχνη στον κόσμο.
Πηγή: www.newmoney.gr
Ο πίνακας Salvator Mundi, πάντως, παραμένει εξαφανισμένος μετά από την πώλησή του, αλλά έγινε το επίκεντρο ενός ντοκιμαντέρ το οποίο μίλησε για μια “σύγκρουση” του Παρισιου και του Ριάντ όσον αφορά την αυθεντικότητά του, όταν έγινε πρόταση από τη δεύτερη για την επίδειξή του στο Λούβρο.
Στο ντοκιμαντέρ, ένα ανώνυμο υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος ανέφερε πως ο μπιν Σαλμάν απαιτούσε πως ο πίνακας θα πρέπει να τεθεί δίπλα στη Μόνα Λίσα στο Λούβρο και να γίνει ευρέως αποδεκτό ως έργο του καλλιτέχνη.
Η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να μην επιδείξει το έργο τέχνης, αφού θα αποτελούσε «ένα επίσημο ξέπλυμα βρώμικου χρήματος ύψους $450 εκατ». Η διαφορά για το εάν αποτελεί αυθεντικό Λεονάρντο ντα Βίντσι ή απλά παράγωγο του στούντιό του σημαίνει και τεράστια διαφορά στην αξία του, αφού υπάρχουν λιγότεροι από 20 πίνακες του καλλιτέχνη στον κόσμο.
Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr