Απελευθέρωση της Πετρελαιοκίνησης;

Εχει ξαναφουντώσει η συζήτηση περί απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης, ύστερα και από τις δηλώσεις του κου Παπακωνσταντίνου. Βέβαια, η όλη ουσία της απελευθέρωσης βρίσκεται στα δύο μεγάλα διυλιστήρια της Αθήνας και στο αν είναι έτοιμα να αντεπεξέλθουν στην αναμενόμενη αυξημένη ζήτηση χωρίς να χρειάζεται να εισαχθούν μεγάλες ποσότητες, κάτι που όπως και να το κάνουμε θα επηρεάσει αρνητικά το ισοζύγιο εισαγωγών - εξαγωγών, το οποίο βάσει του μνημονίου πρέπει να πέσει κάτω από το 8%.

Το μεν ένα διυλιστήριο, αυτό της Motor Oil, με τη νέα μονάδα που εγκαινίασε πρόσφατα «δηλώνει» έτοιμο να καλύψει την όποια αύξηση στη ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο διυλιστήριο, αυτό των ΕΛΠΕ, οι πληροφορίες λένε πως ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει τις ανάλογες εργασίες επέκτασης της μονάδας παραγωγής πετρελαίου κίνησης. Ωστόσο αυτό θα γίνει σύντομα και θα ανάψει και το συγκεκριμένο διυλιστήριο το πράσινο φως στην κυβέρνηση για την πλήρη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε όλη την Ελλάδα.

Σημειώστε, δε, πως πλέον στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης το ποσοστό των πωληθέντων αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου είναι στο 60% έναντι 40% των βενζινοκινητήρων. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένοι κινητήρες, πλέον, καίνε λιγότερο καύσιμο ανά χιλιόμετρο, ενώ το όποιο πρόβλημα εκπομπής μικροσωματιδίων (δηλαδή καπνού), αν υπάρχει, εξαλείφεται με τη χρήση ειδικών φίλτρων άνθρακα. Πλέον οι συνθήκες για άρση του πεπαλαιωμένου νόμου Τρίτση, που όταν εφαρμόστηκε ήταν σε σωστή βάση, είναι πιο ώριμες από ποτέ, αρκεί να φροντίσει το κράτος αλλά και οι εταιρείες πετρελαιοειδών να ελέγχουν τα πρατήρια για τυχόν νοθεία και μίξη του πετρελαίου κίνησης με το -προς το παρόν- οικονομικότερο θέρμανσης, γιατί το αποτέλεσμα για το περιβάλλον θα είναι κάκιστο.

Από την άλλη, επειδή κάποιες οικολογικές οργανώσεις, όπως για παράδειγμα η Greenpeace, που σεβόμαστε, η οποία και τονίζει τον προβληματισμό της για την πιθανή άρση της πετρελαιοκίνησης, θα ήταν χρήσιμο να μελετήσουν τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα που επέφερε στις χώρες όπου εφαρμόστηκε η πετρελαιοκίνηση και θα διαπιστώσουν ότι, παρά τη ραγδαία αύξηση των κυκλοφορησάντων οχημάτων, οι ρύποι στη χειρότερη περίπτωση έμειναν σταθεροί.
Βέβαια και η Greenpeace τονίζει τον προβληματισμό της για την…. ελληνάρικη νοοτροπία που διακατέχει κάποιους σε ό,τι αφορά τη συντήρηση των αυτοκινήτων και την ποιότητα των καυσίμων, κάτι στο οποίο συμφωνούμε απόλυτα.

Εχει ξαναφουντώσει η συζήτηση περί απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης, ύστερα και από τις δηλώσεις του κου Παπακωνσταντίνου. Βέβαια, η όλη ουσία της απελευθέρωσης βρίσκεται στα δύο μεγάλα διυλιστήρια της Αθήνας και στο αν είναι έτοιμα να αντεπεξέλθουν στην αναμενόμενη αυξημένη ζήτηση χωρίς να χρειάζεται να εισαχθούν μεγάλες ποσότητες, κάτι που όπως και να το κάνουμε θα επηρεάσει αρνητικά το ισοζύγιο εισαγωγών - εξαγωγών, το οποίο βάσει του μνημονίου πρέπει να πέσει κάτω από το 8%.

Το μεν ένα διυλιστήριο, αυτό της Motor Oil, με τη νέα μονάδα που εγκαινίασε πρόσφατα «δηλώνει» έτοιμο να καλύψει την όποια αύξηση στη ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο διυλιστήριο, αυτό των ΕΛΠΕ, οι πληροφορίες λένε πως ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει τις ανάλογες εργασίες επέκτασης της μονάδας παραγωγής πετρελαίου κίνησης. Ωστόσο αυτό θα γίνει σύντομα και θα ανάψει και το συγκεκριμένο διυλιστήριο το πράσινο φως στην κυβέρνηση για την πλήρη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε όλη την Ελλάδα.

Σημειώστε, δε, πως πλέον στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης το ποσοστό των πωληθέντων αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου είναι στο 60% έναντι 40% των βενζινοκινητήρων. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένοι κινητήρες, πλέον, καίνε λιγότερο καύσιμο ανά χιλιόμετρο, ενώ το όποιο πρόβλημα εκπομπής μικροσωματιδίων (δηλαδή καπνού), αν υπάρχει, εξαλείφεται με τη χρήση ειδικών φίλτρων άνθρακα. Πλέον οι συνθήκες για άρση του πεπαλαιωμένου νόμου Τρίτση, που όταν εφαρμόστηκε ήταν σε σωστή βάση, είναι πιο ώριμες από ποτέ, αρκεί να φροντίσει το κράτος αλλά και οι εταιρείες πετρελαιοειδών να ελέγχουν τα πρατήρια για τυχόν νοθεία και μίξη του πετρελαίου κίνησης με το -προς το παρόν- οικονομικότερο θέρμανσης, γιατί το αποτέλεσμα για το περιβάλλον θα είναι κάκιστο.

Από την άλλη, επειδή κάποιες οικολογικές οργανώσεις, όπως για παράδειγμα η Greenpeace, που σεβόμαστε, η οποία και τονίζει τον προβληματισμό της για την πιθανή άρση της πετρελαιοκίνησης, θα ήταν χρήσιμο να μελετήσουν τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα που επέφερε στις χώρες όπου εφαρμόστηκε η πετρελαιοκίνηση και θα διαπιστώσουν ότι, παρά τη ραγδαία αύξηση των κυκλοφορησάντων οχημάτων, οι ρύποι στη χειρότερη περίπτωση έμειναν σταθεροί.
Βέβαια και η Greenpeace τονίζει τον προβληματισμό της για την…. ελληνάρικη νοοτροπία που διακατέχει κάποιους σε ό,τι αφορά τη συντήρηση των αυτοκινήτων και την ποιότητα των καυσίμων, κάτι στο οποίο συμφωνούμε απόλυτα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr