Τα "όχι" στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης...

Οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε ότι εμείς, ως συντάκτες του ειδικού Τύπου, που παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη της τεχνολογίας είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης για πολλούς λόγους, κάποιους από τους οποίους θα «αντλήσετε» στα αυτοκίνητα των δοκιμών μας. Πάντα όμως σ’ αυτό το αυτοκινητικό ένθετο θέλουμε να φιλοξενούμε και τις αντίθετες απόψεις. Μία τέτοια είναι και του Ecocity (www.ecocity.gr), την οποία και σας παραθέσουμε περιληπτικά (λόγο έλλειψης χώρου) - και βέβαια ασχολίαστα.

Οι λόγοι λοιπόν που το Ecocity αντιτίθεται στην επικείμενη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης είναι οι εξής:

• Η Ε.Ε. είναι ιδιαίτερα προβληματισμένη με την πετρελαιοκίνηση και ειδικά με τα όρια εκπομπής που αναφέρονται σε μετρήσεις εργαστηρίων με εντελώς διαφορετικές συνθήκες από την πραγματική κίνηση. Παρά τη μείωση των ορίων εκπομπής ρύπων που έχει επιβάλει με τη EURO 5, η αύξηση των μικροσωματιδίων στις πόλεις και η εκπομπή οξειδίων του αζώτου έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως το ποσοστό ΝΟx (που εκπέμπεται ως πρωτογενές διοξείδιο του αζώτου από τα ντιζελοκίνητα) έχει αυξηθεί σημαντικά με την εισαγωγή διαφόρων νέων τεχνολογιών, που είχαν ως στόχο τον έλεγχο των εκπεμπόμενων αιωρούμενων σωματιδίων (ΑΣ) και τη συμμόρφωση με τα νέα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα (Εuro 5 και Euro 6). Οι εκπομπές μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προκαλούν προβλήματα στη δημόσια υγεία και αυξάνουν τη θνησιμότητα των κατοίκων των πόλεων.

• Τα φίλτρα (παγίδες) στα πετρελαιοκίνητα δεν συγκρατούν τα μικρής «διαμέτρου» επικίνδυνα μικροσωματίδια. Σύμφωνα με το Euro 5, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εφοδίασαν τα σημερινά ντιζελοκίνητα με φίλτρα μικροσωματιδίων (PM) σχεδιασμένα να κατακρατούν και στη συνέχεια να καίνε τα μικροσωματίδια προκειμένου να ικανοποιήσουν το όριο ΡΜ, που αφορά τη μάζα των μικροσωματιδίων με «διάμετρο» μικρότερη από 10 μικρά, που εξέρχονται από την εξάτμιση. Τα πιο μικρά μικροσωματίδια αναγνωρίζεται γενικώς ότι είναι τα πιο επικίνδυνα για την υγεία.

• Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούν νοθευμένο και παράνομο πετρέλαιο θέρμανσης εξελίσσονται σε τοξικές βόμβες για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Η καύση πετρελαίου θέρμανσης ...

Οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε ότι εμείς, ως συντάκτες του ειδικού Τύπου, που παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη της τεχνολογίας είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης για πολλούς λόγους, κάποιους από τους οποίους θα «αντλήσετε» στα αυτοκίνητα των δοκιμών μας. Πάντα όμως σ’ αυτό το αυτοκινητικό ένθετο θέλουμε να φιλοξενούμε και τις αντίθετες απόψεις. Μία τέτοια είναι και του Ecocity (www.ecocity.gr), την οποία και σας παραθέσουμε περιληπτικά (λόγο έλλειψης χώρου) - και βέβαια ασχολίαστα.

Οι λόγοι λοιπόν που το Ecocity αντιτίθεται στην επικείμενη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης είναι οι εξής:

• Η Ε.Ε. είναι ιδιαίτερα προβληματισμένη με την πετρελαιοκίνηση και ειδικά με τα όρια εκπομπής που αναφέρονται σε μετρήσεις εργαστηρίων με εντελώς διαφορετικές συνθήκες από την πραγματική κίνηση. Παρά τη μείωση των ορίων εκπομπής ρύπων που έχει επιβάλει με τη EURO 5, η αύξηση των μικροσωματιδίων στις πόλεις και η εκπομπή οξειδίων του αζώτου έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως το ποσοστό ΝΟx (που εκπέμπεται ως πρωτογενές διοξείδιο του αζώτου από τα ντιζελοκίνητα) έχει αυξηθεί σημαντικά με την εισαγωγή διαφόρων νέων τεχνολογιών, που είχαν ως στόχο τον έλεγχο των εκπεμπόμενων αιωρούμενων σωματιδίων (ΑΣ) και τη συμμόρφωση με τα νέα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα (Εuro 5 και Euro 6). Οι εκπομπές μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προκαλούν προβλήματα στη δημόσια υγεία και αυξάνουν τη θνησιμότητα των κατοίκων των πόλεων.

• Τα φίλτρα (παγίδες) στα πετρελαιοκίνητα δεν συγκρατούν τα μικρής «διαμέτρου» επικίνδυνα μικροσωματίδια. Σύμφωνα με το Euro 5, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εφοδίασαν τα σημερινά ντιζελοκίνητα με φίλτρα μικροσωματιδίων (PM) σχεδιασμένα να κατακρατούν και στη συνέχεια να καίνε τα μικροσωματίδια προκειμένου να ικανοποιήσουν το όριο ΡΜ, που αφορά τη μάζα των μικροσωματιδίων με «διάμετρο» μικρότερη από 10 μικρά, που εξέρχονται από την εξάτμιση. Τα πιο μικρά μικροσωματίδια αναγνωρίζεται γενικώς ότι είναι τα πιο επικίνδυνα για την υγεία.

• Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούν νοθευμένο και παράνομο πετρέλαιο θέρμανσης εξελίσσονται σε τοξικές βόμβες για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Η καύση πετρελαίου θέρμανσης (και πολύ περισσότερο ναυτιλίας) από τα επιβατικά και φορτηγά οχήματα έχει ως αποτέλεσμα την επικίνδυνη εκπομπή ρύπων, αφού έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε θείο σε σύγκριση με το πετρέλαιο κίνησης, το οποίο σύμφωνα με οδηγία της Ε.Ε. είναι πλέον καθαρό (πολύ αισθητά χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο). Οι ζημιές είναι σημαντικές στον αέρα και στο πράσινο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr