Η μεγάλη μάχη για τα +200 εκατ. ευρώ του παγωτού
Η μεγάλη μάχη για τα +200 εκατ. ευρώ του παγωτού
Οι παίκτες που ελέγχουν την αγορά και οι διεκδικητές - Οι συμμαχίες και στρατηγικές συμφωνίες με γνωστές άλλες βιομηχανίες τροφίμων, οι επενδυτικές κινήσεις και τα σχέδια των Unilever, Froneri Hellas, Κρι Κρι και των υπόλοιπων εταιρειών του κλάδου
Κ άτι η επιστροφή σε κάποιου είδους κανονικότητα μέσα στο καλοκαίρι και η μικρή ανάκαμψη του τουρισμού, κάτι ο καύσωνας και η αγορά παγωτού επιχειρεί φέτος ένα αρκετά ελπιδοφόρο comeback μετά το σοκ του 2020.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η χρονιά φέτος έχει θετικό πρόσημο και με τη ζήτηση να κλιμακώνεται έχουν δημιουργηθεί προσδοκίες για βελτίωση της κερδοφορίας των σημάτων της εγχώριας αγοράς.
Η αγορά του τυποποιημένου παγωτού υπολογίζεται σε τιμές λιανικής κοντά στα 200 εκατ. ευρώ, έπειτα από τις περυσινές απώλειες στο HORECA, κυρίως λόγω της απουσίας τουριστικού ρεύματος αλλά και της αυθόρμητης αγοράς από τα σημεία μικρής λιανικής λόγω των περιοριστικών μέτρων. Σημειώνεται ότι το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor για την Ελλάδα, η αγορά παγωτού και παγωμένων επιδορπίων κυμαινόταν στα 260 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες, η αύξηση φέτος είναι αισθητή στα δύο «προβληματικά» κανάλια, HORECA και μικρή λιανική, χάρη στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ οι πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ έως και τον Ιούνιο κινούνταν με έναν ρυθμό +20%, με τις οικογενειακές συσκευασίες να ηγούνται των πωλήσεων. Η συγκεκριμένη τάση φαίνεται να έχει ενισχυθεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, με εξαίρεση ένα μικρό φρένο που πάτησε η δυναμική στα σούπερ μάρκετ.
Σε κάθε περίπτωση, η γενική εκτίμηση για φέτος μιλά για σημαντική ανάκαμψη που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για το μέλλον. Γι’ αυτό εξάλλου και οι μεγάλοι «παίκτες» προσπαθούν να πάρουν καλύτερη θέση. Σημειώνεται πως η αγορά τυποποιημένου παγωτού είδε δραματικές αλλαγές στα χρόνια της κρίσης, έχοντας χάσει σχεδόν το 30% του ετήσιου τζίρου της, τις πολυεθνικές εταιρείες να παίρνουν το πάνω χέρι και παράλληλα να μεγαλώνουν θεαματικά ελληνικές εταιρείες που έως τότε θεωρούνταν μικροί παίκτες, χάρη στο σχέδιο και την επιμονή των επικεφαλής της.
Σήμερα κορυφαίες εταιρείες στην αγορά, με σειρά κατάταξης βάσει μεριδίων, είναι η Unilever υπό τον Νοτιοαφρικανό πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Αντριου Κένεντι, η Froneri Hellas υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Κοντογεώργο και η Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου, που ελέγχουν πάνω από το 50% αθροιστικά, με ένα επιπλέον περίπου 9%-10% να αφορά τα προϊόντα private label. Για το υπόλοιπο 30%-35% γίνεται μάχη μεταξύ μικρών και ανερχόμενων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την εταιρεία Kayak της οικογένειας Σταυρίδη, που αναπτύσσεται τόσο μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου με συσκευασμένο προϊόν όσο και μεταξύ αλυσίδων καταστημάτων που αναπτύσσει η ίδια με χύμα παγωτό.
Στη μάχη αυτή οι μεγάλοι παίκτες έχουν διαμορφώσει και συμμαχίες-στρατηγικές συμφωνίες με γνωστές άλλες βιομηχανίες τροφίμων, λανσάροντας ουσιαστικά τη βερσιόν παγωτού γνωστών brands από σνακ και σοκολάτες, σε μια προσπάθεια να κάνουν τη διαφορά. Αντίστοιχα επιχειρούν να εκμεταλλευτούν και την παγκόσμια τάση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην αγορά τροφίμων και ποτών και δεν είναι άλλη από τη στροφή των καταναλωτών στα υγιεινά προϊόντα, λανσάροντας αυτά με τη λιγότερη ζάχαρη ή με στέβια.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: https://www.newmoney.gr
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η χρονιά φέτος έχει θετικό πρόσημο και με τη ζήτηση να κλιμακώνεται έχουν δημιουργηθεί προσδοκίες για βελτίωση της κερδοφορίας των σημάτων της εγχώριας αγοράς.
Η αγορά του τυποποιημένου παγωτού υπολογίζεται σε τιμές λιανικής κοντά στα 200 εκατ. ευρώ, έπειτα από τις περυσινές απώλειες στο HORECA, κυρίως λόγω της απουσίας τουριστικού ρεύματος αλλά και της αυθόρμητης αγοράς από τα σημεία μικρής λιανικής λόγω των περιοριστικών μέτρων. Σημειώνεται ότι το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor για την Ελλάδα, η αγορά παγωτού και παγωμένων επιδορπίων κυμαινόταν στα 260 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες, η αύξηση φέτος είναι αισθητή στα δύο «προβληματικά» κανάλια, HORECA και μικρή λιανική, χάρη στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ οι πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ έως και τον Ιούνιο κινούνταν με έναν ρυθμό +20%, με τις οικογενειακές συσκευασίες να ηγούνται των πωλήσεων. Η συγκεκριμένη τάση φαίνεται να έχει ενισχυθεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, με εξαίρεση ένα μικρό φρένο που πάτησε η δυναμική στα σούπερ μάρκετ.
Σε κάθε περίπτωση, η γενική εκτίμηση για φέτος μιλά για σημαντική ανάκαμψη που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για το μέλλον. Γι’ αυτό εξάλλου και οι μεγάλοι «παίκτες» προσπαθούν να πάρουν καλύτερη θέση. Σημειώνεται πως η αγορά τυποποιημένου παγωτού είδε δραματικές αλλαγές στα χρόνια της κρίσης, έχοντας χάσει σχεδόν το 30% του ετήσιου τζίρου της, τις πολυεθνικές εταιρείες να παίρνουν το πάνω χέρι και παράλληλα να μεγαλώνουν θεαματικά ελληνικές εταιρείες που έως τότε θεωρούνταν μικροί παίκτες, χάρη στο σχέδιο και την επιμονή των επικεφαλής της.
Σήμερα κορυφαίες εταιρείες στην αγορά, με σειρά κατάταξης βάσει μεριδίων, είναι η Unilever υπό τον Νοτιοαφρικανό πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Αντριου Κένεντι, η Froneri Hellas υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Κοντογεώργο και η Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου, που ελέγχουν πάνω από το 50% αθροιστικά, με ένα επιπλέον περίπου 9%-10% να αφορά τα προϊόντα private label. Για το υπόλοιπο 30%-35% γίνεται μάχη μεταξύ μικρών και ανερχόμενων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την εταιρεία Kayak της οικογένειας Σταυρίδη, που αναπτύσσεται τόσο μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου με συσκευασμένο προϊόν όσο και μεταξύ αλυσίδων καταστημάτων που αναπτύσσει η ίδια με χύμα παγωτό.
Στη μάχη αυτή οι μεγάλοι παίκτες έχουν διαμορφώσει και συμμαχίες-στρατηγικές συμφωνίες με γνωστές άλλες βιομηχανίες τροφίμων, λανσάροντας ουσιαστικά τη βερσιόν παγωτού γνωστών brands από σνακ και σοκολάτες, σε μια προσπάθεια να κάνουν τη διαφορά. Αντίστοιχα επιχειρούν να εκμεταλλευτούν και την παγκόσμια τάση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην αγορά τροφίμων και ποτών και δεν είναι άλλη από τη στροφή των καταναλωτών στα υγιεινά προϊόντα, λανσάροντας αυτά με τη λιγότερη ζάχαρη ή με στέβια.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: https://www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα