Ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία
03.01.2023
14:03
Η έλευση του μεγαλύτερου αυτοκινητικού εμπόρου στην Ευρώπη και ενός από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αλλάζει τα δεδομένα…
Ο ελβετικός όμιλος Emil Frey επενδύει πλέον και στην Ελλάδα. Η εξαγορά της Mercedes-Benz Ελλάς από τους Ελβετούς, η οποία -ολοκληρώνεται τις επόμενες εβδομάδεςουσιαστικά σηματοδοτεί την απαρχή μιας σειράς επενδύσεων, ξάφνιασε πολλούς, κάποιους τους ανησύχησε και αρκετούς-όπως τον γράφοντα- τους χαροποίησε.
Και σε πρώτο πρόσωπο εξηγούμαι:
Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο για την αγορά αυτοκινήτου, με -ακόμα και βίαιες- αλλαγές. Ο τρόπος που πωλούνται τα αυτοκίνητα αλλάζει, με το διαδίκτυο να αρχίζει να μετατρέπεται σε μία τεράστια «έκθεση» χωρίς ενοίκια, πωλητές, κ.λπ. Οι υποψήφιοι αγοραστές, όντας έτοιμοι και απόλυτα ενημερωμένοι από τα ψηφιακά κυρίως ΜΜΕ (πχ www.newsauto.gr), έχουν αποφασίσει και σύντομα θα «χτίζουν» και θα πληρώνουν το αυτοκίνητό τους από τον καναπέ του σπιτιού τους, όπως ήδη συμβαίνει με την Tesla.
Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, γιατί ένας ιδιαίτερα ισχυρός και πολύ διορατικός αυτοκινητικός όμιλος να επενδύσει τεράστια ποσά σε μια αγορά όπως την Ελλάδα, αγοράζοντας μια εισαγωγική εταιρεία;
Πιστέψτε με κανένας δεν θέλει να ρισκάρει χρήματα, ακόμα και αν η περιουσία του φτάνει τα 3 δισ. δολάρια, όπως του προέδρου και βασικού μετόχου του ελβετικού ομίλου Γουόλτερ Φράι.
Την απάντηση σίγουρα την ξέρει ο διορατικός επενδυτής και η ομάδα του και μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε όσοι γνωρίζουμε την αγορά αυτοκινήτου.
Μια απάντηση λοιπόν είναι ότι βλέπουν τη δυναμική που εμφανίζει η ελληνική οικονομία, κάτι που θα φανεί σύντομα και στις πωλήσεις αυτοκινήτου, όταν αυτές απελευθερωθούν από τις καθυστερημένες παραδώσεις (πρώτες ύλες, ημιαγωγοί κ.λπ).
Είναι σαφές -και το δείχνουν όλες οι επενδυτικές κινήσεις στην Ευρώπη-, ότι τα εργοστάσια που αποχωρούν σταδιακά από τις θυγατρικές τους στις μικρές αγορές, όπως είναι της Ελλάδας, δεν θα «προδώσουν» τους εισαγωγείς επενδυτές τους, δίνοντάς τους σημαντικό ρόλο τόσο στην αλυσίδα των ψηφιακών πωλήσεων όσο και στις υπηρεσίες μετά την πώληση. Είναι δεδομένο ότι το παράδειγμα Tesla μπορεί να λειτουργήσει με τρία μοντέλα και τέσσερις εκδόσεις, δεν μπορεί όμως να σταθεί με είκοσι μοντέλα και 100 εκδόσεις.
Αλλωστε και η Tesla αλλάζει σιγά-σιγά και το δικό της μοντέλο, με την πρώτη φυσική έκθεση να έχει ανοίξει τις πύλες της (στη λ. Κηφισίας).
Από την άλλη είναι σαφές πως οι Ελβετοί θα χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα και τις εγκαταστάσεις που αγόρασαν από την Mercedes-Benz ώστε η χώρα μας να μετατραπεί σε ένα από τα κέντρα διανομής των αυτοκινήτων τους στη νότια και κεντρική Ευρώπη, ενώ μην ξαφνιαστούμε αν μέσω της Emil Frey και την Ελλάδα ξεκινήσει και η εμπορική απόβαση του κινεζικού μεγαθηρίου Great Wall με τις Ora και WEY.
Πρέπει λοιπόν να δείξουμε τον ανάλογο σεβασμό στη λαβωμένη ελληνική αγορά αυτοκινήτου, την οποία ακόμα κάποιοι κοιτούν με απαξίωση («μα μόνο 100.000 αυτοκίνητα τον χρόνο;»), όπως τη σεβάστηκε ένας τεράστιος όμιλος που πουλάει αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη από το 1931 (Citroën, Peugeot, Opel, FIAT, Jeep, Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Ford, Toyota, Lexus, Suzuki, Jaguar, Land Rover, Hyundai, KIA, Subaru, Mitsubishi κ.ά.) και πλέον από το 2023 θα πουλάει Mercedes-Benz (και ό,τι άλλο έρθει στην πορεία) και στην Ελλάδα.
Διότι αυτοί κάτι είδαν…
Ας προσπαθήσουμε να το δούμε και οι υπόλοιποι και ας εργαστούμε πάνω σε αυτό…
Και σε πρώτο πρόσωπο εξηγούμαι:
Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο για την αγορά αυτοκινήτου, με -ακόμα και βίαιες- αλλαγές. Ο τρόπος που πωλούνται τα αυτοκίνητα αλλάζει, με το διαδίκτυο να αρχίζει να μετατρέπεται σε μία τεράστια «έκθεση» χωρίς ενοίκια, πωλητές, κ.λπ. Οι υποψήφιοι αγοραστές, όντας έτοιμοι και απόλυτα ενημερωμένοι από τα ψηφιακά κυρίως ΜΜΕ (πχ www.newsauto.gr), έχουν αποφασίσει και σύντομα θα «χτίζουν» και θα πληρώνουν το αυτοκίνητό τους από τον καναπέ του σπιτιού τους, όπως ήδη συμβαίνει με την Tesla.
Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, γιατί ένας ιδιαίτερα ισχυρός και πολύ διορατικός αυτοκινητικός όμιλος να επενδύσει τεράστια ποσά σε μια αγορά όπως την Ελλάδα, αγοράζοντας μια εισαγωγική εταιρεία;
Πιστέψτε με κανένας δεν θέλει να ρισκάρει χρήματα, ακόμα και αν η περιουσία του φτάνει τα 3 δισ. δολάρια, όπως του προέδρου και βασικού μετόχου του ελβετικού ομίλου Γουόλτερ Φράι.
Την απάντηση σίγουρα την ξέρει ο διορατικός επενδυτής και η ομάδα του και μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε όσοι γνωρίζουμε την αγορά αυτοκινήτου.
Μια απάντηση λοιπόν είναι ότι βλέπουν τη δυναμική που εμφανίζει η ελληνική οικονομία, κάτι που θα φανεί σύντομα και στις πωλήσεις αυτοκινήτου, όταν αυτές απελευθερωθούν από τις καθυστερημένες παραδώσεις (πρώτες ύλες, ημιαγωγοί κ.λπ).
Είναι σαφές -και το δείχνουν όλες οι επενδυτικές κινήσεις στην Ευρώπη-, ότι τα εργοστάσια που αποχωρούν σταδιακά από τις θυγατρικές τους στις μικρές αγορές, όπως είναι της Ελλάδας, δεν θα «προδώσουν» τους εισαγωγείς επενδυτές τους, δίνοντάς τους σημαντικό ρόλο τόσο στην αλυσίδα των ψηφιακών πωλήσεων όσο και στις υπηρεσίες μετά την πώληση. Είναι δεδομένο ότι το παράδειγμα Tesla μπορεί να λειτουργήσει με τρία μοντέλα και τέσσερις εκδόσεις, δεν μπορεί όμως να σταθεί με είκοσι μοντέλα και 100 εκδόσεις.
Αλλωστε και η Tesla αλλάζει σιγά-σιγά και το δικό της μοντέλο, με την πρώτη φυσική έκθεση να έχει ανοίξει τις πύλες της (στη λ. Κηφισίας).
Από την άλλη είναι σαφές πως οι Ελβετοί θα χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα και τις εγκαταστάσεις που αγόρασαν από την Mercedes-Benz ώστε η χώρα μας να μετατραπεί σε ένα από τα κέντρα διανομής των αυτοκινήτων τους στη νότια και κεντρική Ευρώπη, ενώ μην ξαφνιαστούμε αν μέσω της Emil Frey και την Ελλάδα ξεκινήσει και η εμπορική απόβαση του κινεζικού μεγαθηρίου Great Wall με τις Ora και WEY.
Πρέπει λοιπόν να δείξουμε τον ανάλογο σεβασμό στη λαβωμένη ελληνική αγορά αυτοκινήτου, την οποία ακόμα κάποιοι κοιτούν με απαξίωση («μα μόνο 100.000 αυτοκίνητα τον χρόνο;»), όπως τη σεβάστηκε ένας τεράστιος όμιλος που πουλάει αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη από το 1931 (Citroën, Peugeot, Opel, FIAT, Jeep, Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Ford, Toyota, Lexus, Suzuki, Jaguar, Land Rover, Hyundai, KIA, Subaru, Mitsubishi κ.ά.) και πλέον από το 2023 θα πουλάει Mercedes-Benz (και ό,τι άλλο έρθει στην πορεία) και στην Ελλάδα.
Διότι αυτοί κάτι είδαν…
Ας προσπαθήσουμε να το δούμε και οι υπόλοιποι και ας εργαστούμε πάνω σε αυτό…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr