Η Άλκηστις και το Σ.Σ.Κ.Α.
28.04.2020
06:30
Ηλιόλουστο μεσημέρι Σαββάτου. Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας πάνω σε ένα φορτηγό-πλατφόρμα και μοιράζει τραγούδια και χαμόγελα, ανταποκρινόμενη στην πρωτοβουλία του νέου δημάρχου της Αθήνας Νάσου Ηλιόπουλου.
Κατά την διάρκεια του χαρμόσυνου δρώμενου, το φορτηγό περνάει και από το Μέγαρο Μαξίμου όπου βρίσκεται και εργάζεται σκληρά στο ξεκίνημα της δεύτερης τετραετίας του, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος βγαίνει στο δρόμο να χαιρετήσει την Άλκηστη.
Σε χρόνο μηδέν τα φιλικά προς τον Σύριζα sites και τα επανδρωμένα με χιλιάδες οπαδούς του social media, παίρνουν φωτιά. Επικρατεί παραληρηματικός ενθουσιασμός! Όλοι εκθειάζουν το υπέροχο happening και επικροτούν την αγαπημένη ερμηνεύτρια που έπραξε τόσο ανθρώπινα και τόσο «Σύριζα friendly».
Αυτά στην σφαίρα του φανταστικού. Προσγειωνόμαστε στην πραγματικότητα.
Στο όλο σενάριο αλλάζουν τρία δεδομένα. Ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν έχει εκλεγεί με την υποστήριξη του Σύριζα. Ο Πρωθυπουργός είναι Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και όχι του Σύριζα.
Δύο δεδομένα καθοριστικής σημασίας για την τρίτη διαφορά: η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, αντί για συγχαρητήρια εισπράττει ατελείωτο κράξιμο, με κάθε αρνητικό σχόλιο και κάθε ανόητο «επιχείρημα».
Είχε βιώσει το ίδιο και τον Μάρτη όταν τόλμησε να αναρτήσει στο Instagram της την Ελληνική σημαία, συνοδεύοντας την με κείμενο που εκθείαζε και ευχαριστούσε τις δυνάμεις που έδιναν την μάχη της φύλαξης των συνόρων στον Έβρο.
Ε, πας γυρεύοντας κι εσύ βρε Άλκηστη! Πόσο προκλητική πια; Σημαίες, φύλαξη συνόρων. έξαλλους τους έκανες!
Ποιους; Μια ομάδα ανθρώπων που λειτουργεί ανεπίσημα εδώ και περίπου μια δεκαετία. Δεν έχει διεύθυνση, επίσημο αρχηγό ή δηλωμένα μέλη. Δεν έχει όνομα.
Θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε Σ.Σ.Κ.Α. Από τα αρχικά «Συριζαϊκό Σύστημα Καλλιτεχνικών Αξιών».
Είναι κάτι σαν το χρηματιστήριο. Ανεβοκατεβάζει αξίες. Καλλιτεχνικές. Με γνώμονα πολιτικό. Κεντρική του ιδέα: όποιος δεν συμπλέει με εμάς και τις θέσεις μας, να χλευαστεί και να μηδενιστεί. Μια ομάδα που αποτελείται από πολλά πρόσωπα -μερικά, «επώνυμα»- τα οποία ασκούν την επιρροή τους ποικιλοτρόπως. Ξεκινάνε τέσσερις-πέντε «σημαντικοί» από αυτούς την αποθέωση, ή, τον εξευτελισμό κάποιου προσώπου και ο πολλαπλασιασμός κατά την διάρκεια της ημέρας είναι τρομακτικότερος από αυτόν του κορωνοϊού! Μέχρι το βράδυ το «θύμα» πιθανόν να έχει αυτοκτονικές τάσεις.
Οι στόχοι του Σ.Σ.Κ.Α. αμέτρητοι. Μόνιμα «αγαπημένος» του ο Διονύσης Σαββόπουλος. Πρόσφατα συναντούσες παντού στο διαδίκτυο μία ανεξήγητη «ξινίλα» εναντίον του. Ανεξήγητη καθώς δεν διευκρίνιζαν ποιο ακριβώς ήταν το νέο παράπτωμα του Νιόνιου. Κάτι που έδωσε ένα τραγούδι του για το σποτ της «Πολιτικής Προστασίας»; Κάτι που βγήκε να μιλήσει σε εκπομπές του Σκάϊ; Πολλά δε θέλει το Σ.Σ.Κ.Α. για να σε περιλάβει.
Από τους πρώτους στόχους ο ευφυής και διαχρονικός Αρκάς, καθώς στα «μνημονιακά χρόνια» τεκμηρίωνε μερικές φορές στις γελοιογραφίες του κάποιες από τις θέσεις του λεγόμενου «μπλοκ της λογικής», ενώ σατίριζε και τον πρώην Πρωθυπουργό. Ανεπίτρεπτα πράγματα δηλαδή!
Σε χρόνο μηδέν τα φιλικά προς τον Σύριζα sites και τα επανδρωμένα με χιλιάδες οπαδούς του social media, παίρνουν φωτιά. Επικρατεί παραληρηματικός ενθουσιασμός! Όλοι εκθειάζουν το υπέροχο happening και επικροτούν την αγαπημένη ερμηνεύτρια που έπραξε τόσο ανθρώπινα και τόσο «Σύριζα friendly».
Αυτά στην σφαίρα του φανταστικού. Προσγειωνόμαστε στην πραγματικότητα.
Στο όλο σενάριο αλλάζουν τρία δεδομένα. Ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν έχει εκλεγεί με την υποστήριξη του Σύριζα. Ο Πρωθυπουργός είναι Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και όχι του Σύριζα.
Δύο δεδομένα καθοριστικής σημασίας για την τρίτη διαφορά: η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, αντί για συγχαρητήρια εισπράττει ατελείωτο κράξιμο, με κάθε αρνητικό σχόλιο και κάθε ανόητο «επιχείρημα».
Είχε βιώσει το ίδιο και τον Μάρτη όταν τόλμησε να αναρτήσει στο Instagram της την Ελληνική σημαία, συνοδεύοντας την με κείμενο που εκθείαζε και ευχαριστούσε τις δυνάμεις που έδιναν την μάχη της φύλαξης των συνόρων στον Έβρο.
Ε, πας γυρεύοντας κι εσύ βρε Άλκηστη! Πόσο προκλητική πια; Σημαίες, φύλαξη συνόρων. έξαλλους τους έκανες!
Ποιους; Μια ομάδα ανθρώπων που λειτουργεί ανεπίσημα εδώ και περίπου μια δεκαετία. Δεν έχει διεύθυνση, επίσημο αρχηγό ή δηλωμένα μέλη. Δεν έχει όνομα.
Θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε Σ.Σ.Κ.Α. Από τα αρχικά «Συριζαϊκό Σύστημα Καλλιτεχνικών Αξιών».
Είναι κάτι σαν το χρηματιστήριο. Ανεβοκατεβάζει αξίες. Καλλιτεχνικές. Με γνώμονα πολιτικό. Κεντρική του ιδέα: όποιος δεν συμπλέει με εμάς και τις θέσεις μας, να χλευαστεί και να μηδενιστεί. Μια ομάδα που αποτελείται από πολλά πρόσωπα -μερικά, «επώνυμα»- τα οποία ασκούν την επιρροή τους ποικιλοτρόπως. Ξεκινάνε τέσσερις-πέντε «σημαντικοί» από αυτούς την αποθέωση, ή, τον εξευτελισμό κάποιου προσώπου και ο πολλαπλασιασμός κατά την διάρκεια της ημέρας είναι τρομακτικότερος από αυτόν του κορωνοϊού! Μέχρι το βράδυ το «θύμα» πιθανόν να έχει αυτοκτονικές τάσεις.
Οι στόχοι του Σ.Σ.Κ.Α. αμέτρητοι. Μόνιμα «αγαπημένος» του ο Διονύσης Σαββόπουλος. Πρόσφατα συναντούσες παντού στο διαδίκτυο μία ανεξήγητη «ξινίλα» εναντίον του. Ανεξήγητη καθώς δεν διευκρίνιζαν ποιο ακριβώς ήταν το νέο παράπτωμα του Νιόνιου. Κάτι που έδωσε ένα τραγούδι του για το σποτ της «Πολιτικής Προστασίας»; Κάτι που βγήκε να μιλήσει σε εκπομπές του Σκάϊ; Πολλά δε θέλει το Σ.Σ.Κ.Α. για να σε περιλάβει.
Από τους πρώτους στόχους ο ευφυής και διαχρονικός Αρκάς, καθώς στα «μνημονιακά χρόνια» τεκμηρίωνε μερικές φορές στις γελοιογραφίες του κάποιες από τις θέσεις του λεγόμενου «μπλοκ της λογικής», ενώ σατίριζε και τον πρώην Πρωθυπουργό. Ανεπίτρεπτα πράγματα δηλαδή!
Ο διακριτικός Νίκος Πορτοκάλογλου έγινε και αυτός στόχος, όταν κάποιο τραγούδι του θεωρήθηκε «ύποπτο» από το «Πολίτ Μπιρό» του Σ.Σ.Κ.Α.
Ο Σάκης Ρουβάς υπήρξε στόχος όταν τοποθετήθηκε δημόσια υπέρ του «Ναι» στο δημοψήφισμα, την ίδια εποχή που δεν προλάβαινες να μετρήσεις τους καλλιτέχνες που τάσσονταν δημόσια υπέρ του «Όχι»! Με τους δεύτερους, κανένα πρόβλημα…
Η Αφροδίτη Μάνου, κατέχει την πρωτοτυπία να μετατραπεί από φίλη, σε αποδιοπομπαίο τράγο! Συμμετείχε μεν στην συναυλία του «Όχι», αλλά εναντιώθηκε στην μετατροπή του σε «Ναι». Επιπλέον πήρε θέση κόντρα στην συμφωνία των Πρεσπών. Όταν τόλμησε δε να γράψει και κάτι μη αρεστό σχετικά με το φοιτητικό άσυλο, πετυχημένος στιχουργός που έχει μετατραπεί σε «μουτζαχεντίν» του Σύριζα -τοποθετήθηκε και στην επιτροπή ανασυγκρότησης του- έγραψε το ανεκδιήγητο «η Αφροδίτη μπέρδεψε τα άσυλα»…
Ο ίδιος εκστόμισε και την μεγαλύτερη ύβρι για τον σπουδαιότερο όλων. Τον «Εθνικό» Μίκη Θεοδωράκη. Όταν ο δημιουργός δήλωσε πως θα παραστεί στο συλλαλητήριο για το «Μακεδονικό», έγραψε σε tweet του ότι «θα έχει το προνόμιο να παρευρεθεί στην κηδεία του»!!!
Έχοντας γνωριστεί και προσωπικά με τις τακτικές του Σ.Σ.Κ.Α., είμαι προετοιμασμένος για τις επιπτώσεις αυτού του άρθρου. Μεταφράζονται συνήθως σε ειρωνείες επιπέδου «πήγαινε να γράψεις κανένα τραγούδι για την Eurovision που θα μιλήσεις και για πολιτική» ή «θα μας σχολιάσει κι αυτός που συμμετείχε σε πρωινάδικο». Πρόκειται για δύο περιόδους μιας πολύπλευρης επαγγελματικής πορείας τριάντα δύο χρόνων. Μία τρίμηνη και μία οκτάμηνη. Αρκετές όμως και οι δύο για να διευκολύνουν τον όποιο μηδενισμό.
Ας πρόσεχα! Το Σ.Σ.Κ.Α. δεν αστειεύεται. Ανεπίσημο μεν, αυστηρότατο δε.
Ποσειδώνας Γιαννόπουλος.
Ραδιοφωνικός Παραγωγός. Στιχουργός.
Ο Σάκης Ρουβάς υπήρξε στόχος όταν τοποθετήθηκε δημόσια υπέρ του «Ναι» στο δημοψήφισμα, την ίδια εποχή που δεν προλάβαινες να μετρήσεις τους καλλιτέχνες που τάσσονταν δημόσια υπέρ του «Όχι»! Με τους δεύτερους, κανένα πρόβλημα…
Η Αφροδίτη Μάνου, κατέχει την πρωτοτυπία να μετατραπεί από φίλη, σε αποδιοπομπαίο τράγο! Συμμετείχε μεν στην συναυλία του «Όχι», αλλά εναντιώθηκε στην μετατροπή του σε «Ναι». Επιπλέον πήρε θέση κόντρα στην συμφωνία των Πρεσπών. Όταν τόλμησε δε να γράψει και κάτι μη αρεστό σχετικά με το φοιτητικό άσυλο, πετυχημένος στιχουργός που έχει μετατραπεί σε «μουτζαχεντίν» του Σύριζα -τοποθετήθηκε και στην επιτροπή ανασυγκρότησης του- έγραψε το ανεκδιήγητο «η Αφροδίτη μπέρδεψε τα άσυλα»…
Ο ίδιος εκστόμισε και την μεγαλύτερη ύβρι για τον σπουδαιότερο όλων. Τον «Εθνικό» Μίκη Θεοδωράκη. Όταν ο δημιουργός δήλωσε πως θα παραστεί στο συλλαλητήριο για το «Μακεδονικό», έγραψε σε tweet του ότι «θα έχει το προνόμιο να παρευρεθεί στην κηδεία του»!!!
Έχοντας γνωριστεί και προσωπικά με τις τακτικές του Σ.Σ.Κ.Α., είμαι προετοιμασμένος για τις επιπτώσεις αυτού του άρθρου. Μεταφράζονται συνήθως σε ειρωνείες επιπέδου «πήγαινε να γράψεις κανένα τραγούδι για την Eurovision που θα μιλήσεις και για πολιτική» ή «θα μας σχολιάσει κι αυτός που συμμετείχε σε πρωινάδικο». Πρόκειται για δύο περιόδους μιας πολύπλευρης επαγγελματικής πορείας τριάντα δύο χρόνων. Μία τρίμηνη και μία οκτάμηνη. Αρκετές όμως και οι δύο για να διευκολύνουν τον όποιο μηδενισμό.
Ας πρόσεχα! Το Σ.Σ.Κ.Α. δεν αστειεύεται. Ανεπίσημο μεν, αυστηρότατο δε.
Ποσειδώνας Γιαννόπουλος.
Ραδιοφωνικός Παραγωγός. Στιχουργός.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr