H Ευρωπαϊκή Ένωση μπροστά σε μια συγκλονιστική ήττα
06.02.2024
14:59
Σε έναν οικονομικό και προϊοντικό πόλεμο, ποιος βγαίνει πάντα νικητής; Μα φυσικά αυτός που προσφέρει τα περισσότερα…
Μαίνεται η διαμάχη της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πιέζεται αφόρητα από την πρώτη να εξαντλήσει πόρους και ανθρώπινο δυναμικό για να βρει τρόπους να υλοποιήσει της αποφάσεις της.
Θυμίζουμε ότι από το 2035 κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα πωλείται στις χώρες της Ε.Ε. Μάλιστα κάποιες χώρες το τραβάνε ακόμα περισσότερο αποφασίζοντας την απαγόρευση πολύ νωρίτερα. Η Ελλάδα, για παράδειγμα, θα εφαρμόσει αυτό το μέτρο από το 2030.
Οι λόγοι πίεσης της Ε.Ε. προς τις εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα είναι η κλιματική κρίση και η ανάγκη να παραχθούν αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους, όπως είναι τα ηλεκτρικά με μπαταρία. Διευκρινίζω το «μετακινήσεών τους» διότι ενδέχεται η παραγωγή τους να ρυπαίνει πολύ περισσότερο από την αντίστοιχη ενός αυτοκίνητου εσωτερικής καύσης. Εξ ου και το ατμοσφαιρικό αποτύπωμα είναι αποδεδειγμένα μεγαλύτερο στα ηλεκτρικά…
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου που διαπραγματεύονται καθημερινά με τα αντίστοιχα μέλη των επιτροπών της Ε.Ε. ξεκαθαρίζουν ότι η απόφαση αυτή δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί το 2035. Θυμίζουμε ότι μέχρι την πλήρη απαγόρευση υπάρχουν κάποια στάδια μείωσης ρύπων, τα οποία επίσης κοστίζουν πολλά στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ηδη πολλές εταιρείες έχουν προαναγγείλει την αποχώρησή τους από τα εδάφη της Ε.Ε., για τη διαδικασία τόσο της παραγωγής όσο ακόμα και της πώλησης.
Μιλάμε για έναν ανελέητο πόλεμο που θα πρέπει να βγάλει νικητή.
Ποιος τελικά θα είναι αυτός;
Ξεκάθαρα η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της ευρωπαϊκής οικονομίας, παίζοντας κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη, στην απασχόληση και την καινοτομία. Η συμβολή της στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της Ευρώπης είναι τεράστια. Σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Σουηδία, η Τσεχία, η Πολωνία, η Λετονία, η Ισπανία και σύντομα η Ουγγαρία αλλά και άλλες, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κρίσιμος παράγοντας της οικονομικής δραστηριότητας. Μιλάμε σχεδόν για σχεδόν το 80% των χωρών της Ε.Ε.
Επίσης η απασχόληση που παρέχεται από την αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντική. Στην Ε.Ε απασχολεί πάνω από 13 εκατομμύρια ανθρώπους, αποτελώντας περίπου το 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της. Αυτό περιλαμβάνει άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας σχετικές με τον τομέα. Επίσης, περίπου το 11,5% των θέσεων εργασίας στον τομέα της μεταποίησης της Ε.Ε., δηλαδή περίπου 3,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας ανήκουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Μιλάμε για δυσθεώρητα νούμερα από έναν και μόνο κλάδο, από τον οποίο εξαρτώνται και άλλοι, όπως αυτοί των μεταφορών, των ελαστικών, διαφόρων εξαρτημάτων κ.ά.
Πιστεύει λοιπόν έστω κι ένας ότι η Ε.Ε. μπορεί να βγει νικήτρια από αυτή τη διαμάχη της με την αυτοκινητοβιομηχανία;
ΤΤ
Θυμίζουμε ότι από το 2035 κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα πωλείται στις χώρες της Ε.Ε. Μάλιστα κάποιες χώρες το τραβάνε ακόμα περισσότερο αποφασίζοντας την απαγόρευση πολύ νωρίτερα. Η Ελλάδα, για παράδειγμα, θα εφαρμόσει αυτό το μέτρο από το 2030.
Οι λόγοι πίεσης της Ε.Ε. προς τις εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα είναι η κλιματική κρίση και η ανάγκη να παραχθούν αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους, όπως είναι τα ηλεκτρικά με μπαταρία. Διευκρινίζω το «μετακινήσεών τους» διότι ενδέχεται η παραγωγή τους να ρυπαίνει πολύ περισσότερο από την αντίστοιχη ενός αυτοκίνητου εσωτερικής καύσης. Εξ ου και το ατμοσφαιρικό αποτύπωμα είναι αποδεδειγμένα μεγαλύτερο στα ηλεκτρικά…
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου που διαπραγματεύονται καθημερινά με τα αντίστοιχα μέλη των επιτροπών της Ε.Ε. ξεκαθαρίζουν ότι η απόφαση αυτή δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί το 2035. Θυμίζουμε ότι μέχρι την πλήρη απαγόρευση υπάρχουν κάποια στάδια μείωσης ρύπων, τα οποία επίσης κοστίζουν πολλά στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ηδη πολλές εταιρείες έχουν προαναγγείλει την αποχώρησή τους από τα εδάφη της Ε.Ε., για τη διαδικασία τόσο της παραγωγής όσο ακόμα και της πώλησης.
Μιλάμε για έναν ανελέητο πόλεμο που θα πρέπει να βγάλει νικητή.
Ποιος τελικά θα είναι αυτός;
Ξεκάθαρα η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της ευρωπαϊκής οικονομίας, παίζοντας κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη, στην απασχόληση και την καινοτομία. Η συμβολή της στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της Ευρώπης είναι τεράστια. Σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Σουηδία, η Τσεχία, η Πολωνία, η Λετονία, η Ισπανία και σύντομα η Ουγγαρία αλλά και άλλες, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κρίσιμος παράγοντας της οικονομικής δραστηριότητας. Μιλάμε σχεδόν για σχεδόν το 80% των χωρών της Ε.Ε.
Επίσης η απασχόληση που παρέχεται από την αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντική. Στην Ε.Ε απασχολεί πάνω από 13 εκατομμύρια ανθρώπους, αποτελώντας περίπου το 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της. Αυτό περιλαμβάνει άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας σχετικές με τον τομέα. Επίσης, περίπου το 11,5% των θέσεων εργασίας στον τομέα της μεταποίησης της Ε.Ε., δηλαδή περίπου 3,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας ανήκουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Μιλάμε για δυσθεώρητα νούμερα από έναν και μόνο κλάδο, από τον οποίο εξαρτώνται και άλλοι, όπως αυτοί των μεταφορών, των ελαστικών, διαφόρων εξαρτημάτων κ.ά.
Πιστεύει λοιπόν έστω κι ένας ότι η Ε.Ε. μπορεί να βγει νικήτρια από αυτή τη διαμάχη της με την αυτοκινητοβιομηχανία;
ΤΤ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr