Μην μπερδεύεστε. Οι Κινέζοι είναι εδώ χρόνια τώρα!
31.10.2023
08:28
Η αντεπίθεση των Κινέζων στην ευρωπαϊκή αγορά δεν ξεκινάει τώρα, όπως λένε κάποιοι. Τώρα κορυφώνεται - και μάλιστα με θαυμαστά αποτελέσματα
Και μπορεί η αφορμή αυτού του άρθρου να είναι η έλευση της MG στην Ελλάδα, θυμίζω όμως σε μία από τις πρώτες στήλες μας στο CAR και στο newsauto, πριν από περίπου 6 χρόνια, όταν όλοι χλεύαζαν τις τότε ενέργειες των Κινέζων να μπουν στα ευρωπαϊκά πορτοφόλια μέσω μίας από τις πιο αγαπημένες εταιρείες των Ευρωπαίων, εμείς γράφαμε «έρχονται με φόρα».
Οι Κινέζοι έχουν μπει εδώ και πολλά χρόνια στην Ευρώπη μέσω εξαγορών, όπως της Volvo, η οποία είναι 100% κινεζική, αλλά και μέσω μεγάλων μεριδίων όπως στην Mercedes-Benz, στην Stellantis κ.λπ.
Οπως καταλαβαίνετε, εκτός από τη μετοχική συμμετοχή που έχουν πλέον στους μεγαλύτερους αυτοκινητικούς ομίλους, «ξεπατικώνουν» τεχνογνωσία την οποία και διοχετεύουν στις 100% δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πριν από μία δεκαετία είχα επισκεφτεί τη βασική μονάδα παραγωγής της Jac Motors στη Σανγκάη. Πέρα από την απίστευτη πειθαρχία και τη «ρομποτική» συμπεριφορά των εργαζόμενων εκεί, αισθανόσουν ότι έμπαινες σε γερμανική μονάδα της δεκαετίας του ’70. Σχεδόν παντελής έλλειψη ρομπότ, μεζούρες, πιστοποίηση ελέγχου με την αφή και την ακοή… Τα αυτοκίνητά τους ήταν κακά αντίγραφα άλλων ευρωπαϊκών μαρκών και οι όποιες προσπάθειες να μπουν στην Ευρώπη -και στην Ελλάδα- απέτυχαν κυρίως από ευθύνη των ίδιων, αφού διαπραγματεύονταν τη μάρκα τους λες και είχαν την Rolls-Royce…
Σήμερα, τα περισσότερα υψηλόβαθμα στελέχη της Jac είναι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί, προερχόμενοι από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (VW Group, Mercedes-Benz, GM κ.ά.). Η εν λόγω εταιρεία διαθέτει πληρέστατη γκάμα οχημάτων τα οποία κατασκευάζονται στα υπερσύγχρονα εργοστάσιά της στην Κίνα, ενώ αναζητούν και ευρωπαϊκό έδαφος για να κατασκευάσουν μονάδα. Σήμερα έχουν παρουσία σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Πολύ σύντομα σε όλες.
Η MG, την οποία υποδεχτήκαμε και στην Ελλάδα, καταγράφει υψηλότατες πωλήσεις στην Ευρώπη, ιδιαίτερα με τα ηλεκτρικά της. Δεν έχει καμία σχέση με τη βρετανική Morris Garages που γνωρίζαμε, παρά μόνο στο όνομα. Τι έκαναν λοιπόν οι Κινέζοι; Αγόρασαν ένα σήμα ιδιαίτερα αγαπητό στους Ευρωπαίους και με το σύστημα του δούρειου ίππου γράφουν τη νέα ιστορία της ευρωπαϊκής MG με κινεζικό παρονομαστή.
Ομως η SAIC -στην οποία ανήκει η MG- φτιάχνει εδώ και χρόνια αυτό τον δούρειο ίππο μέσω της κοινοπραξίας που έχει με την General Motors για να κατασκευάζουν και να πωλούν αυτοκίνητα Chevrolet, Buick και Cadillac στην κινεζική αγορά. Μέσω της κοινοπραξίας που έχει με τον όμιλο Volkswagen για να παράγουν και να πωλούν Volkswagen και Škoda αυτοκίνητα στην Κίνα. Παράλληλα κατέχει μετοχές σε πολλές κινεζικές μονάδες παραγωγής που έχουν συμφωνίες με Mercedes-Benz, BMW κ.λπ. για να παράγουν τα αυτοκίνητά τους για την τεράστια κινεζική αγορά.
Οι Κινέζοι λοιπόν, με κρατική υποστήριξη, εδώ και δεκαετίες είναι εδώ και πλέον διεκδικούν επάξια μία θέση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν με φόβο την κινεζική εμπορική απόβαση στα μερίδιά τους, αλλά να διακρίνουν τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που εμφανίζονται…
Οι Κινέζοι έχουν μπει εδώ και πολλά χρόνια στην Ευρώπη μέσω εξαγορών, όπως της Volvo, η οποία είναι 100% κινεζική, αλλά και μέσω μεγάλων μεριδίων όπως στην Mercedes-Benz, στην Stellantis κ.λπ.
Οπως καταλαβαίνετε, εκτός από τη μετοχική συμμετοχή που έχουν πλέον στους μεγαλύτερους αυτοκινητικούς ομίλους, «ξεπατικώνουν» τεχνογνωσία την οποία και διοχετεύουν στις 100% δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πριν από μία δεκαετία είχα επισκεφτεί τη βασική μονάδα παραγωγής της Jac Motors στη Σανγκάη. Πέρα από την απίστευτη πειθαρχία και τη «ρομποτική» συμπεριφορά των εργαζόμενων εκεί, αισθανόσουν ότι έμπαινες σε γερμανική μονάδα της δεκαετίας του ’70. Σχεδόν παντελής έλλειψη ρομπότ, μεζούρες, πιστοποίηση ελέγχου με την αφή και την ακοή… Τα αυτοκίνητά τους ήταν κακά αντίγραφα άλλων ευρωπαϊκών μαρκών και οι όποιες προσπάθειες να μπουν στην Ευρώπη -και στην Ελλάδα- απέτυχαν κυρίως από ευθύνη των ίδιων, αφού διαπραγματεύονταν τη μάρκα τους λες και είχαν την Rolls-Royce…
Σήμερα, τα περισσότερα υψηλόβαθμα στελέχη της Jac είναι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί, προερχόμενοι από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (VW Group, Mercedes-Benz, GM κ.ά.). Η εν λόγω εταιρεία διαθέτει πληρέστατη γκάμα οχημάτων τα οποία κατασκευάζονται στα υπερσύγχρονα εργοστάσιά της στην Κίνα, ενώ αναζητούν και ευρωπαϊκό έδαφος για να κατασκευάσουν μονάδα. Σήμερα έχουν παρουσία σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Πολύ σύντομα σε όλες.
Η MG, την οποία υποδεχτήκαμε και στην Ελλάδα, καταγράφει υψηλότατες πωλήσεις στην Ευρώπη, ιδιαίτερα με τα ηλεκτρικά της. Δεν έχει καμία σχέση με τη βρετανική Morris Garages που γνωρίζαμε, παρά μόνο στο όνομα. Τι έκαναν λοιπόν οι Κινέζοι; Αγόρασαν ένα σήμα ιδιαίτερα αγαπητό στους Ευρωπαίους και με το σύστημα του δούρειου ίππου γράφουν τη νέα ιστορία της ευρωπαϊκής MG με κινεζικό παρονομαστή.
Ομως η SAIC -στην οποία ανήκει η MG- φτιάχνει εδώ και χρόνια αυτό τον δούρειο ίππο μέσω της κοινοπραξίας που έχει με την General Motors για να κατασκευάζουν και να πωλούν αυτοκίνητα Chevrolet, Buick και Cadillac στην κινεζική αγορά. Μέσω της κοινοπραξίας που έχει με τον όμιλο Volkswagen για να παράγουν και να πωλούν Volkswagen και Škoda αυτοκίνητα στην Κίνα. Παράλληλα κατέχει μετοχές σε πολλές κινεζικές μονάδες παραγωγής που έχουν συμφωνίες με Mercedes-Benz, BMW κ.λπ. για να παράγουν τα αυτοκίνητά τους για την τεράστια κινεζική αγορά.
Οι Κινέζοι λοιπόν, με κρατική υποστήριξη, εδώ και δεκαετίες είναι εδώ και πλέον διεκδικούν επάξια μία θέση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν με φόβο την κινεζική εμπορική απόβαση στα μερίδιά τους, αλλά να διακρίνουν τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που εμφανίζονται…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr