Η παραίτηση του αναπληρωτή από το ΕΠΑΛ του Αργοστολίου
02.11.2022
12:23
Σε επιστολή του ο εκπαιδευτικός καταγγέλλει πως παραιτείται «μη ανεχόμενος τον διαρκή εκφοβισμό του από τους μαθητές του σχολείου»
Σήκωσε το χαλί και τράβηξε το πρόβλημα που, μάλλον, κρυβόταν επιμελώς εδώ και αρκετό καιρό από κάτω αφήνοντας κάποιους άφωνους και κάποιους άλλους εκτεθιμένους. Ένας αναπληρωτής καθηγητής κλήθηκε να υπηρετήσει στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου. Αναγκάστηκε όμως να παραιτηθεί από την θέση του, παρά τις σοβαρές επιπτώσεις που έχει η παραίτηση για τον διορισμό του, μετά από το μπούλινγκ που υπέστη από μερίδα μαθητών του σχολείου και εξωσχολικών. Αλήθεια, τι κάνουν οι εξωσχολικοί στον χώρο ενός δημόσιου σχολείου, γιατί το σχολείο είναι αφύλακτο και μπορεί ο καθένας να μπαίνει και να βγαίνει ό,τι ώρα θέλει;
Στην επιστολή του ο καθηγητής, προς τιμήν του, δεν αναφέρει το μέρος όπου βρίσκεται το σχολείο, όμως στην Κεφαλονιά το μέρος είναι μικρό και γρήγορα έγινε γνωστό πως πρόκειται για σχολείο του νησιού. Δεν θεωρώ πως είναι κακό να ξέρουμε πού έγινε το συμβάν, έτσι ίσως δοθεί μια λύση γρηγορότερα αφού τοπικοί φορείς, εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς και μαθητές θα ευαισθητοποιηθούν σίγουρα από την ανάδειξη του προβλήματος. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει στην επιστολή του ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ συμβαίνουν καθημερινά σοκαριστικά και θλιβερά περιστατικά. Οι μαθητές καπνίζουν ελεύθερα στο προαύλιο και μέσα στην τάξη, πολλοί εξ αυτών, αν και ανήλικοι, έρχονται στο σχολείο με τα αυτοκίνητά τους, οι μαθητές μπαινοβγαίνουν στο σχολείο όλες τις ώρες, τα κινητά είναι σε διαρκή λειτουργία μέσα στην τάξη, την ώρα του μαθήματος. Την πρώτη μέρα που μπήκε ο αναπληρωτής σε μία από τις τάξεις, προφανώς, για να του «σπάσουν τον τσαμπουκά», όπως καταγγέλλει, μαθητές κοπανούσαν την πόρτα με δύναμη και ούρλιαζαν συντονισμένα ενώ οι μαθήτριες εκ περιτροπής καθόντουσαν στην έδρα ή άπλωναν τα πόδια τους στα θρανία.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του καθηγητή για να επαναφέρει την τάξη και να γίνει μάθημα αυτό δεν κατέστη εφικτό. Μάλιστα, δέχτηκε και απειλές από εξωσχολικό επειδή πήρε το κινητό μαθήτριας, η οποία έπαιζε με το τηλέφωνο την ίδια στιγμή που εκείνος κατέβαλε απέλπιδες προσπάθειες για να κάνει μάθημα. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει στην επιστολή του πως πήγε στην Δευτεροβάθμια και ανέφερε τα όσα συνέβαιναν στο σχολείο. Εκεί, ο διευθυντής εκπαιδευτικών θεμάτων, σύμφωνα πάντα με την επιστολή του αναπληρωτή καθηγητή, έδειξε να είναι γνώστης της κατάστασης και τον συμβούλευσε «να προσαρμοστεί κάπως»...
Σε κάποιο σημείο της επιστολής του ο καθηγητής αναφέρει πως οι μαθητές τον κάλεσαν σε «συμφωνία» για τους βαθμούς. «Όταν είμαστε ήσυχοι θα μας βάζεις 16 και όταν δεν θα είμαστε θα μας βάζεις 12, εντάξει; Εντάξει ρε;». Αξίζει να σημειωθεί πως στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ υπάρχουν πολλά παιδιά ειδικής αγωγής τα οποία ενώ στο γυμνάσιο είχαν παράλληλη στήριξη, στο ΕΠΑΛ δεν έχουν ούτε τμήμα ένταξης.
Στον αναπληρωτή καθηγητή, κατά την άποψή μου, αξίζουν συγχαρητήρια που ανέδειξε ένα χρόνιο, όπως φαίνεται πρόβλημα, και αυτό είναι για το καλό των παιδιών, αν και τώρα, ίσως, δεν μπορούν να το καταλάβουν. Το υπουργείο Παιδείας να φροντίσει ο καθηγητής να επιστρέψει στην δουλειά του, αφού όλοι κατανοούμε πως έχει να προσφέρει πολλά στην Εκπαίδευση. Αν ήθελε θα σώπαινε, θα έκανε το μάθημα όπως, όπως - υπό αυτές τις συνθήκες κανονικό μάθημα δεν γίνεται - και βέβαια, θα έπαιρνε τον μισθό του και τα απαιτούμενα μόρια για διορισμό.
Είναι φανερό πως οι παραβατικοί μαθητές χρειάζονται βοήθεια, αγάπη και κατανόηση. Σε αυτό το μήκος κύματος είναι και η επιστολή της ΕΛΜΕ -ΚΙ η οποία δημοσιεύθηκε στα τοπικά μέσα της Κεφαλονιάς. Η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς και Ιθάκης απαιτεί να επιστρέψει ο εκπαιδευτικός στα καθήκοντά του, κάνει λόγο για εγκατάλειψη του συγκεκριμένου σχολείου στις υποδομές, τονίζει την «συγκατοίκηση» του σχολείου με δύο άλλες δομές κατάρτισης και αναφέρει πως η απαράδεκτη συμπεριφορά κάποιων μαθητών δεν αντανακλά το σύνολο των μαθητών του σχολείου. Η πρόταση της ένωσης να στελεχωθεί το σχολείο με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό είναι μια πρόταση που θα πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα. Υπουργείο Παιδείας, τοπικός βουλευτής, Δήμος, Σύλλογος Γονέων, εκπαιδευτικοί ακόμα και η τοπική κοινωνία, όλοι να σταθούν αρωγοί στο πλευρό των καθηγητών και των μαθητών του ΕΠΑΛ.
Στην επιστολή του ο καθηγητής, προς τιμήν του, δεν αναφέρει το μέρος όπου βρίσκεται το σχολείο, όμως στην Κεφαλονιά το μέρος είναι μικρό και γρήγορα έγινε γνωστό πως πρόκειται για σχολείο του νησιού. Δεν θεωρώ πως είναι κακό να ξέρουμε πού έγινε το συμβάν, έτσι ίσως δοθεί μια λύση γρηγορότερα αφού τοπικοί φορείς, εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς και μαθητές θα ευαισθητοποιηθούν σίγουρα από την ανάδειξη του προβλήματος. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει στην επιστολή του ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ συμβαίνουν καθημερινά σοκαριστικά και θλιβερά περιστατικά. Οι μαθητές καπνίζουν ελεύθερα στο προαύλιο και μέσα στην τάξη, πολλοί εξ αυτών, αν και ανήλικοι, έρχονται στο σχολείο με τα αυτοκίνητά τους, οι μαθητές μπαινοβγαίνουν στο σχολείο όλες τις ώρες, τα κινητά είναι σε διαρκή λειτουργία μέσα στην τάξη, την ώρα του μαθήματος. Την πρώτη μέρα που μπήκε ο αναπληρωτής σε μία από τις τάξεις, προφανώς, για να του «σπάσουν τον τσαμπουκά», όπως καταγγέλλει, μαθητές κοπανούσαν την πόρτα με δύναμη και ούρλιαζαν συντονισμένα ενώ οι μαθήτριες εκ περιτροπής καθόντουσαν στην έδρα ή άπλωναν τα πόδια τους στα θρανία.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του καθηγητή για να επαναφέρει την τάξη και να γίνει μάθημα αυτό δεν κατέστη εφικτό. Μάλιστα, δέχτηκε και απειλές από εξωσχολικό επειδή πήρε το κινητό μαθήτριας, η οποία έπαιζε με το τηλέφωνο την ίδια στιγμή που εκείνος κατέβαλε απέλπιδες προσπάθειες για να κάνει μάθημα. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει στην επιστολή του πως πήγε στην Δευτεροβάθμια και ανέφερε τα όσα συνέβαιναν στο σχολείο. Εκεί, ο διευθυντής εκπαιδευτικών θεμάτων, σύμφωνα πάντα με την επιστολή του αναπληρωτή καθηγητή, έδειξε να είναι γνώστης της κατάστασης και τον συμβούλευσε «να προσαρμοστεί κάπως»...
Σε κάποιο σημείο της επιστολής του ο καθηγητής αναφέρει πως οι μαθητές τον κάλεσαν σε «συμφωνία» για τους βαθμούς. «Όταν είμαστε ήσυχοι θα μας βάζεις 16 και όταν δεν θα είμαστε θα μας βάζεις 12, εντάξει; Εντάξει ρε;». Αξίζει να σημειωθεί πως στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ υπάρχουν πολλά παιδιά ειδικής αγωγής τα οποία ενώ στο γυμνάσιο είχαν παράλληλη στήριξη, στο ΕΠΑΛ δεν έχουν ούτε τμήμα ένταξης.
Στον αναπληρωτή καθηγητή, κατά την άποψή μου, αξίζουν συγχαρητήρια που ανέδειξε ένα χρόνιο, όπως φαίνεται πρόβλημα, και αυτό είναι για το καλό των παιδιών, αν και τώρα, ίσως, δεν μπορούν να το καταλάβουν. Το υπουργείο Παιδείας να φροντίσει ο καθηγητής να επιστρέψει στην δουλειά του, αφού όλοι κατανοούμε πως έχει να προσφέρει πολλά στην Εκπαίδευση. Αν ήθελε θα σώπαινε, θα έκανε το μάθημα όπως, όπως - υπό αυτές τις συνθήκες κανονικό μάθημα δεν γίνεται - και βέβαια, θα έπαιρνε τον μισθό του και τα απαιτούμενα μόρια για διορισμό.
Είναι φανερό πως οι παραβατικοί μαθητές χρειάζονται βοήθεια, αγάπη και κατανόηση. Σε αυτό το μήκος κύματος είναι και η επιστολή της ΕΛΜΕ -ΚΙ η οποία δημοσιεύθηκε στα τοπικά μέσα της Κεφαλονιάς. Η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς και Ιθάκης απαιτεί να επιστρέψει ο εκπαιδευτικός στα καθήκοντά του, κάνει λόγο για εγκατάλειψη του συγκεκριμένου σχολείου στις υποδομές, τονίζει την «συγκατοίκηση» του σχολείου με δύο άλλες δομές κατάρτισης και αναφέρει πως η απαράδεκτη συμπεριφορά κάποιων μαθητών δεν αντανακλά το σύνολο των μαθητών του σχολείου. Η πρόταση της ένωσης να στελεχωθεί το σχολείο με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό είναι μια πρόταση που θα πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα. Υπουργείο Παιδείας, τοπικός βουλευτής, Δήμος, Σύλλογος Γονέων, εκπαιδευτικοί ακόμα και η τοπική κοινωνία, όλοι να σταθούν αρωγοί στο πλευρό των καθηγητών και των μαθητών του ΕΠΑΛ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr