Ο Πάμπλο Πικάσο δεν ήταν αυτό που φαντάζεσαι: Βάναυσος, αλαζόνας και πολύ σκληρός με τις γυναίκες (pics)
Ο Ισπανός ζωγράφος μπορεί να θεωρείται κορυφαίος καλλιτέχνης, αλλά ως άνθρωπος ήταν αλαζονικός, βάναυσος που χειραγωγούσε τις γυναίκες και τις θεωρούσε υποδεέστερες.
Ο Πάμπλο Πικάσο μπήκε τελευταία στην καθημερινότητά μας, λόγω της κλοπής του πίνακά του, από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από εννέα χρόνια, από τον artfreak 49χρονο ελαιοχρωματιστή! Πολλοί ενδεχομένως να έχουν στο μυαλό τους έναν ρομαντικό τύπο, έναν καλλιτέχνη στην ψυχή και την καρδιά, αλλά λαθεύουν… Ο Πάμπλο Πικάσο μόνο καλός άνθρωπος δεν ήταν, σύμφωνα με τα όσα έχουν γραφτεί από ανθρώπους που τον έζησαν, από συγγενείς του, αλλά και με βάση όσα έχουν μεταφέρει άνθρωποι που τον είχαν συναναστραφεί. Οι πιο αξιόπιστοι μάρτυρες ήταν οι γυναίκες σύντροφοί του, οι οποίες του καταλόγισαν πολλά. Γενικότερα, οι γυναίκες έχουν να πουν πολλά για τον Ισπανό ζωγράφο, που είναι τοις πάση πλέον γνωστό πως είχε επιθετική συμπεριφορά, κακοποιητική, υπεροπτική και βάναυση προς τις γυναίκες, για τις οποίες είχε τη γνώμη είναι απλά αντικείμενα και υποδεέστερες.
Του άρεσε να αποτυπώνει τον εαυτό του ως μινώταυρο που έπεφτε κτηνωδώς πάνω σε γυμνές γυναίκες και της ικανοποιούσε σεξουαλικά. Γι αυτόν, η γυναίκα δεν ήταν κάτι άλλο πέρα από ένα αντικείμενο. Οι μορφές τους άλλωστε ήταν παράταιρες με το ένα μάτι να εξέχει, το χέρι αντί του ποδιού κτλ. Δίχως την παραμικρή άλλη αξία. Στο βιβλίο «Μαγειρεύοντας για τον Πικάσο» της Όμπρεϊ Καμίλ από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, μπορεί στο έπακρο να κατανοήσει κανείς το ποιόν του Πικάσο.
Η εγγονή του «σκοτώνει» με το παρελθόν
Ένα ποιόν που γνώρισε, έμαθε άριστα και «πολέμησε» και η εγγονή του, Μαρίνα Πικάσο, η οποία μετά τον θάνατό του, το 1972, φρόντισε να πουλήσει τα έργα του, από την κληρονομιά που της είχε αφήσει για να «σβήσει» με αυτόν τον τρόπο το «τυραννική κληρονομιά του παππού της», στοιχειωμένη από αναμνήσεις με την εξευτελιστική συμπεριφορά του απέναντι στην οικογένειά της.
Αυτοκτόνησαν οι επίσημες αγαπημένες του
«Τις επέβαλε σε μια ζωώδη σεξουαλικότητα, τις συνέθλιβε στον καμβά του. Αφού περνούσε πολλές νύχτες μαζί τους και έπαιρνε όλη την ουσία από αυτές, στη συνέχεια τις πέταγε», έχει γράψει η εγγονή του Μαρίνα.
Η υποτακτική ερωμένη Μαρί Τερέζ Ουόλτερ, που είχε ένα παράνομο παιδί με τον Πικάσο, αυτοκτόνησε τέσσερα χρόνια μετά το θάνατό του. Τόσο αυτή όσο και η Ζακλίν Ροκ, φαίνονταν ικανοποιημένες να θυσιάσουν τα πάντα για να είναι απλά οι μούσες του Πικάσο. Για μια 10ετία μάλιστα η Μαρί Τερέζ Ουόλτερ, ζούσε στη σκιά και υπό άκρα μυστικότητα, για την όποια σχέση της με τον Πικάσο. Την κρατούσε κρυμμένη σε ένα διαμέρισμα που είχε νοικιάσει επί μια 10ετία και ούτε οι φίλοι του την είχαν δει, ή ακόμα να γνωρίζουν το όνομά της. Γέννησε την κόρη τους Μάγια (1935), αλλά όταν η πρώτη του γυναίκα έμαθε για την ερωμένη του, πήρε τον γιο τους και μετακόμισε.
Μόλις γέννησε η Ουόλτερ, ο Πικάσο την παράτησε για μια… νεότερη γυναίκα και όχι φυσικά για την πρώτη του σύζυγο.
Όπως η Ουόλτερ έτσι και η Ζακλίν Ροκ, αυτοκτόνησε επίσης στο σπίτι που είχε μοιραστεί με τον Πικάσο για 13 χρόνια μετά το θάνατό του.
Τις εγκατέλειπε αν και άρρωστες
Όταν αρρώστησε η Φερνάντ Ολιβιέ την παράτησε άφησε. Όπως και την πρώτη του σύζυγο, Όλγα Χοχλόβα, όταν η ψυχική της ασθένειας χειροτέρεψε. Κατέφυγε απλά σε νέες ερωμένες… Μόνο μία γυναίκα, έχει τεκμηριωθεί ότι τον άφησε. Όλες οι άλλες είτε έπρεπε να μοιραστούν την… προσοχή του μαζί με άλλες γυναίκες ή απλά να εγκαταλλειφθούν. Πολλές από αυτές χρησίμευαν στο να τον εμπνεύσουν και να τροφοδοτήσουν μια μοναδική περίοδο της τέχνης του. Ήταν οι μούσες του για ένα μικρό διάστημα και μετά τις… πετούσε.
Η άγνωστη Γκουέλ
Αφού ο Πικάσο παράτησε την Φερνάντ Ολιβιέ λόγω της ασθένειάς της, άρχισε να βγαίνει με μια φίλη της, την Εύα Γκουέλ. Αφού οι δύο τους ξεκίνησαν μια σχέση, έφυγαν από το Παρίσι για να αποφύγουν τον καλλιτεχνικό κύκλο που ήταν ίδιος με της Ολιβιέ. Η Γκουέλ είναι ο λιγότερο γνωστή από τις πολυάριθμες γυναίκες του Πικάσο. Λίγα έχουν γίνει είναι γνωστά για την προσωπικότητα, την ιστορία ή τη σχέση της με τον Πικάσο. Ποτέ δεν τη ζωγράφισε, σε αντίθεση με τις άλλες συντρόφους του και απλά εμφανίζεται μόνο σε μερικές φωτογραφίες.
Η Γκουέλ είχε ταλέντο ως επιχειρηματίας και βοήθησε τον Πικάσο στην αγορά και την πώληση των έργων του, αλλά ήταν πάντα αρκετά αδύναμη και άρρωστη. Πιστεύουν σήμερα πως υπέφερε από φυματίωση ή είτε από κάποια μορφή καρκίνου. Το 1915, η ασθένειά της έφτασε στο σημείο όπου έπρεπε να νοσηλευτεί, αλλά αντί ο Πικάσο να την στηρίξει την εγκατέλειψε και βρήκε νέα ερωμένη. Ξεκίνησε σχέση με μια γειτόνισσά τους και σε μια επιστολή σε έναν φίλο του είχε περιγράψει τη ζωή του με την Γκουέλ ως «κόλαση»!
Χείμαρρος η Ζιλό που τον παράτησε
Η Φρανσουά Ζιλό ήταν η μοναδική γυναίκα από τις ερωμένες του Ισπανού ζωγράφου, ο οποίος έζησε αρκετά και στο Παρίσι, η οποία τον παράτησε αυτή. Είχε πει μάλιστα το περίφημο «δεν είμαι υποτακτική γυναίκα», παρά το γεγονός ότι ήταν μαζί για 9 χρόνια και είχαν μαζί δύο παιδιά.
Έγραψε ένα βιβλίο για τη σχέση τους, στο οποίο καταγράφη, την «απουσία ενσυναίσθησης και αγάπης. την έλλειψη λύπης όταν βλάπτει τους άλλους. Την επιθυμία για αποπλάνηση ως μορφή άσκησης δύναμης έναντι των γυναικών. Την χειραγώγηση ως τρόπου ζωής, την υποτίμησης και την απόρριψης σε κάθε ρομαντική σχέση που είχε.
Την υποκείμενη επιθυμία για έλεγχο και τον ακλόνητο ναρκισσισμό. Την προσπάθεια να καταστρέψει τη ζωή των γυναικών που έγιναν σύντροφοί του».
Η Ζιλό δεν ήταν η μόνη γυναίκα που μίλησε δημόσια για την κακομεταχείριση του Πικάσο, καθώς ήριε και η εγγονή του Μαρίνα, όπως αναφέραμε να κάνει λόγο για την απάνθρωπη στάση και συμπεριφορά μισογύνη.
«Τον φοβόμουν»
Η διάσημη συγγραφέας Κάρολαϊν Μπλάκγουντ, ευγενής της Αγγλίας, είχε επισκεφτεί τον Πικάσο στο στούντιο του τη δεκαετία του 1950 και το μόνο που είχε νιώσει από τη στάση του ήταν φόβος. Φτάνοντας στον τελευταίο όροφο του στούντιο, τη χτύπησε. Αργότερα η ίδια είπε: «Το μόνο που ένιωσα ήταν φόβος. Συνέχισα να του λέω:
«Κατεβείτε τις σκάλες, κατεβείτε...» και εκείνος απάντησε: «Όχι, όχι, είμαστε μαζί πάνω από τις στέγες του Παρισιού». Ήταν τόσο παράλογο».
Ο Πάμπλο Πικάσο δεν είχε ενδοιασμούς, δεν είχε ηθικούς φραγμούς. Έπειθε ακόμα και ανήλικες να ποζάρουν γυμνές για τον πίνακά τους, ενώ είχε δωρίσει στις ερωμένες του χρυσά αντρικά μόρια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr