«Αρρωστημένα» τεκμήρια
24.07.2012
21:32
Εδώ και τρία χρόνια, από την κυβέρνηση Παπανδρέου και μετά, έχει παγιωθεί η τακτική του κυνηγιού των φοροφυγάδων μέσω του αυτοκινήτου. Ο τότε τσάρος της Οικονομίας, ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο πολιτικός που κατέστρεψε μια από τις πιο υγιείς αγορές της χώρας μας, η οποία μάλιστα προσέφερε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ σε δημοσιονομικά έσοδα τον χρόνο (!), μεταξύ των άλλων εμπνεύσεων που είχε, επανέφερε τα τεκμήρια και στα αυτοκίνητα.
Το σίριαλ «τεκμήρια» κορυφώθηκε με το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, με τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο να υπόσχεται στους τροϊκανούς πάταξη της φοροδιαφυγής, αυξάνοντας τα τεκμήρια, δημιουργώντας ένα απολύτως άδικο καθεστώς για μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας μας. Παράλληλα, επίτεινε το ήδη εχθρικό κλίμα απέναντι στο αυτοκίνητο, το οποίο τείνει να θεωρηθεί το αγαθό που μπορούν να κατέχουν μόνο οι έχοντες. Με λίγα λόγια, μιλάμε για καταστάσεις της δεκαετίας του ’70.
Η σημερινή κυβέρνηση, λοιπόν, ένα από τα πρώτα μέτρα που έπρεπε να είχε πάρει, πριν καταθέσουμε τις φορολογικές δηλώσεις, ήταν και εξορθολογισμός των τεκμηρίων. Δεν μιλάμε για πλήρη κατάργηση, αλλά για ένα δίκαιο καθεστώς το οποίο θα προέκυπτε από το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είχε κάνει μια άριστη μελέτη με το ετήσιο κόστος χρήσης κάθε κατηγορίας αυτοκινήτου. Μελέτη που είναι στα συρτάρια του γραφείου του υπουργού Οικονομικών.
Αντί αυτής της λίστας, απλώς τετραπλασίασαν το τεκμήριο, χωρίς καμία μελέτη και βεβαίως με το αντίθετο αποτέλεσμα, αλλά και με την αδικία να είναι στο απόγειό της. Ποιος λοιπόν θα απαντήσει με ποια λογική μπήκαν τα τεκμήρια στον κάτοχο ενός αυτοκινήτου 1.200 cc που έχει τεκμήριο 4.000 ευρώ, μόνο για το αυτοκίνητό του, όταν σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος χρήσης δεν ξεπερνάει τα 1.500 ευρώ τον χρόνο.
Σημειώστε δε πως αυτό το τεκμήριο προστίθεται στο διαβίωσης (3.000€), ενώ αν ο ίδιος έχει την ατυχία να μένει σε ένα σπίτι που του άφησαν οι γονείς του, τότε θα πρέπει να παίρνει ένα χιλιάρικο τον μήνα για να μπορεί να καλύψει αυτά τα βασικά τεκμήρια. Και όλα αυτά όταν οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση που φτάνει το 30%. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν προσπαθούν να πιάσουν τους φοροφυγάδες. Και ρωτώ, ποιος απ’ αυτούς θα δηλώσει το μαύρο χρήμα και θα φορολογηθεί γι’ αυτό, προκειμένου να κρατήσει το πολυτελές αυτοκίνητό του;
Την απάντηση μπορείτε να τη βρείτε αν ρίξετε μια ματιά στις αγγελίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, σε κάποιες μάντρες με τις καμένες Cayenne, αλλά και από έναν δύτη, που πρόσφατα βούτηξε στα Λιμανάκια...
Την απάντηση μπορείτε να τη βρείτε αν ρίξετε μια ματιά στις αγγελίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, σε κάποιες μάντρες με τις καμένες Cayenne, αλλά και από έναν δύτη, που πρόσφατα βούτηξε στα Λιμανάκια...
Εδώ και τρία χρόνια, από την κυβέρνηση Παπανδρέου και μετά, έχει παγιωθεί η τακτική του κυνηγιού των φοροφυγάδων μέσω του αυτοκινήτου. Ο τότε τσάρος της Οικονομίας, ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο πολιτικός που κατέστρεψε μια από τις πιο υγιείς αγορές της χώρας μας, η οποία μάλιστα προσέφερε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ σε δημοσιονομικά έσοδα τον χρόνο (!), μεταξύ των άλλων εμπνεύσεων που είχε, επανέφερε τα τεκμήρια και στα αυτοκίνητα.
Το σίριαλ «τεκμήρια» κορυφώθηκε με το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, με τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο να υπόσχεται στους τροϊκανούς πάταξη της φοροδιαφυγής, αυξάνοντας τα τεκμήρια, δημιουργώντας ένα απολύτως άδικο καθεστώς για μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας μας. Παράλληλα, επίτεινε το ήδη εχθρικό κλίμα απέναντι στο αυτοκίνητο, το οποίο τείνει να θεωρηθεί το αγαθό που μπορούν να κατέχουν μόνο οι έχοντες. Με λίγα λόγια, μιλάμε για καταστάσεις της δεκαετίας του ’70.
Η σημερινή κυβέρνηση, λοιπόν, ένα από τα πρώτα μέτρα που έπρεπε να είχε πάρει, πριν καταθέσουμε τις φορολογικές δηλώσεις, ήταν και εξορθολογισμός των τεκμηρίων. Δεν μιλάμε για πλήρη κατάργηση, αλλά για ένα δίκαιο καθεστώς το οποίο θα προέκυπτε από το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είχε κάνει μια άριστη μελέτη με το ετήσιο κόστος χρήσης κάθε κατηγορίας αυτοκινήτου. Μελέτη που είναι στα συρτάρια του γραφείου του υπουργού Οικονομικών.
Αντί αυτής της λίστας, απλώς τετραπλασίασαν το τεκμήριο, χωρίς καμία μελέτη και βεβαίως με το αντίθετο αποτέλεσμα, αλλά και με την αδικία να είναι στο απόγειό της. Ποιος λοιπόν θα απαντήσει με ποια λογική μπήκαν τα τεκμήρια στον κάτοχο ενός αυτοκινήτου 1.200 cc που έχει τεκμήριο 4.000 ευρώ, μόνο για το αυτοκίνητό του, όταν σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος χρήσης δεν ξεπερνάει τα 1.500 ευρώ τον χρόνο.
Σημειώστε δε πως αυτό το τεκμήριο προστίθεται στο διαβίωσης (3.000€), ενώ αν ο ίδιος έχει την ατυχία να μένει σε ένα σπίτι που του άφησαν οι γονείς του, τότε θα πρέπει να παίρνει ένα χιλιάρικο τον μήνα για να μπορεί να καλύψει αυτά τα βασικά τεκμήρια. Και όλα αυτά όταν οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση που φτάνει το 30%. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν προσπαθούν να πιάσουν τους φοροφυγάδες. Και ρωτώ, ποιος απ’ αυτούς θα δηλώσει το μαύρο χρήμα και θα φορολογηθεί γι’ αυτό, προκειμένου να κρατήσει το πολυτελές αυτοκίνητό του;
Την απάντηση μπορείτε να τη βρείτε αν ρίξετε μια ματιά στις αγγελίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, σε κάποιες μάντρες με τις καμένες Cayenne, αλλά και από έναν δύτη, που πρόσφατα βούτηξε στα Λιμανάκια...
Την απάντηση μπορείτε να τη βρείτε αν ρίξετε μια ματιά στις αγγελίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, σε κάποιες μάντρες με τις καμένες Cayenne, αλλά και από έναν δύτη, που πρόσφατα βούτηξε στα Λιμανάκια...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr