Άμεση δράση για τα προβλήματα του επαγγελματικού yachting
25.07.2020
09:13
Τέσσερις άξονες, σε ένα αναλυτικό Πρόγραμμα Δράσεων, που στοχεύει στην επόμενη περίοδο, προτείνει ο Πάρις Λουτριώτης, υποψήφιος στις εκλογές του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) της Κυριακής 26 Ιουλίου 2020, προκειμένου να αναβαθμιστεί ο κλάδος του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους αναψυχής, να υποστηριχθεί και αναπτυχθεί η δραστηριότητα και να λυθούν τα χρόνια προβλήματα του κλάδου και των επιχειρηματιών που δουλεύουν σε αυτόν.
Συγκεκριμένα ο κ. Λουτριώτης, που δραστηριοποιείται περισσότερο από 30 χρόνια και έχει επανειλημμένα συμμετάσχει στα όργανα διοίκησης του ΣΙΤΕΣΑΠ και άλλων επαγγελματικών φορέων του κλάδου, προτείνει:
Πρώτος άξονας δράσεων: Η άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου όχι με μετάθεση του προβλήματος στο εγγύς μέλλον, ή με προσωρινή αναστολή της εφαρμογής μέτρων, αλλά με συγκεκριμένες προτάσεις από τους επαγγελματίες για βιώσιμες οριστικές λύσεις, και όχι αναμονή αποφάσεων από τους αρμόδιους φορείς και υπουργεία.
Δεύτερος άξονας δράσεων: Η σωστή οργάνωση και λειτουργία του επαγγελματικού σωματείου ΣΙΤΕΣΑΠ, η βελτίωση των σχέσεων με τα μέλη, η υποστήριξη και αύξηση των μελών που είναι στην περιφέρεια, καθώς και η καλύτερη και τακτικότερη επικοινωνία για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα μέλη του Σωματείου.
Τρίτος άξονας δράσεων: Η ανάπτυξη της δραστηριότητας του κλάδου – διευκολύνσεις για περισσότερα σκάφη και κυρίως προσέλκυση περισσότερης πελατείας και σε μεγαλύτερη γεωγραφική διάχυση και μεγαλύτερη διάρκεια περιόδου – που χρειάζεται ανάλογη προβολή και διαφήμιση των πολύ καλών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επαγγελματίες και που υστερεί πολλά χρόνια.
Τέταρτος άξονας δράσεων: Η αναγνώριση του Σωματείου και της εκπροσώπησης του μέσα στη χώρα, αλλά και έξω από αυτήν, η δραστηριοποίηση του Σωματείου στα Ευρωπαϊκά όργανα και στις όμορες χώρες, η δημοσιοποίηση των θεμάτων του κλάδου στα ΜΜΕ και η γεωγραφική επέκταση των δράσεων του Σωματείου.
Παράλληλη ενέργεια σε όλα αυτά είναι η καλύτερη και πληρέστερη διαδικτυακή παρουσία του κλάδου και η παρουσίαση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας σαν χώρας του σκάφους αναψυχής στις γεωγραφικές αγορές των πελατών αλλά και των δυνητικών πελατών.
Τα κυριότερα και βασικά προβλήματα, που απαιτούν άμεση δράση για να αντιμετωπιστούν, είναι σύμφωνα με τον κ. Λουτριώτη:
(α) Για τους επαγγελματίες ειδικότερα στην Αττική, η εύρεση λύσης για τα επαγγελματικά σκάφη τα οποία αναμένεται να εκδιωχθούν από τους νέους διαχειριστές της Μαρίνας Αλίμου, λόγω της ιδιωτικοποίησης που καθυστερεί πλέον του έτους, και, χωρίς πρόβλεψη πού θα πάνε, γιατί η Αττική γενικά, έχει μεγάλη έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λουτριώτης, ως Πρόεδρος της «ΚΟΙΝΣΕΠ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΔΟΜΩΝ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΣΚΑΦΩΝ», που ιδρύθηκε ακριβώς με μέλη επαγγελματίες, που σχεδόν όλοι έχουν σκάφη στην Μαρίνα Αλίμου, έχει υποβάλει στην κυβέρνηση σχέδιο ζητώντας να χωροθετηθεί μία νέα επαγγελματική μαρίνα, και έχει υποβάλει (από τον Αύγουστο 2018) συγκεκριμένες προτάσεις για οκτώ (8) ενδεικτικές θέσεις στην Νοτιο-Ανατολική Αττική, για την χωροθέτηση αυτή, για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.
(β) Το άμεσο μέλλον δεν είναι τόσο ελπιδοφόρο όσο φαίνεται, γιατί προβλέπει και την παροχή υπηρεσιών χωρίς εισόδημα, λόγω των vouchers που έχουν εκδοθεί για τις ακυρώσεις των ναυλώσεων, των οποίων τα χρήματα έχουν ήδη ξοδευτεί, ενώ λόγω της κρίσης έχουν μειωθεί και τα επίπεδα των ναύλων, και ο αριθμός των πελατών.
(γ) Οι απαιτούμενες για την εξυπηρέτηση και αύξηση των σκαφών, λιμενικές και άλλες δομές και υποδομές, είναι ανεπαρκείς, πολλές σε κακή κατάσταση, πολλές ανύπαρκτες σε περιοχές της Ελλάδας, που αν υπήρχαν, θα αναπτυσσόταν η δραστηριότητα.
(δ) Έχουν συσσωρευτεί πάρα πολλά προβλήματα, που δεν λύθηκαν στο παρελθόν, που διαχέονται σε όλες τις εκφάνσεις της δραστηριότητας, (οικονομικά, φορολογικά, εργασιακά, θέματα λειτουργίας και ομαλής διακίνησης των σκαφών, θέματα ναυτιλιακών ελέγχων και επιθεωρήσεων, καθυστερήσεις νομοθετικών ρυθμίσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών, κλπ).
Πρώτος άξονας δράσεων: Η άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου όχι με μετάθεση του προβλήματος στο εγγύς μέλλον, ή με προσωρινή αναστολή της εφαρμογής μέτρων, αλλά με συγκεκριμένες προτάσεις από τους επαγγελματίες για βιώσιμες οριστικές λύσεις, και όχι αναμονή αποφάσεων από τους αρμόδιους φορείς και υπουργεία.
Δεύτερος άξονας δράσεων: Η σωστή οργάνωση και λειτουργία του επαγγελματικού σωματείου ΣΙΤΕΣΑΠ, η βελτίωση των σχέσεων με τα μέλη, η υποστήριξη και αύξηση των μελών που είναι στην περιφέρεια, καθώς και η καλύτερη και τακτικότερη επικοινωνία για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα μέλη του Σωματείου.
Τρίτος άξονας δράσεων: Η ανάπτυξη της δραστηριότητας του κλάδου – διευκολύνσεις για περισσότερα σκάφη και κυρίως προσέλκυση περισσότερης πελατείας και σε μεγαλύτερη γεωγραφική διάχυση και μεγαλύτερη διάρκεια περιόδου – που χρειάζεται ανάλογη προβολή και διαφήμιση των πολύ καλών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επαγγελματίες και που υστερεί πολλά χρόνια.
Τέταρτος άξονας δράσεων: Η αναγνώριση του Σωματείου και της εκπροσώπησης του μέσα στη χώρα, αλλά και έξω από αυτήν, η δραστηριοποίηση του Σωματείου στα Ευρωπαϊκά όργανα και στις όμορες χώρες, η δημοσιοποίηση των θεμάτων του κλάδου στα ΜΜΕ και η γεωγραφική επέκταση των δράσεων του Σωματείου.
Παράλληλη ενέργεια σε όλα αυτά είναι η καλύτερη και πληρέστερη διαδικτυακή παρουσία του κλάδου και η παρουσίαση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας σαν χώρας του σκάφους αναψυχής στις γεωγραφικές αγορές των πελατών αλλά και των δυνητικών πελατών.
Τα κυριότερα και βασικά προβλήματα, που απαιτούν άμεση δράση για να αντιμετωπιστούν, είναι σύμφωνα με τον κ. Λουτριώτη:
(α) Για τους επαγγελματίες ειδικότερα στην Αττική, η εύρεση λύσης για τα επαγγελματικά σκάφη τα οποία αναμένεται να εκδιωχθούν από τους νέους διαχειριστές της Μαρίνας Αλίμου, λόγω της ιδιωτικοποίησης που καθυστερεί πλέον του έτους, και, χωρίς πρόβλεψη πού θα πάνε, γιατί η Αττική γενικά, έχει μεγάλη έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λουτριώτης, ως Πρόεδρος της «ΚΟΙΝΣΕΠ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΔΟΜΩΝ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΣΚΑΦΩΝ», που ιδρύθηκε ακριβώς με μέλη επαγγελματίες, που σχεδόν όλοι έχουν σκάφη στην Μαρίνα Αλίμου, έχει υποβάλει στην κυβέρνηση σχέδιο ζητώντας να χωροθετηθεί μία νέα επαγγελματική μαρίνα, και έχει υποβάλει (από τον Αύγουστο 2018) συγκεκριμένες προτάσεις για οκτώ (8) ενδεικτικές θέσεις στην Νοτιο-Ανατολική Αττική, για την χωροθέτηση αυτή, για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.
(β) Το άμεσο μέλλον δεν είναι τόσο ελπιδοφόρο όσο φαίνεται, γιατί προβλέπει και την παροχή υπηρεσιών χωρίς εισόδημα, λόγω των vouchers που έχουν εκδοθεί για τις ακυρώσεις των ναυλώσεων, των οποίων τα χρήματα έχουν ήδη ξοδευτεί, ενώ λόγω της κρίσης έχουν μειωθεί και τα επίπεδα των ναύλων, και ο αριθμός των πελατών.
(γ) Οι απαιτούμενες για την εξυπηρέτηση και αύξηση των σκαφών, λιμενικές και άλλες δομές και υποδομές, είναι ανεπαρκείς, πολλές σε κακή κατάσταση, πολλές ανύπαρκτες σε περιοχές της Ελλάδας, που αν υπήρχαν, θα αναπτυσσόταν η δραστηριότητα.
(δ) Έχουν συσσωρευτεί πάρα πολλά προβλήματα, που δεν λύθηκαν στο παρελθόν, που διαχέονται σε όλες τις εκφάνσεις της δραστηριότητας, (οικονομικά, φορολογικά, εργασιακά, θέματα λειτουργίας και ομαλής διακίνησης των σκαφών, θέματα ναυτιλιακών ελέγχων και επιθεωρήσεων, καθυστερήσεις νομοθετικών ρυθμίσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών, κλπ).
Ο κ. Πάρις Λουτριώτης, απευθυνόμενος στους επαγγελματίες του κλάδου τονίζει:
«Ο κλάδος του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους αναψυχής απαιτεί δραστηριότητα για να έχει δραστηριότητα! Μέχρι σήμερα είμασταν «ακόλουθοι» των εξελίξεων, σήμερα πρέπει να γίνουμε «προάγγελοι»
Πρέπει να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα και να εφαρμόσουμε ένα σωστό και κοινά αποδεκτό στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου, που θα αντιμετωπίζει και τα προβλήματα όλων των επαγγελματιών, οπότε θα ωφεληθούμε όλοι και ατομικά και οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες.
Η κοινή συμπόρευση είναι απαραίτητη, είναι θετικό βήμα για την επόμενη μέρα και είναι και η μόνη που θα φέρει αποτελέσματα».
«Ο κλάδος του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους αναψυχής απαιτεί δραστηριότητα για να έχει δραστηριότητα! Μέχρι σήμερα είμασταν «ακόλουθοι» των εξελίξεων, σήμερα πρέπει να γίνουμε «προάγγελοι»
Πρέπει να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα και να εφαρμόσουμε ένα σωστό και κοινά αποδεκτό στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου, που θα αντιμετωπίζει και τα προβλήματα όλων των επαγγελματιών, οπότε θα ωφεληθούμε όλοι και ατομικά και οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες.
Η κοινή συμπόρευση είναι απαραίτητη, είναι θετικό βήμα για την επόμενη μέρα και είναι και η μόνη που θα φέρει αποτελέσματα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr