Ο κόσμος τα καθορίζει όλα…
Κάποτε λέγαμε ότι το πανίσχυρο marketing της αυτοκινητοβιομηχανίας καθορίζει τις επιθυμίες των πελατών. Τα δεδομένα, όμως, άλλαξαν και πάλι και αυτό εν μέσω ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης...
Είναι τόσες πολλές οι αλλαγές που συντελούνται στις αγορές - και φυσικά στις ζωές μας. Oλα αλλάζουν σε σχεδόν κάθε τομέα, με την αγορά αυτοκινήτου ή, για να είμαστε πιο σωστοί, την αγορά της μετακίνησης να πρωτοστατεί για ακόμα μία φορά.
Αλλαγές που κάποιους τους τρομάζουν, αλλά κάποιους άλλους συναρπάζουν.
Τα δεδομένα άλλαξαν λοιπόν και πάλι. Κι αυτά, όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές άλλωστε, τα καθορίζουν οι επιθυμίες του κόσμου. Δηλαδή οι υποψήφιοι πελάτες και οι επιλογές τους. Μια τέτοια συγκλονιστική αλλαγή βιώνουμε αυτ'η την περίοδο, με την παρουσίαση της Ferrari Purosangue.
Ναι, η Ferrari πλέον έχει SUV και το παρουσίασε ίσως τη χειρότερη για την Παγκόσμια οικονομία, εποχή. Γιατί; Γιατί είναι η Ferrari και δεν την ενδιαφέρει ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση.
Η εταιρεία-συνώνυμο των σπορ αυτοκινήτων έχει πλέον στην γκάμα της ένα οικογενειακό, τετράπορτο ογκώδες μοντέλο, ακολουθώντας τις Aston Martin, Lamborghini, Porsche, Maserati.
Επί της ουσίας είναι η πρώτη φορά που η Ferrari, από τo 1939 που ιδρύθηκε έχοντας συγκεκριμένο προσανατολισμό, γυρίζει την πλάτη της στους παραδοσιακούς πελάτες της, ακολουθώντας τις προσταγές της αγοράς που θέλει και σπορ SUV.
Οι Ιταλοί, βλέποντας τους ανταγωνιστές τους εδώ και χρόνια να επεκτείνουν την γκάμα των πελατών τους και κατ’ επέκταση τα κέρδη τους με ένα SUV, ενώ το είχαν αποφασίσει από καιρό, εφάρμοσαν μια στρατηγική προετοιμασίας του κοινού και των πελατών τους με ελεγχόμενες διαρροές σχεδίων κ.λπ. Μια στρατηγική προετοιμασίας για το ΣΟΚ που θα ερχόταν: Το Ferrari SUV.
Αντιδράσεις σαφώς και υπάρχουν και σε κάποιες περιπτώσεις είναι και έντονες, κυρίως από τους Ιταλούς φανατικούς της εταιρείας. «Τρίζουν τα κόκαλα του Enzo», «προδότες, φιλοχρήματοι» κ.λπ. είναι κάποια από τα μηνύματα που αναρτήθηκαν κυρίως στα social media.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, αυτό που έγινε από τις πρώτες ώρες της παρουσίασης της Purosangue επιβεβαιώνει πανηγυρικά την απόφαση της εταιρείας να κάνει αυτή την κίνηση, ακόμα και αν υπάρχει (αμυδρή πάντως) πιθανότητα να αλλοιωθεί εν μέρει η φήμη της Ferrari. Διότι η φήμη πλέον δεν φτάνει από μόνη της για να φέρνει κέρδη. Να θυμηθούμε πως η Porsche ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας στις αρχές του 2000, μέχρι που παρουσίασε την Cayenne που την έσωσε οικονομικά…
Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα δήλωσε ο Enrico Galliera, επικεφαλής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Διαφήμισης της Ferrari, η πιθανότητα να σταματήσει να δέχεται η εταιρεία παραγγελίες λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του μοντέλου είναι πολύ μεγάλη. Οπως είπε: «Υπάρχει η απειλή για εμάς να μην μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση - και ίσως να θέλουμε να κλείσουμε τη διαδικασία παραγγελιών πολύ γρήγορα».
Γιατί πέρα από τη φήμη και το όνομα υπάρχουν και οι προσταγές της αγοράς, δηλαδή του κόσμου.
Και όποιον δεν μπορεί να τις ακολουθήσει, υπηρετώντας κάποιο «όνομα» ή κάποια «φήμη», είναι πολύ πιθανό η αγορά να τον τιμωρήσει…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr