Πλειστηριασμοί: Αυγουστιάτικα σφυριά μόνο με… θαλασσινή αύρα
Πλειστηριασμοί: Αυγουστιάτικα σφυριά μόνο με… θαλασσινή αύρα
«Μπλόκο» και αύξηση τιμής για τα catamaran “White Pearl” και “Deep Blue” που βγαίνουν ξανά στις 25 Αυγούστου- Την ίδια μέρα και στην ίδια «ρότα» το Asphalt Carrier “MGI ONE”
Μπορεί οι πλειστηριασμοί να κάνουν…διακοπές τον Αύγουστο, αλλά και σε αυτό τον κανόνα υπάρχει η εξαίρεση. Έτσι, τα σφυριά που είναι προγραμματισμένα, -μέχρι τώρα-, να χτυπήσουν μέσα στο μήνα είναι μόλις τρία και όλα έχουν…θαλασσινή αύρα.
Και οι τρεις συγκεκριμένοι πλειστηριασμοί είναι για τις 25 Αυγούστου, με τους δύο να έρχονται εξ αναβολής και τον έναν να είναι «φρέσκος». Όπως είχε αναδείξει στις αρχές Ιουλίου το newmoney, το δρόμο για το σφυρί δεν έχουν πάρει μόνο ακίνητα, αλλά και σκάφη αναψυχής.
Μεταξύ αυτών είναι δύο τύπου catamaran, το “White Pearl” και το “Deep Blue” που ήταν προγραμματισμένα να βγουν στις 21 και 28 Ιουλίου, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ και 550.000 ευρώ αντίστοιχα.
Αυτοί οι πλειστηριασμοί, όμως, δεν έγιναν ποτέ καθώς μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας στο δικαστήριο με αίτημα διόρθωσης της τιμής. Αίτημα που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.
Το “White Pearl”, Νηολογίου Πειραιά, είναι τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία . Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται πάνω από το σαλόνι στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα πλοήγησης του.
Το catamaran “White Pearl”, που βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας, βγαίνει στο σφυρί μετά από κατάσχεση που έγινε το 2020. Επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” και τρεις ιδιώτες κάτοικοι Σαντορίνης. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».
Όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Η δικαστική απόφαση
Και οι τρεις συγκεκριμένοι πλειστηριασμοί είναι για τις 25 Αυγούστου, με τους δύο να έρχονται εξ αναβολής και τον έναν να είναι «φρέσκος». Όπως είχε αναδείξει στις αρχές Ιουλίου το newmoney, το δρόμο για το σφυρί δεν έχουν πάρει μόνο ακίνητα, αλλά και σκάφη αναψυχής.
Μεταξύ αυτών είναι δύο τύπου catamaran, το “White Pearl” και το “Deep Blue” που ήταν προγραμματισμένα να βγουν στις 21 και 28 Ιουλίου, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ και 550.000 ευρώ αντίστοιχα.
Αυτοί οι πλειστηριασμοί, όμως, δεν έγιναν ποτέ καθώς μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας στο δικαστήριο με αίτημα διόρθωσης της τιμής. Αίτημα που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.
Το “White Pearl”, Νηολογίου Πειραιά, είναι τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία . Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται πάνω από το σαλόνι στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα πλοήγησης του.
Το catamaran “White Pearl”, που βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας, βγαίνει στο σφυρί μετά από κατάσχεση που έγινε το 2020. Επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” και τρεις ιδιώτες κάτοικοι Σαντορίνης. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».
Όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Η δικαστική απόφαση
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, που συνεδρίασε στις 13 Ιουλίου εξέτασε την ανακοπή της «ΓΟΥΑΙΤ ΠΕΡΛ Ν.Ε.Π.Α», με την οποία ζητούσε την αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς στις 810.000 ευρώ.
Στην απόφαση αναφέρεται ότι πέραν όσων καταγράφονται στην κατασχετήρια έκθεση, το μηχανοστάσιο έχει τα αναγκαία κύρια και βοηθητικά μηχανήματα όπως αντλίες, λέβητες ατμού και νερού, εναλλάχτες θερμότητας, διαχωριστές ύδατος, πετρελαίου και λιπαντικών, σωληνώσεις, επιστόμια, ηλεκτρική εγκατάσταση και αυτοματισμούς, σύστημα κατάσβεσης φωτιάς, με όλα τα απαραίτητα μηχανήματα, ενώ διαθέτει 7 καμπίνες (2 πληρώματος και 5 επισκεπτών).
Επισημαίνεται ότι «στην έκθεση κατάσχεσης του πλοίου δεν γίνεται αναφορά στον τύπο του σκάφους ως ιστιοφόρου ούτε αναφέρονται τα ιστία ως κύριο μέσο πρόωσης του πλοίου, γεγονός σημαντικό που πρέπει να αναφέρεται με βάση τον τύπο αυτού και καθότι η αξία του αναβιβάζεται εφόσον παρέχεται ένα επιπλέον μέσο πρόωσης και δη αποτελεί το κύριο ως ιστιοφόρου πλοίου, πέραν των ήδη αναφερόμενων στην έκθεση κατασχέσεως δύο κύριων πετρελαιοκίνητων μηχανών του, που αποτελούν το επικουρικό μέσο πρόωσης.
Τούτο δε και για την ακρίβεια και εξατομίκευση στην περιγραφή της πραγματικής, εμπορικής και οικονομικής ταυτότητας του κατασχεθέντος αυτού πλοίου για λόγους δημοσιότητας προς τους τρίτους, ένεκα του επισπευδόμενου πλειστηριασμού του, γεγονός ουσιώδες ενόψει του ότι το σκάφος ενδείκνυται και για τουριστική χρήση και εκμετάλλευση, στοιχείο που αποκτά ειδική αξία για τους ενδιαφερόμενους πλειοδότες, ενώ άλλωστε ο συνδυασμός και των δύο μέσων πρόωσης εναλλακτικά συνδράμει στην βέλτιστη συντήρηση και μακροβιότητα του σκάφους από μηχανολογικής απόψεως».
Επιπλέον, τονίζεται ότι με βάση το δελτίο παραγγελίας της προηγούμενης πλοιοκτήτριας εταιρείας με την επωνυμία «Vernicos Yachts» προκύπτει ότι οι 4 από τις καμπίνες είναι διπλές (4 cabins, 4 heads) και ότι υπάρχουν 4 WC στο πλοίο, που πρέπει να συμπληρωθούν στην κατασχετήρια έκθεση «ενόψει του ότι θα αποτελέσουν και επιπλέον εμπορικό δέλεαρ για τους υποψήφιους πλειοδότες στον πλειστηριασμό του πλοίου, καθότι πρόκειται για σκάφος αναψυχής για τουριστική χρήση και αξιοποίησή».
Περαιτέρω αναφέρεται ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.129.423 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ενώ πιθανολογείται ότι είχε υποστεί τον Αύγουστο του 2019 ζημία στους πλωτήρες του, για την αποκατάσταση της οποίας επισκευάστηκε στα ναυπηγεία Ταρσανάς της Σύρου και το κόστος επισκευής του ανήλθε σε ποσό 81.500 ευρώ, προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα άριστη κατάσταση προς χρήση και εμπορική-τουριστική εκμετάλλευσή του.
Το δικαστήριο διέταξε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».
Πηγή: www.newmoney.gr
Στην απόφαση αναφέρεται ότι πέραν όσων καταγράφονται στην κατασχετήρια έκθεση, το μηχανοστάσιο έχει τα αναγκαία κύρια και βοηθητικά μηχανήματα όπως αντλίες, λέβητες ατμού και νερού, εναλλάχτες θερμότητας, διαχωριστές ύδατος, πετρελαίου και λιπαντικών, σωληνώσεις, επιστόμια, ηλεκτρική εγκατάσταση και αυτοματισμούς, σύστημα κατάσβεσης φωτιάς, με όλα τα απαραίτητα μηχανήματα, ενώ διαθέτει 7 καμπίνες (2 πληρώματος και 5 επισκεπτών).
Επισημαίνεται ότι «στην έκθεση κατάσχεσης του πλοίου δεν γίνεται αναφορά στον τύπο του σκάφους ως ιστιοφόρου ούτε αναφέρονται τα ιστία ως κύριο μέσο πρόωσης του πλοίου, γεγονός σημαντικό που πρέπει να αναφέρεται με βάση τον τύπο αυτού και καθότι η αξία του αναβιβάζεται εφόσον παρέχεται ένα επιπλέον μέσο πρόωσης και δη αποτελεί το κύριο ως ιστιοφόρου πλοίου, πέραν των ήδη αναφερόμενων στην έκθεση κατασχέσεως δύο κύριων πετρελαιοκίνητων μηχανών του, που αποτελούν το επικουρικό μέσο πρόωσης.
Τούτο δε και για την ακρίβεια και εξατομίκευση στην περιγραφή της πραγματικής, εμπορικής και οικονομικής ταυτότητας του κατασχεθέντος αυτού πλοίου για λόγους δημοσιότητας προς τους τρίτους, ένεκα του επισπευδόμενου πλειστηριασμού του, γεγονός ουσιώδες ενόψει του ότι το σκάφος ενδείκνυται και για τουριστική χρήση και εκμετάλλευση, στοιχείο που αποκτά ειδική αξία για τους ενδιαφερόμενους πλειοδότες, ενώ άλλωστε ο συνδυασμός και των δύο μέσων πρόωσης εναλλακτικά συνδράμει στην βέλτιστη συντήρηση και μακροβιότητα του σκάφους από μηχανολογικής απόψεως».
Επιπλέον, τονίζεται ότι με βάση το δελτίο παραγγελίας της προηγούμενης πλοιοκτήτριας εταιρείας με την επωνυμία «Vernicos Yachts» προκύπτει ότι οι 4 από τις καμπίνες είναι διπλές (4 cabins, 4 heads) και ότι υπάρχουν 4 WC στο πλοίο, που πρέπει να συμπληρωθούν στην κατασχετήρια έκθεση «ενόψει του ότι θα αποτελέσουν και επιπλέον εμπορικό δέλεαρ για τους υποψήφιους πλειοδότες στον πλειστηριασμό του πλοίου, καθότι πρόκειται για σκάφος αναψυχής για τουριστική χρήση και αξιοποίησή».
Περαιτέρω αναφέρεται ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.129.423 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ενώ πιθανολογείται ότι είχε υποστεί τον Αύγουστο του 2019 ζημία στους πλωτήρες του, για την αποκατάσταση της οποίας επισκευάστηκε στα ναυπηγεία Ταρσανάς της Σύρου και το κόστος επισκευής του ανήλθε σε ποσό 81.500 ευρώ, προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα άριστη κατάσταση προς χρήση και εμπορική-τουριστική εκμετάλλευσή του.
Το δικαστήριο διέταξε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».
Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα