Αλλάζουν τον τρόπο φορολόγησης των Ι.Χ.
02.08.2013
07:07
Εντονες είναι οι φήµες τις τελευταίες ηµέρες για αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, λοιπόν, στο υπουργείο Οικονοµικών, µε τη διαδικασία του «κατά µόνας ηδονές» και χωρίς να έχουν έρθει ακόµα σε επαφή µε τον κλάδο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, µελετάνε το ενδεχόµενο τα Ι.Χ. να φορολογούνται βάσει της αξίας τους και όχι του κυβισµού τους.
Μαθαίνω µάλιστα πως έχει οριστεί µία ειδική επιτροπή η οποία θα παραδώσει στα τέλη Σεπτεµβρίου πόρισµα µε τον προτεινόµενο -προς την τρόικα- νέο τρόπο φορολόγησης, αλλά και το πώς θα γίνει «αναίµακτα» για τα έσοδα του κράτους η µετάβαση από τον σηµερινό στον νέο. Μάλιστα, εκεί στο υπουργείο σκέφτονται σοβαρά η φορολόγηση να υπολογίζεται βάσει της τελικής τιµής του αυτοκινήτου (πλην του ΦΠΑ και του φόρου πολυτελείας) και όχι βάσει των εργοστασιακών τιµών, τις οποίες, όπως και να το κάνουµε, κάποιες θυγατρικές πολυεθνικών εισαγωγικών µπορούν να µεταβάλλουν -ως έναν βαθµό- σε συνεννόηση µε τη «µαµά» εταιρεία. Αναµφίβολα έχουν κάθε δικαίωµα να το κάνουν αυτό.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σύστηµα φορολόγησης θα ισχύσει από το 2014 και θα αφορά όλα τα νέα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί τα τελευταία 2-3 χρόνια. Οπως και να έχει, το σίγουρο είναι πως η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης από τα κυβικά στην αξία του αυτοκινήτου είναι πάγιο αίτηµα της αγοράς αυτοκινήτου. Αναµφίβολα, δε, είναι πιο δίκαιος τρόπος από τον παλαιολιθικό των κυβικών εκατοστών των κινητήρων. ∆εν µπορεί, για παράδειγµα, να πληρώνει τον ίδιο φόρο ένας κάτοχος Seat Ibiza 1,4 lt αξίας 12.000 ευρώ µε τον κάτοχο της νέας έκδοσης του Audi Q3 µε τον 1.4TSi αξίας περίπου 26.000 ευρώ. Οµως είναι δεδοµένο πως στο ΥΠΟΙΚ δεν το κάνουν αυτό για να διορθώσουν την όποια αδικία, αλλά για να «χτυπήσουν» φορολογικά στην καρδιά των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, οι οποίες άνω του 70% είναι από 1.6 lt και κάτω. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που επιλέγεται σήµερα αυτή η αλλαγή, ενώ τη ζητάει η αγορά πάνω από µία δεκαετία.
Επίσης, αυτός είναι και ο λόγος που η αλλαγή δεν θα αφορά τα παλαιότερα αυτοκίνητα, αλλά µόνο εκείνα της τελευταίας τριετίας. Στα παλαιότερα θα συνεχιστεί η φορολόγηση βάσει των κυβικών. Από την άλλη, να είστε σίγουροι πως αν η επιτροπή διαπιστώσει πως δεν βγαίνουν τα κουκιά, δηλαδή αν δεν µπουν περισσότερα χρήµατα στο ταµείο, δεν υπάρχει καµία περίπτωση να εγκριθεί τίποτα από την τρόικα. Ετσι, για να είµαστε έτοιµοι όταν µας πλασάρουν έναν νέο τρόπο φορολόγησης για το καλό µας...
Μαθαίνω µάλιστα πως έχει οριστεί µία ειδική επιτροπή η οποία θα παραδώσει στα τέλη Σεπτεµβρίου πόρισµα µε τον προτεινόµενο -προς την τρόικα- νέο τρόπο φορολόγησης, αλλά και το πώς θα γίνει «αναίµακτα» για τα έσοδα του κράτους η µετάβαση από τον σηµερινό στον νέο. Μάλιστα, εκεί στο υπουργείο σκέφτονται σοβαρά η φορολόγηση να υπολογίζεται βάσει της τελικής τιµής του αυτοκινήτου (πλην του ΦΠΑ και του φόρου πολυτελείας) και όχι βάσει των εργοστασιακών τιµών, τις οποίες, όπως και να το κάνουµε, κάποιες θυγατρικές πολυεθνικών εισαγωγικών µπορούν να µεταβάλλουν -ως έναν βαθµό- σε συνεννόηση µε τη «µαµά» εταιρεία. Αναµφίβολα έχουν κάθε δικαίωµα να το κάνουν αυτό.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σύστηµα φορολόγησης θα ισχύσει από το 2014 και θα αφορά όλα τα νέα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί τα τελευταία 2-3 χρόνια. Οπως και να έχει, το σίγουρο είναι πως η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης από τα κυβικά στην αξία του αυτοκινήτου είναι πάγιο αίτηµα της αγοράς αυτοκινήτου. Αναµφίβολα, δε, είναι πιο δίκαιος τρόπος από τον παλαιολιθικό των κυβικών εκατοστών των κινητήρων. ∆εν µπορεί, για παράδειγµα, να πληρώνει τον ίδιο φόρο ένας κάτοχος Seat Ibiza 1,4 lt αξίας 12.000 ευρώ µε τον κάτοχο της νέας έκδοσης του Audi Q3 µε τον 1.4TSi αξίας περίπου 26.000 ευρώ. Οµως είναι δεδοµένο πως στο ΥΠΟΙΚ δεν το κάνουν αυτό για να διορθώσουν την όποια αδικία, αλλά για να «χτυπήσουν» φορολογικά στην καρδιά των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, οι οποίες άνω του 70% είναι από 1.6 lt και κάτω. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που επιλέγεται σήµερα αυτή η αλλαγή, ενώ τη ζητάει η αγορά πάνω από µία δεκαετία.
Επίσης, αυτός είναι και ο λόγος που η αλλαγή δεν θα αφορά τα παλαιότερα αυτοκίνητα, αλλά µόνο εκείνα της τελευταίας τριετίας. Στα παλαιότερα θα συνεχιστεί η φορολόγηση βάσει των κυβικών. Από την άλλη, να είστε σίγουροι πως αν η επιτροπή διαπιστώσει πως δεν βγαίνουν τα κουκιά, δηλαδή αν δεν µπουν περισσότερα χρήµατα στο ταµείο, δεν υπάρχει καµία περίπτωση να εγκριθεί τίποτα από την τρόικα. Ετσι, για να είµαστε έτοιµοι όταν µας πλασάρουν έναν νέο τρόπο φορολόγησης για το καλό µας...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr