«Μαρίνα» ή λιμένας αναψυχής στην Νέα Μάκρη ;
15.02.2020
08:40
Το παραλιακό μέτωπο της Νέας Μάκρης είναι το «ακατέργαστο διαμάντι της» που λάμπει, είναι το ασύγκριτό της πλεονέκτημα και μοχλός κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής ανάπτυξης. Αυτό λοιπόν το κόσμημα, που είμαστε πολύ τυχεροί που το έχουμε, θα το αφήσουμε αναξιοποίητο;
Η ανάπτυξη είναι η ευχή και η ελπίδα του κάθε πολίτη. Η πλειονότητα φορέων και κατοίκων της Νέας Μάκρης και του Δήμου Μαραθώνος, επιζητά διακαώς την ανάπτυξη και ευελπιστεί σε ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο, με την κατασκευή κυρίως έργων υποδομής, τόσο στον αστικό ιστό του Δήμου, όσο και στο παραλιακό μέτωπο, για να ξεφύγει από αυτή την μακροχρόνια μιζέρια !
Όσον αφορά το παραλιακό μέτωπο, επιβάλλεται να υπάρξει μια συνολική πρόταση, από την Δημοτική μας Αρχή, για μια ενιαία αντιμετώπιση και σχεδιασμό του, με ενιαίο πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, που να περιλαμβάνει όλη την θαλάσσια ζώνη. Αφού όμως, ως Δήμος, δεν έχουμε ακόμα μια συνολική πρόταση και το κάνουμε αποσπασματικά, θα πρέπει να αποφασίσουμε να το αξιοποιήσουμε, με την δημιουργία αναπτυξιακών παρεμβάσεων.
Πως θέλουμε λοιπόν να αξιοποιήσουμε το παραλιακό μας μέτωπο ;
Θέλουμε να το αξιοποιήσουμε κατασκευάζοντας ένα φαραωνικό έργο, μια «μαρίνα» 360στρεμμάτων για τους άλλους, με ό,τι αυτό επιβαρύνει την τοπική οικονομία και κοινωνία ή επενδύοντας, σταθερά και δίκαια, σε έναν λιμένα σκαφών αναψυχής για την περιοχή και τους κατοίκους της, αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής ;
Αυτό όμως που πρέπει πρωτίστως να ορίσουμε, είναι τι εννοούμε με τον όρο «μαρίνα» και τι με τον όρο «λιμένας αναψυχής» (port de plaisance).
«Μαρίνα» χαρακτηρίζεται μια λιμενική εγκατάσταση εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής κάθε είδους (ακόμα και σκάφη μεγάλου μεγέθους), με εκτεταμένες θαλάσσιες και χερσαίες εγκαταστάσεις και παροχή πλήρους φάσματος.
«Λιμένας αναψυχής» χαρακτηρίζεται μια λιμενική εγκατάσταση εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών, από 5 μέτρα έως 20-30 μέτρα, με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις λειτουργίας, συνδυασμένη με εκτεταμένη οικιστική ανάπτυξη.
Η πρώτη λοιπόν ενέργεια είναι η επιλογή του τύπου της επένδυσης που θέλουμε να κάνουμε : «μαρίνα» ή λιμένα αναψυχής ; Το επόμενο βήμα είναι ο χωροθετικός σχεδιασμός.
Πρόσφατα λοιπόν (12/12/2019), το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαραθώνος, αποφάσισε (κατά πλειοψηφία) την χωροθέτηση «μαρίνας», στη θέση του υπάρχοντος λιμενίσκου της Νέας Μάκρης.
Το σημαντικότερο κριτήριο για την χωροθέτηση και λειτουργία μιας μαρίνας είναι η γεωγραφική της θέση και τα φυσικά-γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά που υπάρχουν στην περιοχή. Πέραν αυτών, θα πρέπει επίσης να ικανοποιούνται και μια σειρά από άλλα απαιτούμενα, κυρίως περιβαλλοντικά. Έχουν ληφθεί υπόψη όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στην χωροθέτηση που έγινε, από την Δημοτική μας Αρχή ;
Πριν από μερικές ημέρες, άρθρο, που είδε το φως της δημοσιότητας στην διαδικτυακή έκδοση του Έθνους (21/1/2020), ανέφερε, πως στην Νέα Μάκρη πρόκειται να κατασκευαστεί «μαρίνα» η οποία θα θυμίζει κάτι από Φλοίσβο, αλλά και Ντουμπάϊ !
Η υπό σχεδιασμό «μαρίνα» (600τμX600τμ), θα μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 300 σκάφη, κάθε είδους ακόμη και άνω των 100 μέτρων. Η «μαρίνα» αυτή, εκτός από εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης, ξενοδοχείο ναυπηγοεπισκευαστική… θα περιλαμβάνει, για πρώτη φορά στον Ελλαδικό χώρο και την ανέγερση 28 πολυτελών κατοικιών με κήπο και ιδιωτική πισίνα, για να μπορεί να είναι κερδοφόρο το εγχείρημα από πλευράς αναδόχου.
Όσον αφορά το παραλιακό μέτωπο, επιβάλλεται να υπάρξει μια συνολική πρόταση, από την Δημοτική μας Αρχή, για μια ενιαία αντιμετώπιση και σχεδιασμό του, με ενιαίο πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, που να περιλαμβάνει όλη την θαλάσσια ζώνη. Αφού όμως, ως Δήμος, δεν έχουμε ακόμα μια συνολική πρόταση και το κάνουμε αποσπασματικά, θα πρέπει να αποφασίσουμε να το αξιοποιήσουμε, με την δημιουργία αναπτυξιακών παρεμβάσεων.
Πως θέλουμε λοιπόν να αξιοποιήσουμε το παραλιακό μας μέτωπο ;
Θέλουμε να το αξιοποιήσουμε κατασκευάζοντας ένα φαραωνικό έργο, μια «μαρίνα» 360στρεμμάτων για τους άλλους, με ό,τι αυτό επιβαρύνει την τοπική οικονομία και κοινωνία ή επενδύοντας, σταθερά και δίκαια, σε έναν λιμένα σκαφών αναψυχής για την περιοχή και τους κατοίκους της, αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής ;
Αυτό όμως που πρέπει πρωτίστως να ορίσουμε, είναι τι εννοούμε με τον όρο «μαρίνα» και τι με τον όρο «λιμένας αναψυχής» (port de plaisance).
«Μαρίνα» χαρακτηρίζεται μια λιμενική εγκατάσταση εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής κάθε είδους (ακόμα και σκάφη μεγάλου μεγέθους), με εκτεταμένες θαλάσσιες και χερσαίες εγκαταστάσεις και παροχή πλήρους φάσματος.
«Λιμένας αναψυχής» χαρακτηρίζεται μια λιμενική εγκατάσταση εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών, από 5 μέτρα έως 20-30 μέτρα, με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις λειτουργίας, συνδυασμένη με εκτεταμένη οικιστική ανάπτυξη.
Η πρώτη λοιπόν ενέργεια είναι η επιλογή του τύπου της επένδυσης που θέλουμε να κάνουμε : «μαρίνα» ή λιμένα αναψυχής ; Το επόμενο βήμα είναι ο χωροθετικός σχεδιασμός.
Πρόσφατα λοιπόν (12/12/2019), το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαραθώνος, αποφάσισε (κατά πλειοψηφία) την χωροθέτηση «μαρίνας», στη θέση του υπάρχοντος λιμενίσκου της Νέας Μάκρης.
Το σημαντικότερο κριτήριο για την χωροθέτηση και λειτουργία μιας μαρίνας είναι η γεωγραφική της θέση και τα φυσικά-γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά που υπάρχουν στην περιοχή. Πέραν αυτών, θα πρέπει επίσης να ικανοποιούνται και μια σειρά από άλλα απαιτούμενα, κυρίως περιβαλλοντικά. Έχουν ληφθεί υπόψη όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στην χωροθέτηση που έγινε, από την Δημοτική μας Αρχή ;
Πριν από μερικές ημέρες, άρθρο, που είδε το φως της δημοσιότητας στην διαδικτυακή έκδοση του Έθνους (21/1/2020), ανέφερε, πως στην Νέα Μάκρη πρόκειται να κατασκευαστεί «μαρίνα» η οποία θα θυμίζει κάτι από Φλοίσβο, αλλά και Ντουμπάϊ !
Η υπό σχεδιασμό «μαρίνα» (600τμX600τμ), θα μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 300 σκάφη, κάθε είδους ακόμη και άνω των 100 μέτρων. Η «μαρίνα» αυτή, εκτός από εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης, ξενοδοχείο ναυπηγοεπισκευαστική… θα περιλαμβάνει, για πρώτη φορά στον Ελλαδικό χώρο και την ανέγερση 28 πολυτελών κατοικιών με κήπο και ιδιωτική πισίνα, για να μπορεί να είναι κερδοφόρο το εγχείρημα από πλευράς αναδόχου.
Μια «μαρίνα» όμως τέτοιου μεγέθους αποτελεί σύνθετη επένδυση, τόσο στα στάδια του σχεδιασμού και της κατασκευής, όσο και στο στάδιο της διαχείρισης. Ένα τέτοιο εγχείρημα πρέπει να λάβει υπόψη μια σειρά από παραμέτρους, μέσω των οποίων εξασφαλίζονται η λειτουργικότητα, η βιωσιμότητα και η κοινωνικοοικονομική αποτελεσματικότητα (ανταποδοτικότητα) της επένδυσης.
Στην δική μας περίπτωση έχουν ληφθεί υπόψη όλες αυτές οι παράμετροι ;
Εμείς λοιπόν, τέτοια επένδυση θέλουμε ; Θέλουμε να ξεκινήσουμε την ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο με μια ιδιωτική μαρίνα (τεχνητό νησί), φαραωνικού τύπου (360 στρεμμάτων), τι στιγμή που ο τόπος στερείται άκρως απαραίτητων έργων υποδομής ή με έναν λιμένα σκαφών αναψυχής, μελετημένου, χωροθετημένου, σχεδιασμένου και προσαρμοσμένου στα δεδομένα της περιοχής ; Ας αναρωτηθούμε τουλάχιστον, «άρτον δεν έχουμε, παντεσπάνι ζητάμε;».
Τι σημαίνουν όμως Ιδιωτικές Μαρίνες και ποιες είναι οι προϋποθέσεις δημιουργίας τους ;
Ιδιωτικές Μαρίνες είναι οι μαρίνες που κατασκευάζονται και λειτουργούν από ιδιώτες, που τις εκμεταλλεύονται προς ίδιον όφελος. Ορισμένες μαρίνες, σε αναπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι γνωστές για την ενεργό κοινωνική τους ζωή, τις μεγάλες και καλά οργανωμένες λέσχες και άλλες σχετικές δραστηριότητες. Την πελατεία των ιδιωτικών μαρίνων αποτελούν κυρίως τα μέλη των λεσχών αυτών καθώς και διερχόμενοι ταξιδιώτες.
Οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την δημιουργία μαρίνας, αλλά και κάθε μορφής τουριστικού λιμένα, είναι : η συμβατότητα με τον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό, η εναρμόνιση σε σωστή κλίμακα με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, η πολιτιστική και περιβαλλοντική προστασία, η προσπελασιμότητα, το οικονομικό προφίλ της περιοχής και η αποδοχή του έργου από την τοπική κοινωνία.
Η Νέα Μάκρη, αλλά και ο Δήμος Μαραθώνος γενικότερα, χωροταξικά, αλλά και με βάση τις καιρικές συνθήκες και την μορφολογία τους, εμφανίζουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για θαλάσσιο τουρισμό, με πρόσθετα επίσης βεβαίως πλεονεκτήματα, όπως είναι η φιλοξενία, ο πολιτισμός, το περιβάλλον ανθρωπογενές και φυσικό…
Αφού λοιπόν η Νέα Μάκρη προσφέρεται για θαλάσσιο τουρισμό, τι επιλέγουμε για να ξεκινήσει παραλιακά η ανάπτυξη στον Δήμο μας ; Εάν επιλέγουμε την δημιουργία «μαρίνας» (τεχνητό νησί), υπάρχουν όλες οι ανωτέρω προϋποθέσεις για να αρχίσει κάποιος να συζητά για μια τέτοια (φαραωνική) επένδυση στην Νέα Μάκρη και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ;
Εν κατακλείδι, όλοι θέλουμε η περιοχή μας να αναπτυχθεί. Πληρώσαμε ακριβά το τέλμα της αδράνειας, γι’ αυτό και τώρα επιζητούμε διακαώς την βελτίωση του βιοτικού μας επιπέδου και την αλλαγή της εικόνας της Νέας Μάκρης και του Δήμου Μαραθώνος συνολικά. Μέσα από τον τουρισμό και δη τον θαλάσσιο, είναι βέβαιο ότι υπάρχει ανάπτυξη. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε τι ακριβώς ανάπτυξη θέλουμε ! Ανάπτυξη με «μαρίνα» ή με λιμένα αναψυχής ;
Στην δική μας περίπτωση έχουν ληφθεί υπόψη όλες αυτές οι παράμετροι ;
Εμείς λοιπόν, τέτοια επένδυση θέλουμε ; Θέλουμε να ξεκινήσουμε την ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο με μια ιδιωτική μαρίνα (τεχνητό νησί), φαραωνικού τύπου (360 στρεμμάτων), τι στιγμή που ο τόπος στερείται άκρως απαραίτητων έργων υποδομής ή με έναν λιμένα σκαφών αναψυχής, μελετημένου, χωροθετημένου, σχεδιασμένου και προσαρμοσμένου στα δεδομένα της περιοχής ; Ας αναρωτηθούμε τουλάχιστον, «άρτον δεν έχουμε, παντεσπάνι ζητάμε;».
Τι σημαίνουν όμως Ιδιωτικές Μαρίνες και ποιες είναι οι προϋποθέσεις δημιουργίας τους ;
Ιδιωτικές Μαρίνες είναι οι μαρίνες που κατασκευάζονται και λειτουργούν από ιδιώτες, που τις εκμεταλλεύονται προς ίδιον όφελος. Ορισμένες μαρίνες, σε αναπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι γνωστές για την ενεργό κοινωνική τους ζωή, τις μεγάλες και καλά οργανωμένες λέσχες και άλλες σχετικές δραστηριότητες. Την πελατεία των ιδιωτικών μαρίνων αποτελούν κυρίως τα μέλη των λεσχών αυτών καθώς και διερχόμενοι ταξιδιώτες.
Οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την δημιουργία μαρίνας, αλλά και κάθε μορφής τουριστικού λιμένα, είναι : η συμβατότητα με τον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό, η εναρμόνιση σε σωστή κλίμακα με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, η πολιτιστική και περιβαλλοντική προστασία, η προσπελασιμότητα, το οικονομικό προφίλ της περιοχής και η αποδοχή του έργου από την τοπική κοινωνία.
Η Νέα Μάκρη, αλλά και ο Δήμος Μαραθώνος γενικότερα, χωροταξικά, αλλά και με βάση τις καιρικές συνθήκες και την μορφολογία τους, εμφανίζουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για θαλάσσιο τουρισμό, με πρόσθετα επίσης βεβαίως πλεονεκτήματα, όπως είναι η φιλοξενία, ο πολιτισμός, το περιβάλλον ανθρωπογενές και φυσικό…
Αφού λοιπόν η Νέα Μάκρη προσφέρεται για θαλάσσιο τουρισμό, τι επιλέγουμε για να ξεκινήσει παραλιακά η ανάπτυξη στον Δήμο μας ; Εάν επιλέγουμε την δημιουργία «μαρίνας» (τεχνητό νησί), υπάρχουν όλες οι ανωτέρω προϋποθέσεις για να αρχίσει κάποιος να συζητά για μια τέτοια (φαραωνική) επένδυση στην Νέα Μάκρη και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ;
Εν κατακλείδι, όλοι θέλουμε η περιοχή μας να αναπτυχθεί. Πληρώσαμε ακριβά το τέλμα της αδράνειας, γι’ αυτό και τώρα επιζητούμε διακαώς την βελτίωση του βιοτικού μας επιπέδου και την αλλαγή της εικόνας της Νέας Μάκρης και του Δήμου Μαραθώνος συνολικά. Μέσα από τον τουρισμό και δη τον θαλάσσιο, είναι βέβαιο ότι υπάρχει ανάπτυξη. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε τι ακριβώς ανάπτυξη θέλουμε ! Ανάπτυξη με «μαρίνα» ή με λιμένα αναψυχής ;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr