Μια τρύπα στη ΝΕΡΙΤ

Φόρμουλα 1 χωρίς διαφημίσεις, σε ελληνικό κανάλι -κι όμως συνέβη την προηγούμενη Κυριακή στη ΔΤ. Οι «αλύτρωτοι» φανατικοί φίλοι του σπορ θα πρέπει να δάκρυσαν, καθώς έζησαν τη μοναδική στιγμή που ένας προαιώνιος καημός απλώς εξαφανίστηκε.

Η ροή των πιτ-στοπ εξελίχθηκε απρόσκοπτη, ο αδιάλλειπτος ειρμός της περιγραφής φάνηκε να αιφνιδιάζει ακόμη και τους σχολιαστές που, ύστερα από τόσα χρόνια, είχαν συνηθίσει πια να νιώθουν ένοχοι για τα αναπόφευκτα διαφημιστικά διαλείμματα που τακτικά προαναγγέλλουν.

Και τώρα αυτό πώς θα μπορούσε να το ερμηνεύσει κάποιος; Είναι βήμα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω; Διότι οι διαφημίσεις μπορεί να εκνευρίζουν τον τηλεθεατή, ιδιαίτερα του συγκεκριμένου αθλητικού θεάματος που, εκ φύσεως, δεν μπορεί να προνοήσει για κάποια διακοπή ανάμεσα σε ημιχρόνια, τα έσοδά τους όμως εγγυώνται ότι η σεζόν της F1 θα εξακολουθήσει να μεταδίδεται. Με άλλα λόγια, no ads, no money, no show.

Οποιαδήποτε σύγκριση με τηλεοπτικούς σταθμούς άλλων χωρών είναι εξ ορισμού μάταιη, ωστόσο δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να θυμίσω τι είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια στη Βρετανία: Το 2009 η Φόρμουλα 1 επέστρεψε στο BBC, ύστερα από 12 χρόνια μεταδόσεων μέσω του ITV. Το BBC είναι «κρατικό» και εφ' όσον ενέτασσε την F1 στο πρόγραμμά του όφειλε να καλύψει το κόστος των δικαιωμάτων μετάδοσης με τους πόρους του. Το ITV είναι «εμπορικό» -σύμφωνα με την ιδιότυπη βρετανική ορολογία- και άρα είχε κάθε δικαίωμα να πουλά τηλεοπτικό χρόνο σε σχέση με τη δημοφιλέστατη Φόρμουλα 1.

Το ITV ξόδεψε εκατομμύρια λίρες για να βελτιώσει την ποιότητα της μετάδοσης και, όντως, ο πήχυς ανέβηκε υπερβολικά ψηλά για οποιονδήποτε επίδοξο διάδοχό του. Παρόλ' αυτά, όταν το BBC μπήκε ξανά στο παιχνίδι, η διαβεβαίωση που έσπευσαν να δώσουν στο κοινό οι υπεύθυνοι ήταν «εμείς θα κάνουμε ακόμη καλύτερη δουλειά από το ITV. Διότι εμείς είμαστε κρατικός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός και οφείλουμε να δώσουμε στο βρετανικό λαό που μας χρηματοδοτεί το καλύτερο δυνατό». Επί υπαρκτής και κραταιάς ΕΡΤ είναι βέβαιο ότι θα ακούγαμε κάτι παρόμοιο -ή κάνω λάθος;

Για την ιστορία, το BBC έκανε πράξη ό,τι υποσχέθηκε -αλλά δεν άντεξε και σήμερα μοιράζεται τη σεζόν των Γκραν Πρι με τον καλωδιακό Sky του Μέρντοχ. Σε όσους αγώνες μεταδίδει, πάντως, δεν υπάρχουν διαφημίσεις -ακριβώς, δηλαδή, όπως στην Ελλάδα σήμερα. Η μόνη διαφορά της ΔΤ με τη βρετανική είναι ότι τα διαφημιστικά διαλείμματα λείπουν από την F1 επειδή λείπει και ολόκληρος ο σταθμός.







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr