Άλλος το κάνει άλλος πληρώνει!
21.04.2016
07:32
Αρκετές φορές το παρακάνουμε. Εμείς οι δημοσιογράφοι, σχολιαστές και αναλυτές. Κάνουμε την τρίχα τριχιά.
Προκειμένου να κάνουμε αντιπολίτευση. Σε οποιοδήποτε κυβερνητικό σχηματισμό. Να εξοργίσουμε. Να διαβαστούμε απ όσους περισσότερους αναγνώστες. Το έχω κάνει κι εγώ
Παράδειγμα χαρακτηριστικό η περίπτωση του αερομεταφορέα Ryan Air. Που όπως ισχυρίζεται ο Ντέιβιντ Μπράιεν, εμπορικός διεθυντής της εταιρείας, είχε στείλει τριάντα επιστολές προς της Ελενα Κουντουρα του Τουρισμού. Κι εκείνη σαν Μαρία Αντουανέτα δεν καταδέχτηκε να του απαντήσει. Ο κύριος Μπράιεν ζητούσε μείωση του φόρου σε κάθε εισιτήριο. Που αυτή την στιγμή, όπως λέει, είναι γύρω στα δώδεκα ευρώ. Ετσι η Ryan Air έβαλε λουκέτο και αναχώρησε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Επομένως χάθηκαν περίπου δυόμιση εκατομμύρια επιβάτες. Τόσους διακινεί ετησίως ο εν λόγω αερομεταφορέας. Χάθηκαν θέσεις εργασίας. Ποιος φταίει; Φυσικά η Κουντουρά!
Λάθος πρώτο. Η Κουντουρά ουδεμία σχέση με τις τιμές που αφορούν στο φορολογικό καθεστώς του Αθηναικού αερολιμένα. Η πολιτική χαράζεται από τα οικονομικά υπουργεία και ιδιαιτέρως από τον εκάστοτε πρωθυπουργό!
Λάθος δεύτερο. Αλλά κι αυτός-ο πρωθυπουργός-είναι όμηρος της σύμβασης που είχε υπογραφεί ανάμεσα στο Ελληνικό δημόσιο και στον γερμανικό κολοσσό που διαχειρίζεται, με προνομιακούς όρους, τον αερολιμένα. Μια σύμβαση που φέρει τις υπογραφές υπουργών της κυβέρνησης του Κώστα Σημίτη!
Λάθος τρίτο. Αυτή η σύμβαση είναι αποικιακού χαρακτήρα. Επειδή οι Γερμανοί οικοδόμησαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ως εκ τούτου έχουν επιβάλει τους όρους τους. Πράγματι οι φόροι είναι ασήκωτοι!
Παράδειγμα χαρακτηριστικό η περίπτωση του αερομεταφορέα Ryan Air. Που όπως ισχυρίζεται ο Ντέιβιντ Μπράιεν, εμπορικός διεθυντής της εταιρείας, είχε στείλει τριάντα επιστολές προς της Ελενα Κουντουρα του Τουρισμού. Κι εκείνη σαν Μαρία Αντουανέτα δεν καταδέχτηκε να του απαντήσει. Ο κύριος Μπράιεν ζητούσε μείωση του φόρου σε κάθε εισιτήριο. Που αυτή την στιγμή, όπως λέει, είναι γύρω στα δώδεκα ευρώ. Ετσι η Ryan Air έβαλε λουκέτο και αναχώρησε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Επομένως χάθηκαν περίπου δυόμιση εκατομμύρια επιβάτες. Τόσους διακινεί ετησίως ο εν λόγω αερομεταφορέας. Χάθηκαν θέσεις εργασίας. Ποιος φταίει; Φυσικά η Κουντουρά!
Λάθος πρώτο. Η Κουντουρά ουδεμία σχέση με τις τιμές που αφορούν στο φορολογικό καθεστώς του Αθηναικού αερολιμένα. Η πολιτική χαράζεται από τα οικονομικά υπουργεία και ιδιαιτέρως από τον εκάστοτε πρωθυπουργό!
Λάθος δεύτερο. Αλλά κι αυτός-ο πρωθυπουργός-είναι όμηρος της σύμβασης που είχε υπογραφεί ανάμεσα στο Ελληνικό δημόσιο και στον γερμανικό κολοσσό που διαχειρίζεται, με προνομιακούς όρους, τον αερολιμένα. Μια σύμβαση που φέρει τις υπογραφές υπουργών της κυβέρνησης του Κώστα Σημίτη!
Λάθος τρίτο. Αυτή η σύμβαση είναι αποικιακού χαρακτήρα. Επειδή οι Γερμανοί οικοδόμησαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ως εκ τούτου έχουν επιβάλει τους όρους τους. Πράγματι οι φόροι είναι ασήκωτοι!
Λάθος τέταρτο. Ομως στην υποθετική περίπτωση που η Κουντουρά είχε την δυνατότητα να μειώσει τους φόρους για την Ryan Air αυτό θα συνιστούσε προνομιακή παρέμβαση χάριν μιας ξένης εταιρείας. Με απλά λόγια η μείωση των φόρων θα έπρεπε να αφορά σε όλες μα όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Αλλιώτικα η υπόθεση θα κατέληγε στα ευρωπαικά δικαστήρια ως παραβίαση βασικών κανόνων του ανταγωνισμού!
Λάθος πέμπτο. Ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που η κυβέρνηση του Τσίπρα αναγκάζονταν να καταγγείλει την εν λόγω σύμβαση, τότε η Γερμανική εταιρεία θα κατέφευγε σε διάφορα μέτρα που καθόλου απίθανο θα διατάραζαν την ισορροπία στις αφίξεις και μάλιστα στην αρχή της τουριστικής περιόδου!
Με απλά λόγια. Ο φόρος είναι συγκεκριμένος και νομικά κατοχυρωμένος. Η Ryan Air επιχειρεί με πλεονέκτημα τις πολύ χαμηλές τιμές των εισιτηρίων. Επομένως οι φόροι είναι ασύμφοροι για την ίδια εταιρεία. Και επομένως έφυγε επειδή εδώ στην Ελλάδα έχασε το πλεονεκτημά της!
Το πρόβλημα δεν είναι η Κουντουρά αλλά η σύμβαση που είχε υπογράψει η κυβέρνηση Κώστα Σημίτη. Αυτός το έκανε. Αυτός θεωρήθηκε «μέγας εκσυγχρονιστής». Η Κουντουρά τα λούζεται! Αλλος πηδάει άλλος πληρώνει!
Λάθος πέμπτο. Ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που η κυβέρνηση του Τσίπρα αναγκάζονταν να καταγγείλει την εν λόγω σύμβαση, τότε η Γερμανική εταιρεία θα κατέφευγε σε διάφορα μέτρα που καθόλου απίθανο θα διατάραζαν την ισορροπία στις αφίξεις και μάλιστα στην αρχή της τουριστικής περιόδου!
Με απλά λόγια. Ο φόρος είναι συγκεκριμένος και νομικά κατοχυρωμένος. Η Ryan Air επιχειρεί με πλεονέκτημα τις πολύ χαμηλές τιμές των εισιτηρίων. Επομένως οι φόροι είναι ασύμφοροι για την ίδια εταιρεία. Και επομένως έφυγε επειδή εδώ στην Ελλάδα έχασε το πλεονεκτημά της!
Το πρόβλημα δεν είναι η Κουντουρά αλλά η σύμβαση που είχε υπογράψει η κυβέρνηση Κώστα Σημίτη. Αυτός το έκανε. Αυτός θεωρήθηκε «μέγας εκσυγχρονιστής». Η Κουντουρά τα λούζεται! Αλλος πηδάει άλλος πληρώνει!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr