Ανόητοι, ο προϋπολογισμός πέφτει έξω από την βενζίνη!
23.03.2012
09:24
Κάτι από τον Ραν Ταν Πλαν, τον συμπαθή σκύλο του Λούκι Λουκ γνωστό για την εξυπνάδα και την ταχύτητα στις αντιδράσεις του, θυμίζουν οι οικονομικοί φωστήρες της κυβέρνησης. Μόλις χθες ανακοίνωσαν ότι σκέπτονται να επανεξετάσουν τον τρόπο υπολογισμού του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην βενζίνη, η τιμή της οποίας πλησιάζει τα 2 ευρώ το λίτρο και μέχρι το καλοκαίρι θα τα έχει ξεπεράσει!
Διατύπωσαν μάλιστα την ρηξικέλευθη ιδέα πως το όφελος του Δημοσίου από την αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα ευρώ. Σκεφτείτε πως σήμερα για κάθε λίτρο βενζίνης στο ρεζερβουάρ, πάνω από 1,20 ευρώ είναι οι φόροι και τα υπόλοιπα 60 λεπτά η αγορά του πετρελαίου από την χώρα παραγωγής, προς περίπου 125 $ το βαρέλι, η μεταφορά στην Ελλάδα με τάνκερ, το κόστος διύλισης και το κέρδος του διυλιστηρίου, το κόστος διανομής στα βενζινάδικα, το κέρδος των εταιρειών και φυσικά το κέρδος του πρατηρίου καυσίμων
Κάτι από τον Ραν Ταν Πλαν, τον συμπαθή σκύλο του Λούκι Λουκ γνωστό για την εξυπνάδα και την ταχύτητα στις αντιδράσεις του, θυμίζουν οι οικονομικοί φωστήρες της κυβέρνησης. Μόλις χθες ανακοίνωσαν ότι σκέπτονται να επανεξετάσουν τον τρόπο υπολογισμού του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην βενζίνη, η τιμή της οποίας πλησιάζει τα 2 ευρώ το λίτρο και μέχρι το καλοκαίρι θα τα έχει ξεπεράσει!
Διατύπωσαν μάλιστα την ρηξικέλευθη ιδέα πως το όφελος του Δημοσίου από την αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα ευρώ. Σκεφτείτε πως σήμερα για κάθε λίτρο βενζίνης στο ρεζερβουάρ, πάνω από 1,20 ευρώ είναι οι φόροι και τα υπόλοιπα 60 λεπτά η αγορά του πετρελαίου από την χώρα παραγωγής, προς περίπου 125 $ το βαρέλι, η μεταφορά στην Ελλάδα με τάνκερ, το κόστος διύλισης και το κέρδος του διυλιστηρίου, το κόστος διανομής στα βενζινάδικα, το κέρδος των εταιρειών και φυσικά το κέρδος του πρατηρίου καυσίμων.
Στην Ελλάδα του μνημονίου, της ύφεσης, του πληθωρισμού, της εσωτερικής υποτίμησης, της ανεργίας, της βίαιης ισοπέδωσης των εισοδημάτων, της πρωτοφανούς υποβάθμισης του βιοτικού επιπέδου, έχουμε την τρίτη υψηλότερη τιμή αμόλυβδης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την τέταρτη στο ντίζελ κίνησης, ενώ υπολογίζεται πως μέσα σε δυο χρόνια η τιμή της βενζίνης έχει διπλασιασθεί.
Το πρόβλημα είναι πως η απίστευτη υπερφολόγηση των καυσίμων δεν ζημίωσε μόνο τους πολίτες, αλλά και το Δημόσιο που επεδίωξε να εισπράξει όσα περισσότερα μπορούσε για να κλείσει τις μαύρες τρύπες του ελλείμματος και του χρέους. Χθες ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2012 και διαπιστώνεται υστέρηση εσόδων κατά 232 εκατομμύρια ευρώ.
Και γιατί εισέπραξε λιγότερα έσοδα το δημόσιο; Η επίσημη απάντηση αναφέρει ότι η υστέρηση οφείλεται: « στην μείωση των εσόδων από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων, λόγω μεγαλύτερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων και κυρίως της βενζίνης»!
Οι συνδυασμός των δύο χθεσινών ανακοινώσεων αποδεικνύει με τον πιο απλό και δεικτικό τρόπο ότι εξακολουθούν να μας κυβερνούν ανόητοι κι ανίκανοι πολιτικοί οι οποίοι επιπροσθέτως δεν διαθέτουν ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας. Όχι μόνο δεν δίστασαν να επιβάλουν δυσβάστακτους φόρους στα καύσιμα ξεζουμίζοντας τον καταναλωτή, αλλά δεν κατάλαβαν καν πως με την πολιτική που ακολουθούν υπονομεύουν κάθε προοπτική ανάπτυξης και εισπράττουν πολύ λιγότερα από εκείνα που θα εισέπρατταν αν το ειδικό τέλος είχε διατηρηθεί σε κάποια λογικά επίπεδα. Τώρα αποφάσισαν να πάρουν τις σχετικές διορθωτικές πρωτοβουλίες, όταν οι πολίτες ακινητοποίησαν λόγω φτώχειας τα ΙΧ αυτοκίνητα και μείωσαν στην διάρκεια του χειμώνα στο 50% την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα να πιάσουν αράχνες τα δημόσια ταμεία.
Διατύπωσαν μάλιστα την ρηξικέλευθη ιδέα πως το όφελος του Δημοσίου από την αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα ευρώ. Σκεφτείτε πως σήμερα για κάθε λίτρο βενζίνης στο ρεζερβουάρ, πάνω από 1,20 ευρώ είναι οι φόροι και τα υπόλοιπα 60 λεπτά η αγορά του πετρελαίου από την χώρα παραγωγής, προς περίπου 125 $ το βαρέλι, η μεταφορά στην Ελλάδα με τάνκερ, το κόστος διύλισης και το κέρδος του διυλιστηρίου, το κόστος διανομής στα βενζινάδικα, το κέρδος των εταιρειών και φυσικά το κέρδος του πρατηρίου καυσίμων.
Στην Ελλάδα του μνημονίου, της ύφεσης, του πληθωρισμού, της εσωτερικής υποτίμησης, της ανεργίας, της βίαιης ισοπέδωσης των εισοδημάτων, της πρωτοφανούς υποβάθμισης του βιοτικού επιπέδου, έχουμε την τρίτη υψηλότερη τιμή αμόλυβδης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την τέταρτη στο ντίζελ κίνησης, ενώ υπολογίζεται πως μέσα σε δυο χρόνια η τιμή της βενζίνης έχει διπλασιασθεί.
Το πρόβλημα είναι πως η απίστευτη υπερφολόγηση των καυσίμων δεν ζημίωσε μόνο τους πολίτες, αλλά και το Δημόσιο που επεδίωξε να εισπράξει όσα περισσότερα μπορούσε για να κλείσει τις μαύρες τρύπες του ελλείμματος και του χρέους. Χθες ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2012 και διαπιστώνεται υστέρηση εσόδων κατά 232 εκατομμύρια ευρώ.
Και γιατί εισέπραξε λιγότερα έσοδα το δημόσιο; Η επίσημη απάντηση αναφέρει ότι η υστέρηση οφείλεται: « στην μείωση των εσόδων από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων, λόγω μεγαλύτερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων και κυρίως της βενζίνης»!
Οι συνδυασμός των δύο χθεσινών ανακοινώσεων αποδεικνύει με τον πιο απλό και δεικτικό τρόπο ότι εξακολουθούν να μας κυβερνούν ανόητοι κι ανίκανοι πολιτικοί οι οποίοι επιπροσθέτως δεν διαθέτουν ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας. Όχι μόνο δεν δίστασαν να επιβάλουν δυσβάστακτους φόρους στα καύσιμα ξεζουμίζοντας τον καταναλωτή, αλλά δεν κατάλαβαν καν πως με την πολιτική που ακολουθούν υπονομεύουν κάθε προοπτική ανάπτυξης και εισπράττουν πολύ λιγότερα από εκείνα που θα εισέπρατταν αν το ειδικό τέλος είχε διατηρηθεί σε κάποια λογικά επίπεδα. Τώρα αποφάσισαν να πάρουν τις σχετικές διορθωτικές πρωτοβουλίες, όταν οι πολίτες ακινητοποίησαν λόγω φτώχειας τα ΙΧ αυτοκίνητα και μείωσαν στην διάρκεια του χειμώνα στο 50% την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα να πιάσουν αράχνες τα δημόσια ταμεία.
Το παράδειγμα της βενζίνης είναι χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας με την οποία κινήθηκαν οι κυβερνήσεις τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια και εξηγούν την παταγώδη αποτυχία τους. Αύξησαν τα τέλη κυκλοφορίας και οι πολίτες επέστρεψαν τις άδειες κυκλοφορίας, αύξησαν τους φόρους στην αγορά του αυτοκινήτου και γκρέμισαν ολόκληρη τη αγορά ΙΧ, αύξησαν τοι ΦΠΑ παντού και περιόρισαν την κατανάλωση, υπερφορολόγησαν τα ακίνητα και «τέλειωσαν» την οικοδομή.
Πετσόκοψαν τους μισθούς και τις συντάξεις, έβαλαν φόρους, φόρους, φόρους και το μόνο που κατάφεραν είναι ύφεση -7% , ανεργία 21% άδεια ταμεία και χρεοκοπία της χώρας. Όχι μόνο δεν πρέπει να εμφανισθούν να ζητήσουν ξανά την ψήφο του πολίτη ,αλλά πρέπει να τιμωρηθούν με στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων για πάντα, λόγω βλακείας. Δεν μπόρεσαν να καταλάβουν το προφανές και θέλουν να ξανακυβερνήσουν.
Πετσόκοψαν τους μισθούς και τις συντάξεις, έβαλαν φόρους, φόρους, φόρους και το μόνο που κατάφεραν είναι ύφεση -7% , ανεργία 21% άδεια ταμεία και χρεοκοπία της χώρας. Όχι μόνο δεν πρέπει να εμφανισθούν να ζητήσουν ξανά την ψήφο του πολίτη ,αλλά πρέπει να τιμωρηθούν με στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων για πάντα, λόγω βλακείας. Δεν μπόρεσαν να καταλάβουν το προφανές και θέλουν να ξανακυβερνήσουν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr