Πες μας, δάσκαλε, για τον Στάλιν, αλλά πες μας και για τον Χίτλερ...
02.03.2013
09:26
Θέλει, λοιπόν, να κάνει μαθήματα Ιστορίας σε μικρά παιδιά η Χρυσή Αυγή; Καλώς να ορίσει. Θα πρότεινα, μάλιστα, να μην περιοριστεί μόνο στα εξάχρονα, αλλά να αναλάβει τη διδασκαλία και ακόμα μεγαλύτερων ηλικιών. Με τόσες ελλείψεις εκπαιδευτικών, εξάλλου, από τις σχολικές αίθουσες, θα ήταν μάλλον καλοδεχούμενος, όποιος θα προσφερόταν οικειοθελώς να αναλάβει τη... διάπλαση των παίδων, καλύπτοντας αυτό το κενό.
Θέλει, λοιπόν, να κάνει μαθήματα Ιστορίας σε μικρά παιδιά η Χρυσή Αυγή; Καλώς να ορίσει. Θα πρότεινα, μάλιστα, να μην περιοριστεί μόνο στα εξάχρονα, αλλά να αναλάβει τη διδασκαλία και ακόμα μεγαλύτερων ηλικιών. Με τόσες ελλείψεις εκπαιδευτικών, εξάλλου, από τις σχολικές αίθουσες, θα ήταν μάλλον καλοδεχούμενος, όποιος θα προσφερόταν οικειοθελώς να αναλάβει τη... διάπλαση των παίδων, καλύπτοντας αυτό το κενό.
Εάν όντως μιλάμε για πραγματικά μαθήματα Ιστορίας, τότε η γνώση που θα πρέπει να προσφέρει στους μαθητές η Χρυσή Αυγή, θα ήταν καλό να είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρης, αντικειμενική και σφαιρική. Το ιδεατό θα ήταν, για παράδειγμα, να τους μιλήσει τόσο για τα θύματα του σταλινικού καθεστώτος στη Ρωσία όσο και για τους νεκρούς που άφησε πίσω της η ναζιστική θηριωδία. Να παρουσιάσει πόσο αίμα χύθηκε από τους «κομμουνιστοσυμμορίτες» κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου, αλλά και πόσοι εβραίοι οδηγήθηκαν από τον Χίτλερ στους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς. Και τότε, μόνο τότε, να αφήσει τα νέα παιδιά να συγκρίνουν, να προβληματιστούν και να διαμορφώσουν τη δική τους άποψη επί της Ιστορίας. Να τους επιτρέψει, για να το θέσω αλλιώς, να συλλογιστούν ελεύθερα, για να συλλογιστούν καλά...
Σε διαφορετική περίπτωση, εάν η γνώση δηλαδή που θα προσφέρει η Χρυσή Αυγή στους μαθητές μέσα από το πρόγραμμα «Διάπλαση των Παίδων», όπως το αποκαλεί, αποδειχθεί μονόπλευρη και υποκειμενική, παρουσιάζοντας ένα μονάχα επιλεγμένο κομμάτι της Ιστορίας και αποκρύπτοντας τις άλλες τις πτυχές, τότε βεβαίως δεν θα πρόκειται για διδασκαλία, αλλά για καθαρή προπαγάνδα γκεμπελικού τύπου, που παραπέμπει ευθέως στο ναζισμό.
Και, αν δεν απατώμαι, η Χρυσή Αυγή έχει επανειλημμένα απορρίψει κάθε συσχέτισή της με τους ναζί. Ή μήπως όχι;
Εάν όντως μιλάμε για πραγματικά μαθήματα Ιστορίας, τότε η γνώση που θα πρέπει να προσφέρει στους μαθητές η Χρυσή Αυγή, θα ήταν καλό να είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρης, αντικειμενική και σφαιρική. Το ιδεατό θα ήταν, για παράδειγμα, να τους μιλήσει τόσο για τα θύματα του σταλινικού καθεστώτος στη Ρωσία όσο και για τους νεκρούς που άφησε πίσω της η ναζιστική θηριωδία. Να παρουσιάσει πόσο αίμα χύθηκε από τους «κομμουνιστοσυμμορίτες» κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου, αλλά και πόσοι εβραίοι οδηγήθηκαν από τον Χίτλερ στους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς. Και τότε, μόνο τότε, να αφήσει τα νέα παιδιά να συγκρίνουν, να προβληματιστούν και να διαμορφώσουν τη δική τους άποψη επί της Ιστορίας. Να τους επιτρέψει, για να το θέσω αλλιώς, να συλλογιστούν ελεύθερα, για να συλλογιστούν καλά...
Σε διαφορετική περίπτωση, εάν η γνώση δηλαδή που θα προσφέρει η Χρυσή Αυγή στους μαθητές μέσα από το πρόγραμμα «Διάπλαση των Παίδων», όπως το αποκαλεί, αποδειχθεί μονόπλευρη και υποκειμενική, παρουσιάζοντας ένα μονάχα επιλεγμένο κομμάτι της Ιστορίας και αποκρύπτοντας τις άλλες τις πτυχές, τότε βεβαίως δεν θα πρόκειται για διδασκαλία, αλλά για καθαρή προπαγάνδα γκεμπελικού τύπου, που παραπέμπει ευθέως στο ναζισμό.
Και, αν δεν απατώμαι, η Χρυσή Αυγή έχει επανειλημμένα απορρίψει κάθε συσχέτισή της με τους ναζί. Ή μήπως όχι;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr