Η υπέρτατη μάχη!
Τάκης Τρακουσέλλης
Η υπέρτατη μάχη!
Oι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη μάχη εξέλιξης που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ιδιαίτερα την τελευταία 10ετία.
Τόσο οι αυστηρές προδιαγραφές που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση στο θέμα των εκπομπών ρύπων και στην ασφάλεια όσο και ο απίστευτος ανταγωνισμός των εταιρειών έχουν φέρει την εξέλιξη των σημερινών αυτοκινήτων σε σημείο που αναμφίβολα αν το προέβλεπε κάποιος πριν από μία 20ετία θα τον χαρακτηρίζαμε τουλάχιστον... ψεκασμένο. Αυτό παρατηρείται σε όλες τις κατηγορίες των αυτοκινήτων, από τα πιο οικονομικά και μικρά έως τα μεγάλα πολυτελή.
Ιδιαίτερα στη λεγόμενη πολυτελή κατηγορία, η εξέλιξη έχει φτάσει στην... αστροναυτική τεχνολογία. Σε αυτό βέβαια συνετέλεσε και η δυναμική επανεκκίνηση της Volvo, η οποία έχοντας πακτωλό χρημάτων στη φαρέτρα της από τους νέους ιδιοκτήτες, ταρακούνησε την… μπουνάτσα των υδάτων όπου έπλεαν οι γερμανικές εταιρείες. Πλέον τεχνολογία που συναντούσαμε σε αυτοκίνητα των 100.000 ευρώ έχει τοποθετηθεί σε μοντέλα με τιμή κάτω των 30.000 ευρώ (βλέπε τα νέα Volvo V40 και S60), ενώ οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων πατάνε το γκάζι προσπαθώντας να εξελίξουν αλλά και να αιφνιδιάσουν τους αντιπάλους τους. Βέβαια, αυτός ο ρυθμός εξέλιξης δεν είναι ίδιος για τις τέσσερις εταιρείες.
Πέραν της Volvo, η οποία έχει εντυπωσιάσει τους πάντες από τους ταχύτατους ρυθμούς με τους οποίους κινείται και εξελίσσεται, βλέπεις την BMW να είναι σταθερή σε εξέλιξη, να τηρεί τα χρονοδιαγράμματά της και να ποντάρει ιδιαίτερα στην οδηγική απόλαυση των αυτοκινήτων της, ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία. Αναμφίβολα οι Γερμανοί από το Μόναχο κινούνται σταθερά και ιδιαίτερα αποτελεσματικά, κάτι που φαίνεται και στις παγκόσμιες πωλήσεις τους. Από την άλλη, η Mercedes πέρασε από διάφορα στάδια την τελευταία 15ετία. Η αλήθεια είναι πως εκεί στη Στουτγάρδη για πολλά χρόνια το μόνο ενδιαφέρον που είχαν στα αυτοκίνητα που παρήγαν ήταν το σήμα τους. Την τεχνολογική αυτή νηνεμία τάραξε η παρουσίαση της εντελώς νέας -τότε- C-Class το 2008. Δυστυχώς, η ίδια νηνεμία επανήλθε αμέσως μετά. Ωστόσο, εδώ και περίπου δύο χρόνια η Mercedes βρίσκεται στα καλύτερά της παρουσιάζοντας αυτοκίνητα απολαυστικά στην οδήγηση, όμορφα σε εμφάνιση και τεχνολογικά άρτια (βλέπε A-Class, νέα Ε-Class κ.ά.).
Τα πράγματα είναι αντιστρόφως ανάλογα στην Audi. Στο Ιγκολσταντ είχαν μια απίστευτη σε εξέλιξη δεκαετία, ποντάροντας -ως γκρουπ- στους turbo κινητήρες όταν οι υπόλοιποι επέμεναν στην ατμόσφαιρα. Το αποτέλεσμα ήταν όταν οι άλλοι κατάλαβαν ότι έπρεπε να εξελίξουν τον... σαλίγκαρο αυτοί να έχουν περάσει σε άλλο στάδιο εξελίσσοντας πλαίσια, συστήματα ασφάλειας κ.λπ. Την τελευταία τριετία, όμως, η Audi αλλά και η VW ανακατεύουν στο… τσουκάλι τις ίδιες και τις ίδιες τεχνολογίες, με μικρές μόνο βελτιώσεις. Κάνουν μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις στα νέα αυτοκίνητα που παρουσιάζουν, με αποτέλεσμα να δείχνουν ιδιαίτερα άτολμοι σε μια εποχή που αποδεικνύεται πως η τόλμη επιβραβεύεται. Αυτή η απραξία από το Ιγκολσταντ ερμηνεύεται από κάποιους ως αποτέλεσμα της μετατόπισης του μπάτζετ του γκρουπ προς τις πιο οικονομικές Skoda και Seat, οι οποίες θα κληθούν να τραβήξουν το εμπορικό τρένο του γκρουπ στην ευρωπαϊκή οικονομική κρίση που είναι προ των πυλών. Από την άλλη, οι πριν από περίπου 10 μηνών εξαγγελίες της Audi για επενδύσεις-μαμούθ οδηγούν κάποιους στο συμπέρασμα πως αυτή τη νηνεμία είναι το αποτέλεσμα μιας τεχνολογικής καταιγίδας που έρχεται από τους Βαυαρούς το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα δείξει...
Οπως και να έχει, αυτή η μάχη των τεσσάρων, αλλά και της Lexus, η οποία με το νέο IS δείχνει να μπαίνει πάλι στο παιχνίδι, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προς όφελος πάντα όλων ημών, που οδηγούμε αυτοκίνητα των 30.000 ευρώ με τεχνολογία που υπήρχε κάποτε σε όσα κόστιζαν άνω των 100.000 ευρώ...
Ιδιαίτερα στη λεγόμενη πολυτελή κατηγορία, η εξέλιξη έχει φτάσει στην... αστροναυτική τεχνολογία. Σε αυτό βέβαια συνετέλεσε και η δυναμική επανεκκίνηση της Volvo, η οποία έχοντας πακτωλό χρημάτων στη φαρέτρα της από τους νέους ιδιοκτήτες, ταρακούνησε την… μπουνάτσα των υδάτων όπου έπλεαν οι γερμανικές εταιρείες. Πλέον τεχνολογία που συναντούσαμε σε αυτοκίνητα των 100.000 ευρώ έχει τοποθετηθεί σε μοντέλα με τιμή κάτω των 30.000 ευρώ (βλέπε τα νέα Volvo V40 και S60), ενώ οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων πατάνε το γκάζι προσπαθώντας να εξελίξουν αλλά και να αιφνιδιάσουν τους αντιπάλους τους. Βέβαια, αυτός ο ρυθμός εξέλιξης δεν είναι ίδιος για τις τέσσερις εταιρείες.
Πέραν της Volvo, η οποία έχει εντυπωσιάσει τους πάντες από τους ταχύτατους ρυθμούς με τους οποίους κινείται και εξελίσσεται, βλέπεις την BMW να είναι σταθερή σε εξέλιξη, να τηρεί τα χρονοδιαγράμματά της και να ποντάρει ιδιαίτερα στην οδηγική απόλαυση των αυτοκινήτων της, ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία. Αναμφίβολα οι Γερμανοί από το Μόναχο κινούνται σταθερά και ιδιαίτερα αποτελεσματικά, κάτι που φαίνεται και στις παγκόσμιες πωλήσεις τους. Από την άλλη, η Mercedes πέρασε από διάφορα στάδια την τελευταία 15ετία. Η αλήθεια είναι πως εκεί στη Στουτγάρδη για πολλά χρόνια το μόνο ενδιαφέρον που είχαν στα αυτοκίνητα που παρήγαν ήταν το σήμα τους. Την τεχνολογική αυτή νηνεμία τάραξε η παρουσίαση της εντελώς νέας -τότε- C-Class το 2008. Δυστυχώς, η ίδια νηνεμία επανήλθε αμέσως μετά. Ωστόσο, εδώ και περίπου δύο χρόνια η Mercedes βρίσκεται στα καλύτερά της παρουσιάζοντας αυτοκίνητα απολαυστικά στην οδήγηση, όμορφα σε εμφάνιση και τεχνολογικά άρτια (βλέπε A-Class, νέα Ε-Class κ.ά.).
Τα πράγματα είναι αντιστρόφως ανάλογα στην Audi. Στο Ιγκολσταντ είχαν μια απίστευτη σε εξέλιξη δεκαετία, ποντάροντας -ως γκρουπ- στους turbo κινητήρες όταν οι υπόλοιποι επέμεναν στην ατμόσφαιρα. Το αποτέλεσμα ήταν όταν οι άλλοι κατάλαβαν ότι έπρεπε να εξελίξουν τον... σαλίγκαρο αυτοί να έχουν περάσει σε άλλο στάδιο εξελίσσοντας πλαίσια, συστήματα ασφάλειας κ.λπ. Την τελευταία τριετία, όμως, η Audi αλλά και η VW ανακατεύουν στο… τσουκάλι τις ίδιες και τις ίδιες τεχνολογίες, με μικρές μόνο βελτιώσεις. Κάνουν μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις στα νέα αυτοκίνητα που παρουσιάζουν, με αποτέλεσμα να δείχνουν ιδιαίτερα άτολμοι σε μια εποχή που αποδεικνύεται πως η τόλμη επιβραβεύεται. Αυτή η απραξία από το Ιγκολσταντ ερμηνεύεται από κάποιους ως αποτέλεσμα της μετατόπισης του μπάτζετ του γκρουπ προς τις πιο οικονομικές Skoda και Seat, οι οποίες θα κληθούν να τραβήξουν το εμπορικό τρένο του γκρουπ στην ευρωπαϊκή οικονομική κρίση που είναι προ των πυλών. Από την άλλη, οι πριν από περίπου 10 μηνών εξαγγελίες της Audi για επενδύσεις-μαμούθ οδηγούν κάποιους στο συμπέρασμα πως αυτή τη νηνεμία είναι το αποτέλεσμα μιας τεχνολογικής καταιγίδας που έρχεται από τους Βαυαρούς το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα δείξει...
Οπως και να έχει, αυτή η μάχη των τεσσάρων, αλλά και της Lexus, η οποία με το νέο IS δείχνει να μπαίνει πάλι στο παιχνίδι, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προς όφελος πάντα όλων ημών, που οδηγούμε αυτοκίνητα των 30.000 ευρώ με τεχνολογία που υπήρχε κάποτε σε όσα κόστιζαν άνω των 100.000 ευρώ...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα