Ο i-βασιλιάς είναι εδώ

Παναγιώτης Μαρκίδης

Ο i-βασιλιάς είναι εδώ

Οταν η Apple μπήκε στο παιχνίδι των κινητών τηλεφώνων οι περισσότεροι αναρωτήθηκαν για τη σκοπιμότητα του επιχειρηματικού ρίσκου, σε μια αγορά όπου κυριαρχούσαν η Nokia, η Motorola και τα επαναστατικά για την εποχή εκείνη Blackberry.

Οταν η Apple μπήκε στο παιχνίδι των κινητών τηλεφώνων οι περισσότεροι αναρωτήθηκαν για τη σκοπιμότητα του επιχειρηματικού ρίσκου, σε μια αγορά όπου κυριαρχούσαν η Nokia, η Motorola και τα επαναστατικά για την εποχή εκείνη Blackberry.

Σήμερα, μόλις πέντε χρόνια μετά, η εικόνα έχει πλήρως αντιστραφεί. Η Apple πόνταρε στην πλήρη οθόνη αφής, την οποία δεν πίστευαν τότε οι Φιλανδοί, άνοιξε την on line αγορά των εφαρμογών –παρά τις αρχικές αντιρρήσεις του εμβληματικού Στιβ Τζομπς στη διάθεση του πακέτου προγραμματισμού, προίκισε το δημιούργημα της με τις λειτουργίες του iPod και παρουσίασε μια συσκευή που έθεσε νέα σχεδιαστικά πρότυπα. Αν και υστερούσε σε σημεία που τότε έκριναν τον ανταγωνισμό, όπως ο φωτογραφικός αισθητήρας και η αυτονομία, το iPhone άλλαξε για πάντα την ιστορία της επικοινωνίας και άνοιξε τον δρόμο για την επέλαση των φορητών συσκευών επικοινωνίας, πληροφόρησης και διασκέδασης, οι οποίες γρήγορα μεγάλωσαν, βάζοντας στην ψηφιακή καθημερινότητά μας και τον όρο «ταμπλέτα».

Κλείσιμο
Παράλληλα, το iPhone λειτούργησε ως πολιορκητικός κριός… Εφερε εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτών σε μια πρώτη επαφή με τα προϊόντα της Apple και μαζί δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια στα ταμεία της, χτίζοντας έναν σύγχρονο χρηματιστηριακό μύθο. Και αν οι αριθμοί λένε τελικά την αλήθεια, τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα δικαιώνουν το όραμα του Στιβ Τζομπς και των συνεργατών του, όπως είχε εκφραστεί στην παρουσίαση του πρώτου iPhone, τον Ιανουάριο του 2007.

Παρά τις όποιες αμφιβολίες και τον εντεινόμενο τον τελευταίο χρόνο ανταγωνισμό, με την παρουσία στην αγορά συσκευών που δικαιολογημένα αμφισβητούν την κυριαρχία του, το προηγούμενο τρίμηνο η Apple πούλησε περισσότερα από 35 εκατομμύρια iPhone, βελτιώνοντας κατά 88% τα αποτελέσματά της σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Την ίδια περίοδο, η Nokia –κατέχοντας ακόμη τον τίτλο του μεγαλύτερου κατασκευαστή κινητών τηλεφώνων υπό την απειλή όμως της Samsung- διέθεσε 11,9 εκατομμύρια smartphones, σημειώνοντας απώλειες άνω του 50% χρόνο με τον χρόνο.

Η διαφορά μεγαλώνει εντυπωσιακά στο επίπεδο των εσόδων. Το προηγούμενο τρίμηνο –και δεύτερο του τρέχοντος οικονομικού έτους- η Apple έβαλε στα ταμεία της από το iPhone 22,7 δισ. δολάρια, ενώ η Nokia περιορίστηκε σε έσοδα 2,3 δισ. δολαρίων από τις πωλήσεις smartphones. Διαφορά που προκύπτει τόσο από τον όγκο πωλήσεων, όσο και από τη μέση τιμή διάθεσης ανά συσκευή, που διαμορφώθηκε στα 647 δολάρια για την Apple και στα 189 δολαρία για τη Nokia.

Πλέον οι Φιλανδοί μπορούν να ελπίζουν μόνο χάρη στη συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας του με τη Microsoft. Οι εκτιμήσεις θέλουν τα Windows Phone να κατακτούν τα επόμενα χρόνια ένα μερίδιο αγοράς που θα ξεπεράσει το 20%, με τις δυο εταιρείες να τα παίζουν όλα για όλα με την εντυπωσιακή προώθηση της σειράς Lumia, ειδικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK