Πάνος Δάβαρης: Στη δίνη των πλειστηριασμών ο άνθρωπος που έφερε τις Hyundai και Κia στην Ελλάδα
Πάνος Δάβαρης: Στη δίνη των πλειστηριασμών ο άνθρωπος που έφερε τις Hyundai και Κia στην Ελλάδα
Η τεράστια επιτυχία με την είσοδο των κορεατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα πίσω στο 1990, η περιπέτεια της οικονομικής κρίσης που έφερε την καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου, ο σκληρός ανταγωνισμός από τις ευρωπαϊκές φίρμες, η αντίστροφη μέτρηση και ο «Λευκός Ιππότης»
Θεωρείτο από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στην «κακοτράχαλη» αγορά του αυτοκινήτου, στην οποία, παρά τις πολλές ολισθηρές «στροφές» διέγραψε μια ανοδική πορεία για περίπου 25 χρόνια. Στη συνέχεια, όμως, άρχισε η μεγάλη κατηφόρα…
Ο λόγος για τον Πάνο Δάβαρη, τον άνθρωπο που έφερε τα κορεατικά αυτοκίνητα Hyundai και Κia στην Ελλάδα, εισάγοντας ουσιαστικά μια νέα κατηγορία, αλλά στο τέρμα της διαδρομής επήλθε η κατάρρευση και χρειάστηκε ο Ομιλος Βασιλάκη να διαδραματίσει τον ρόλο του «Λευκού Ιππότη». Δεδομένων των μεγάλων δανειακών ανοιγμάτων και του αντίστοιχα «ηχηρού κανονιού», οι μετέπειτα εξελίξεις τον ανέδειξαν «survivor», αφού μπορεί να έχασε τις αντιπροσωπείες αλλά παρέμεινε στη θέση του προέδρου των εν λόγω εταιρειών, ενώ δεν δίστασε να κάνει και άλλα επιχειρηματικά βήματα στον χώρο του αυτοκινήτου και όχι μόνο…
Από πέρυσι, ωστόσο, βρίσκεται στο στόχαστρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για τους «λογαριασμούς» του παρελθόντος. Ετσι, είδε αρχικά να απειλούνται τα μετοχικά πακέτα του στις δύο παραπάνω εταιρείες και πρόσφατα, πριν από λίγες ημέρες, να βγαίνει στο σφυρί το luxury boutique hotel που διατηρεί στη δημοφιλή Αράχωβα, το οποίο και απέκτησε η Centric Συμμετοχών του Ρ. Οντόνι.
Η αφετηρία της διαδρομής
Το ημερολόγιο έγραφε «Αύγουστος 1990» όταν ο Πάνος Δάβαρης και η σύζυγός του Pίτσα Συγγελίδη -αδελφή του Πολυχρόνη Συγγελίδη- ανέλαβαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Hyundai Motor Company στην Eλλάδα, κάνοντας μια εντυπωσιακή «εκκίνηση». Στην πρώτη κιόλας χρονιά κέρδισαν μερίδιο πάνω από 4%, μπαίνοντας στο top 10 των 41 αντιπροσώπων που υπήρχαν τότε.
H πορεία ήταν ανοδική, με τα κορεατικά μοντέλα να καθιερώνονται ως μια αξιόπιστη οικονομική επιλογή. Ετσι, το 1999 η γκάμα διευρύνθηκε, μέσω της Autodeal, με την Kia, που έγραψε και αυτή σημαντικές επιδόσεις. Ο Δάβαρης, βλέποντας μπροστά, ήταν από τους πρώτους που λάνσαραν τα καινοτόμα, τότε, χρηματοδοτικά προγράμματα με τη μηδενική προκαταβολή.
Αλλωστε, όπως δήλωνε ο ίδιος στα τέλη της δεκαετίας του ’90, «στον σκληρό επιχειρηματικό αγώνα των μεριδίων επικρατούν όχι αυτοί που ακολουθούν τις απαιτήσεις της αγοράς, αλλά αυτοί που με οξυδέρκεια τις προβλέπουν και με δυναμισμό τις διαμορφώνουν». Κάτι που επιβεβαίωσε όσο έπνεε ούριος άνεμος στα πανιά του, αλλά και αργότερα.
Η αντίστροφη μέτρηση και ο «Λευκός Ιππότης»
H αντίστροφη μέτρηση άρχισε από την περίοδο που η Ελλάδα μπήκε στην περιπέτεια της οικονομικής κρίσης. Αφενός η ραγδαία καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου, αφετέρου ο σκληρός ανταγωνισμός από τις ευρωπαϊκές φίρμες έπληξαν σοβαρά τις πωλήσεις της Π&P Δάβαρη.
Ακόμη και τον Mάιο του 2015 ο Πάνος Δάβαρης δήλωνε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι «υπάρχουν περιθώρια να δούμε την εγχώρια αγορά να ξεπερνά τις 80.000 μονάδες ετησίως». Λίγες ημέρες αργότερα, όμως, ήρθαν τα capital controls που έδωσαν τη χαριστική βολή στην πραγματική οικονομία και βέβαια στο δικό του επιχειρηματικό οικοδόμημα.
Εναν χρόνο μετά, οι τρεις εταιρείες του Ομίλου Δάβαρη (Hyundai Ελλάς, Autodeal και Autopoint) βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού, με το σύνολο των υποχρεώσεων σε τράπεζες, προμηθευτές, Eφορία και IKA να φτάνουν τα 202 εκατ. ευρώ. H διαπραγμάτευση με τις τράπεζες, τον Ομιλο Bασιλάκη και τον ισχυρό άνδρα των Hyundai/Kia, Chung Mong-Koo, κράτησαν μήνες, οδηγώντας τελικά σε ένα αναγκαστικό deal διάσωσης.
Η συμφωνία εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 β του Πτωχευτικού Κώδικα κατατέθηκε στο δικαστήριο λίγο πριν εκπνεύσει το 2016 και το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών την επικύρωσε το καλοκαίρι του 2017.
Ο λόγος για τον Πάνο Δάβαρη, τον άνθρωπο που έφερε τα κορεατικά αυτοκίνητα Hyundai και Κia στην Ελλάδα, εισάγοντας ουσιαστικά μια νέα κατηγορία, αλλά στο τέρμα της διαδρομής επήλθε η κατάρρευση και χρειάστηκε ο Ομιλος Βασιλάκη να διαδραματίσει τον ρόλο του «Λευκού Ιππότη». Δεδομένων των μεγάλων δανειακών ανοιγμάτων και του αντίστοιχα «ηχηρού κανονιού», οι μετέπειτα εξελίξεις τον ανέδειξαν «survivor», αφού μπορεί να έχασε τις αντιπροσωπείες αλλά παρέμεινε στη θέση του προέδρου των εν λόγω εταιρειών, ενώ δεν δίστασε να κάνει και άλλα επιχειρηματικά βήματα στον χώρο του αυτοκινήτου και όχι μόνο…
Από πέρυσι, ωστόσο, βρίσκεται στο στόχαστρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για τους «λογαριασμούς» του παρελθόντος. Ετσι, είδε αρχικά να απειλούνται τα μετοχικά πακέτα του στις δύο παραπάνω εταιρείες και πρόσφατα, πριν από λίγες ημέρες, να βγαίνει στο σφυρί το luxury boutique hotel που διατηρεί στη δημοφιλή Αράχωβα, το οποίο και απέκτησε η Centric Συμμετοχών του Ρ. Οντόνι.
Η αφετηρία της διαδρομής
Το ημερολόγιο έγραφε «Αύγουστος 1990» όταν ο Πάνος Δάβαρης και η σύζυγός του Pίτσα Συγγελίδη -αδελφή του Πολυχρόνη Συγγελίδη- ανέλαβαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Hyundai Motor Company στην Eλλάδα, κάνοντας μια εντυπωσιακή «εκκίνηση». Στην πρώτη κιόλας χρονιά κέρδισαν μερίδιο πάνω από 4%, μπαίνοντας στο top 10 των 41 αντιπροσώπων που υπήρχαν τότε.
H πορεία ήταν ανοδική, με τα κορεατικά μοντέλα να καθιερώνονται ως μια αξιόπιστη οικονομική επιλογή. Ετσι, το 1999 η γκάμα διευρύνθηκε, μέσω της Autodeal, με την Kia, που έγραψε και αυτή σημαντικές επιδόσεις. Ο Δάβαρης, βλέποντας μπροστά, ήταν από τους πρώτους που λάνσαραν τα καινοτόμα, τότε, χρηματοδοτικά προγράμματα με τη μηδενική προκαταβολή.
Αλλωστε, όπως δήλωνε ο ίδιος στα τέλη της δεκαετίας του ’90, «στον σκληρό επιχειρηματικό αγώνα των μεριδίων επικρατούν όχι αυτοί που ακολουθούν τις απαιτήσεις της αγοράς, αλλά αυτοί που με οξυδέρκεια τις προβλέπουν και με δυναμισμό τις διαμορφώνουν». Κάτι που επιβεβαίωσε όσο έπνεε ούριος άνεμος στα πανιά του, αλλά και αργότερα.
Η αντίστροφη μέτρηση και ο «Λευκός Ιππότης»
H αντίστροφη μέτρηση άρχισε από την περίοδο που η Ελλάδα μπήκε στην περιπέτεια της οικονομικής κρίσης. Αφενός η ραγδαία καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου, αφετέρου ο σκληρός ανταγωνισμός από τις ευρωπαϊκές φίρμες έπληξαν σοβαρά τις πωλήσεις της Π&P Δάβαρη.
Ακόμη και τον Mάιο του 2015 ο Πάνος Δάβαρης δήλωνε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι «υπάρχουν περιθώρια να δούμε την εγχώρια αγορά να ξεπερνά τις 80.000 μονάδες ετησίως». Λίγες ημέρες αργότερα, όμως, ήρθαν τα capital controls που έδωσαν τη χαριστική βολή στην πραγματική οικονομία και βέβαια στο δικό του επιχειρηματικό οικοδόμημα.
Εναν χρόνο μετά, οι τρεις εταιρείες του Ομίλου Δάβαρη (Hyundai Ελλάς, Autodeal και Autopoint) βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού, με το σύνολο των υποχρεώσεων σε τράπεζες, προμηθευτές, Eφορία και IKA να φτάνουν τα 202 εκατ. ευρώ. H διαπραγμάτευση με τις τράπεζες, τον Ομιλο Bασιλάκη και τον ισχυρό άνδρα των Hyundai/Kia, Chung Mong-Koo, κράτησαν μήνες, οδηγώντας τελικά σε ένα αναγκαστικό deal διάσωσης.
Η συμφωνία εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 β του Πτωχευτικού Κώδικα κατατέθηκε στο δικαστήριο λίγο πριν εκπνεύσει το 2016 και το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών την επικύρωσε το καλοκαίρι του 2017.
Κεντρικός πυλώνας του σχεδίου, που ολοκληρώθηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του 2017, ήταν ο Ομιλος Βασιλάκη, στα χέρια του οποίου πέρασε το 70% των εταιρειών Hyundai και Kia στην Ελλάδα (μέσω συμμετοχής της εταιρείας Derasco η οποία είναι 100% θυγατρική του ομίλου Autohellas), με το 30% και τη θέση του προέδρου να διατηρεί ο Πάνος Δάβαρης.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονταν στο σχέδιο, υπήρξε γενναίο κούρεμα των δανειακών υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να μεταβιβαστούν με δάνεια 20 εκατ. ευρώ και με τον Ομιλο Βασιλάκη να δρομολογεί ΑΜΚ και επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Hyundai Hellas εμφάνιζε στις 30/9/2016 υποχρεώσεις προς τις τράπεζες ύψους 78,9 εκατ. ευρώ και προς άλλους (Εφορία, προμηθευτές κ.ά.) 23 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα η Autodeal (KIA Motors) εμφάνιζε τραπεζικό δανεισμό 32,4 εκατ. ευρώ και οφειλές προς άλλους 12,9 εκατ. ευρώ. Αλλα 9,8 εκατ. δάνεια και 45 εκατ. ευρώ μη τραπεζικές υποχρεώσεις κουβάλαγε η εταιρεία Autopoint.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταβιβάστηκαν προς τις τράπεζες εταιρικά και προσωπικά ακίνητα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ρόδο, Αράχωβα, Κύθνο κ.α., ενώ ο Πάνος Δάβαρης έλαβε νέα δάνεια για την εξόφληση των παλαιότερων.
Το διαζύγιο, η προεδρία και η PBS Motion
Στο φόντο αυτών των αρνητικών εξελίξεων σε επιχειρηματικό επίπεδο, από τα μέσα του 2011 οργίαζαν οι φήμες περί διαζυγίου του με την κυρία Ρίτσα Συγγελίδη. Αφορμή για αυτά τα σχόλια έδινε, όπως λεγόταν τότε, η απουσία του Πάνου Δάβαρη από τις οικογενειακές συνάξεις στο σαλέ του πατριάρχη της οικογένειας Συγγελίδη, Γιώργου Συγγελίδη, στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη συνέχεια γινόταν λόγος για ένταση στις σχέσεις τους εξαιτίας της απόφασης της κυρίας Συγγελίδη να αγοράσει οικόπεδο στην περιοχή της Φιλοθέης, όπου και ανεγέρθηκε η εντυπωσιακή κατοικία της, με τον ίδιο να φέρεται ότι μετακόμισε σε άλλο σπίτι στην περιοχή της Εκάλης. Ο Πάνος Δάβαρης, πάντως, επίσημα έως και τώρα δηλώνει ως τόπο κατοικίας του τη βίλα της Φιλοθέης. Επίσης, μετά το deal διάσωσης από τον Ομιλο Βασιλάκη παραμένει έως και σήμερα πρόεδρος των εταιρειών Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ και ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ, με αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Βασιλάκη.
Πηγή: www.newmoney.gr
Σύμφωνα με όσα προβλέπονταν στο σχέδιο, υπήρξε γενναίο κούρεμα των δανειακών υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να μεταβιβαστούν με δάνεια 20 εκατ. ευρώ και με τον Ομιλο Βασιλάκη να δρομολογεί ΑΜΚ και επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Hyundai Hellas εμφάνιζε στις 30/9/2016 υποχρεώσεις προς τις τράπεζες ύψους 78,9 εκατ. ευρώ και προς άλλους (Εφορία, προμηθευτές κ.ά.) 23 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα η Autodeal (KIA Motors) εμφάνιζε τραπεζικό δανεισμό 32,4 εκατ. ευρώ και οφειλές προς άλλους 12,9 εκατ. ευρώ. Αλλα 9,8 εκατ. δάνεια και 45 εκατ. ευρώ μη τραπεζικές υποχρεώσεις κουβάλαγε η εταιρεία Autopoint.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταβιβάστηκαν προς τις τράπεζες εταιρικά και προσωπικά ακίνητα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ρόδο, Αράχωβα, Κύθνο κ.α., ενώ ο Πάνος Δάβαρης έλαβε νέα δάνεια για την εξόφληση των παλαιότερων.
Το διαζύγιο, η προεδρία και η PBS Motion
Στο φόντο αυτών των αρνητικών εξελίξεων σε επιχειρηματικό επίπεδο, από τα μέσα του 2011 οργίαζαν οι φήμες περί διαζυγίου του με την κυρία Ρίτσα Συγγελίδη. Αφορμή για αυτά τα σχόλια έδινε, όπως λεγόταν τότε, η απουσία του Πάνου Δάβαρη από τις οικογενειακές συνάξεις στο σαλέ του πατριάρχη της οικογένειας Συγγελίδη, Γιώργου Συγγελίδη, στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη συνέχεια γινόταν λόγος για ένταση στις σχέσεις τους εξαιτίας της απόφασης της κυρίας Συγγελίδη να αγοράσει οικόπεδο στην περιοχή της Φιλοθέης, όπου και ανεγέρθηκε η εντυπωσιακή κατοικία της, με τον ίδιο να φέρεται ότι μετακόμισε σε άλλο σπίτι στην περιοχή της Εκάλης. Ο Πάνος Δάβαρης, πάντως, επίσημα έως και τώρα δηλώνει ως τόπο κατοικίας του τη βίλα της Φιλοθέης. Επίσης, μετά το deal διάσωσης από τον Ομιλο Βασιλάκη παραμένει έως και σήμερα πρόεδρος των εταιρειών Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ και ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ, με αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Βασιλάκη.
Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα