Φρέσκος άνεμος στη ναυτιλία
11.07.2019
07:09
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης είναι μια οικεία μορφή στην ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα. Ως τομεάρχης Ναυτιλίας της ΝΔ ειδικά από τα Ποσειδώνια του 2018 και μετά, είχε έντονη δραστηριότητα και παρουσία σε ναυτιλιακά forum, εκδηλώσεις είτε ήταν προσκεκλημένος ως ομιλητής είτε για να δώσει το παρών ως εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Δεν χρειάζεται χρόνο για να προσαρμοστεί, αφού ξέρει πρόσωπα και πράγματα, αιτήματα και ναυτεργατικών σωματείων και ενώσεων. Φρόντιζε να ενημερώνεται όχι μόνο από τους θεσμικούς φορείς αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.
Είναι επικοινωνιακός και ακούει. Βέβαια όσο και αν ακούγεται παράξενο, η πρώτη κίνηση που έκανε με το που πάτησε το πόδι του στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ήταν να άρει το εμπάργκο που είχε επιβάλει η προηγούμενη διοίκηση στους δημοσιογράφους όσο αφορά την πρόσβασή τους στο κυλικείο!!!. Απαγορευόταν να αγοράζουν έστω και ένα μπουκάλι νερό από το κυλικείο!!!
Ο εξοβελισμός των δημοσιογράφων από το υπουργείο Ναυτιλίας ήταν προτεραιότητα των προηγούμενων. Ο τέως υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης δεν έκανε συνεντεύξεις τύπου δημιουργώντας μία εικονική πραγματικότητα. Όποια ενέργεια γινόταν ή όποια απόφαση λάμβανε την επικοινωνούσε μέσω δελτίων τύπου. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός είχε βγει πιο μπροστά και ήταν στην ουσία ο υπουργός Ναυτιλίας.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης θα ανοίξει την επικοινωνία αρχή γενομένης από την Πέμπτη όταν και έχει άτυπη συνάντηση με τους διαπιστευμένους στο υπουργείο δημοσιογράφους.
Ο υπουργός Ναυτιλίας στην τελετή παράδοσης – παραλαβής έθεσε τις προτεραιότητες. Θέματα ανοιχτά είναι πολλά. Η μείωση του ΦΠΑ στην κλυδωνιζόμενη ακτοπλοΐα είναι ένα από αυτά. Οι εταιρείες έχουν οικονομικά ζόρια στα οποία θα προστεθούν και 70 εκατομμύρια ευρώ από το 2020 λόγω της επιβεβλημένης χρήσης οικολογικών καυσίμων, μειωμένων σε περιεκτικότητα θείου στο 0,5%. Αν δεν θέλει να του σκάσει η ακτοπλοΐα στα χέρια θα πρέπει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια όλα περνάνε από το υπουργείο Οικονομικών, όμως ο Πλακιωτάκης πρέπει να κάνει την κίνησή του.
Το master plan του ΟΛΠ που η έναρξη της υλοποίησής του καθυστερεί αφού δεν εγκρίθηκε στο σύνολο από την αρμόδια Επιτροπή είναι μία ακόμη πρόκληση για τον Κρητικό υπουργό. Οι Κινέζοι γύρισαν επιδεικτικά την πλάτη στην κυβέρνηση Τσίπρα όταν κλήθηκαν να καταθέσουν άλλο πλάνο. Θεώρησαν ότι τους εμπαίζουν. Το αποτέλεσμα ήταν να μην εγκριθεί ούτε τη δεύτερη φορά στο σύνολό του από την επιτροπή.
Οι εφοπλιστές ζητάνε εδώ και χρόνια να μπορούν να υπογράφουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με τους ναυτικούς όπως γίνεται διεθνώς. Η κόντρα με τους συνδικαλιστές είναι γνωστή. Μόνο υπό την προϋπόθεση αυτή θα φέρουν πολλά πλοία στο ελληνικό νηολόγιο αφού θα γίνει η ελληνική σημαία πιο ανταγωνιστική.
Η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση είναι μία ακόμη πρόκληση. Δεκάδες ελληνόπουλα σπουδάζουν στην Ναυτική Ακαδημία της Βάρνας. Το ζούμε και αυτό.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πύλες του υπουργείου Ναυτιλίας άνοιξαν και πάλι…
Είναι επικοινωνιακός και ακούει. Βέβαια όσο και αν ακούγεται παράξενο, η πρώτη κίνηση που έκανε με το που πάτησε το πόδι του στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ήταν να άρει το εμπάργκο που είχε επιβάλει η προηγούμενη διοίκηση στους δημοσιογράφους όσο αφορά την πρόσβασή τους στο κυλικείο!!!. Απαγορευόταν να αγοράζουν έστω και ένα μπουκάλι νερό από το κυλικείο!!!
Ο εξοβελισμός των δημοσιογράφων από το υπουργείο Ναυτιλίας ήταν προτεραιότητα των προηγούμενων. Ο τέως υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης δεν έκανε συνεντεύξεις τύπου δημιουργώντας μία εικονική πραγματικότητα. Όποια ενέργεια γινόταν ή όποια απόφαση λάμβανε την επικοινωνούσε μέσω δελτίων τύπου. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός είχε βγει πιο μπροστά και ήταν στην ουσία ο υπουργός Ναυτιλίας.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης θα ανοίξει την επικοινωνία αρχή γενομένης από την Πέμπτη όταν και έχει άτυπη συνάντηση με τους διαπιστευμένους στο υπουργείο δημοσιογράφους.
Ο υπουργός Ναυτιλίας στην τελετή παράδοσης – παραλαβής έθεσε τις προτεραιότητες. Θέματα ανοιχτά είναι πολλά. Η μείωση του ΦΠΑ στην κλυδωνιζόμενη ακτοπλοΐα είναι ένα από αυτά. Οι εταιρείες έχουν οικονομικά ζόρια στα οποία θα προστεθούν και 70 εκατομμύρια ευρώ από το 2020 λόγω της επιβεβλημένης χρήσης οικολογικών καυσίμων, μειωμένων σε περιεκτικότητα θείου στο 0,5%. Αν δεν θέλει να του σκάσει η ακτοπλοΐα στα χέρια θα πρέπει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια όλα περνάνε από το υπουργείο Οικονομικών, όμως ο Πλακιωτάκης πρέπει να κάνει την κίνησή του.
Το master plan του ΟΛΠ που η έναρξη της υλοποίησής του καθυστερεί αφού δεν εγκρίθηκε στο σύνολο από την αρμόδια Επιτροπή είναι μία ακόμη πρόκληση για τον Κρητικό υπουργό. Οι Κινέζοι γύρισαν επιδεικτικά την πλάτη στην κυβέρνηση Τσίπρα όταν κλήθηκαν να καταθέσουν άλλο πλάνο. Θεώρησαν ότι τους εμπαίζουν. Το αποτέλεσμα ήταν να μην εγκριθεί ούτε τη δεύτερη φορά στο σύνολό του από την επιτροπή.
Οι εφοπλιστές ζητάνε εδώ και χρόνια να μπορούν να υπογράφουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με τους ναυτικούς όπως γίνεται διεθνώς. Η κόντρα με τους συνδικαλιστές είναι γνωστή. Μόνο υπό την προϋπόθεση αυτή θα φέρουν πολλά πλοία στο ελληνικό νηολόγιο αφού θα γίνει η ελληνική σημαία πιο ανταγωνιστική.
Η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση είναι μία ακόμη πρόκληση. Δεκάδες ελληνόπουλα σπουδάζουν στην Ναυτική Ακαδημία της Βάρνας. Το ζούμε και αυτό.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πύλες του υπουργείου Ναυτιλίας άνοιξαν και πάλι…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr