Ο ταλαντούχος κύριος Παπακαλιάτης
13.12.2024
06:15
Όπως έλεγε και η μακαρίτισσα η γιαγιά μου «για όνομα του θεού και της παναγίας»
Ετσι ακριβώς. Αυτή και η αγανάκτησή μου. Επειδή η Πόπη Διαμαντάκου «τόλμησε» να υπογραμμίσει την ένστασή της για την ερμηνευτική επάρκεια του Χριστόφορου Παπακαλιάτη όρμησαν να την «καρατομήσουν»
Περίπου δηλαδή σαν η κριτική διαφωνία κάποιας γραφίδας-και της Πόπης την γνωρίζω, συνυπήρξαμε στην ίδια εφημερίδα, στα «Νέα»-να αθροίζεται κι αυτή στο μοδάτο και εντελώς χαοτικό κύμα του Metoo!
Κι εγώ μπορεί να διαφωνήσω με την άποψή της, αλλά θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου, φωνές σαν της Διαμαντάκου να ακούγονται προσεκτικά και ελεύθερα
Αν και δεν έχω δει την τηλεοπτική σειρά «Maestro», τρία πράγματα έχω να πω για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη. Από τις κινηματογραφικές του επιδόσεις. Το πρώτο ότι έχει την οξυδέρκεια να αναδεικνύει θέματα σύγχρονα και καυτά. Αυτός ο ιμάντας επικοινωνίας του με το ευρύτερο κοινό. Το δεύτερο ότι έχει την ικανότητα, να επιμελείται τα σενάριά του με καλλιτεχνική αρτιότητα. Και το τρίτο το καλύτερο ότι είναι από τους ελάχιστους της κινηματογραφικής πιάτσας που με τις σκηνοθεσίες του επικοινωνεί εξαιρετικά με το ευρύτερο κοινό. Με απλά λόγια τα έργα του είναι ταυτόχρονα ποιοτικά και εμπορικά.
Κόβει πολλά εισιτήρια χωρίς να υποκλίνεται στην ευκολία και τη χυδαιότητα. Πάμε παρακάτω. Και το «παρακάτω» αφορά στη σχέση του κάθε ηθοποιού με το σινεμά
Μοναδικός, αποκλειστικός χώρος όπου ζυγίζεται το βάρος ενός ηθοποιού είναι το θεατρικό σανίδι. Εχει σημασία αυτό. Και ο λόγος είναι απλός. Στην κινηματογραφική και τηλεοπτική εικόνα μεσολαβούν πολλοί παράγοντες. Όπως μοντάζ, όπως σκηνοθεσία και όπως φακός. Αν δεν σε θέλει ο φακός τότε και Παξινού να είσαι σε πετάει στα σκουπίδια. Εκατοντάδες ονόματα του διεθνούς, κινηματογραφικού στερεώματος αναδείχθηκαν χωρίς ιδιαίτερα ερμηνευτικά προσόντα
Αν για παράδειγμα δείτε μια από τις πιο καρδιακές κινηματογραφικές ιστορίες με τίτλο «Μαμά Γκλόρια», το συνιστώ χωρίς καμία επιφύλαξη, τότε θα μείνετε με το στόμα ανοικτό βλέποντας και απολαμβάνοντας την ερμηνεία ενός οκτάχρονου κοριτσιού με το όνομα Λουίζ Μορό Πανζανί
Μπροστά σ αυτή τη θεική ερμηνεία, ακόμα και η Μέριλ Στριπ θα υποκλιθεί. Να αναφερθώ σε άλλες, εκατοντάδες περιπτώσεις; Περιττό. Η ζυγαριά βάρους κάθε ηθοποιού μόνο το θεατρικό σανίδι. Εκεί κρίνεται. Εντελώς «γυμνός» και απροστάτευτος από φακούς, μοντάζ και άλλα τέτοια
Που πάει να πει ότι κατά την άποψη της Πόπης, η σειρά είναι εξαιρετική αλλά ο Χριστόφορος είναι ατάλαντος ως εραστής με τη βερμούδα
Δεν συμφωνείς; Δικαίωμά σου. Μπορεί κι εγώ αν δω την εν λόγω σειρά, να διαφωνήσω μαζί της. Αυτό όμως δεν θα μου εκχωρήσει, ελέω θεού, το δικαίωμα να βγω δημοσίως, να οργανώσω καμπάνια και να ορμήσω εναντίον κάθε διαφωνούντος. Ελεος
Και τέλος, κάτι ακόμα. Χάριν αυτής της διαφωνίας, η σειρά και ο Παπακαλιάτης έλαβαν δωρεάν διαφήμιση. Γιατί ρε παιδιά η Πόπη στο «ικρίωμα»; Μα δεν βλέπετε τι έγινε; Ντόρος υπέρ Παπακαλιάτη. Όπως λέει και παροιμία «και κερατάς και δαρμένος»!
Περίπου δηλαδή σαν η κριτική διαφωνία κάποιας γραφίδας-και της Πόπης την γνωρίζω, συνυπήρξαμε στην ίδια εφημερίδα, στα «Νέα»-να αθροίζεται κι αυτή στο μοδάτο και εντελώς χαοτικό κύμα του Metoo!
Κι εγώ μπορεί να διαφωνήσω με την άποψή της, αλλά θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου, φωνές σαν της Διαμαντάκου να ακούγονται προσεκτικά και ελεύθερα
Αν και δεν έχω δει την τηλεοπτική σειρά «Maestro», τρία πράγματα έχω να πω για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη. Από τις κινηματογραφικές του επιδόσεις. Το πρώτο ότι έχει την οξυδέρκεια να αναδεικνύει θέματα σύγχρονα και καυτά. Αυτός ο ιμάντας επικοινωνίας του με το ευρύτερο κοινό. Το δεύτερο ότι έχει την ικανότητα, να επιμελείται τα σενάριά του με καλλιτεχνική αρτιότητα. Και το τρίτο το καλύτερο ότι είναι από τους ελάχιστους της κινηματογραφικής πιάτσας που με τις σκηνοθεσίες του επικοινωνεί εξαιρετικά με το ευρύτερο κοινό. Με απλά λόγια τα έργα του είναι ταυτόχρονα ποιοτικά και εμπορικά.
Κόβει πολλά εισιτήρια χωρίς να υποκλίνεται στην ευκολία και τη χυδαιότητα. Πάμε παρακάτω. Και το «παρακάτω» αφορά στη σχέση του κάθε ηθοποιού με το σινεμά
Μοναδικός, αποκλειστικός χώρος όπου ζυγίζεται το βάρος ενός ηθοποιού είναι το θεατρικό σανίδι. Εχει σημασία αυτό. Και ο λόγος είναι απλός. Στην κινηματογραφική και τηλεοπτική εικόνα μεσολαβούν πολλοί παράγοντες. Όπως μοντάζ, όπως σκηνοθεσία και όπως φακός. Αν δεν σε θέλει ο φακός τότε και Παξινού να είσαι σε πετάει στα σκουπίδια. Εκατοντάδες ονόματα του διεθνούς, κινηματογραφικού στερεώματος αναδείχθηκαν χωρίς ιδιαίτερα ερμηνευτικά προσόντα
Αν για παράδειγμα δείτε μια από τις πιο καρδιακές κινηματογραφικές ιστορίες με τίτλο «Μαμά Γκλόρια», το συνιστώ χωρίς καμία επιφύλαξη, τότε θα μείνετε με το στόμα ανοικτό βλέποντας και απολαμβάνοντας την ερμηνεία ενός οκτάχρονου κοριτσιού με το όνομα Λουίζ Μορό Πανζανί
Μπροστά σ αυτή τη θεική ερμηνεία, ακόμα και η Μέριλ Στριπ θα υποκλιθεί. Να αναφερθώ σε άλλες, εκατοντάδες περιπτώσεις; Περιττό. Η ζυγαριά βάρους κάθε ηθοποιού μόνο το θεατρικό σανίδι. Εκεί κρίνεται. Εντελώς «γυμνός» και απροστάτευτος από φακούς, μοντάζ και άλλα τέτοια
Που πάει να πει ότι κατά την άποψη της Πόπης, η σειρά είναι εξαιρετική αλλά ο Χριστόφορος είναι ατάλαντος ως εραστής με τη βερμούδα
Δεν συμφωνείς; Δικαίωμά σου. Μπορεί κι εγώ αν δω την εν λόγω σειρά, να διαφωνήσω μαζί της. Αυτό όμως δεν θα μου εκχωρήσει, ελέω θεού, το δικαίωμα να βγω δημοσίως, να οργανώσω καμπάνια και να ορμήσω εναντίον κάθε διαφωνούντος. Ελεος
Και τέλος, κάτι ακόμα. Χάριν αυτής της διαφωνίας, η σειρά και ο Παπακαλιάτης έλαβαν δωρεάν διαφήμιση. Γιατί ρε παιδιά η Πόπη στο «ικρίωμα»; Μα δεν βλέπετε τι έγινε; Ντόρος υπέρ Παπακαλιάτη. Όπως λέει και παροιμία «και κερατάς και δαρμένος»!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr