Αγορά αυτοκινήτου: Ελπίζοντας σ' έναν καλύτερο χρόνο
16.01.2014
07:03
Εχοντας πλέον και επίσημα από την ελληνική στατιστική υπηρεσία και τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων τα στοιχεία των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων για το 2013, είναι ξεκάθαρο ότι η αγορά έμεινε σταθερή σε σχέση με το 2012
Το ’13 πουλήθηκαν συνολικά 58.696 νέα αυτοκίνητα, ενώ το ’12 είχαν πουληθεί 58.482. Πολλοί είναι αυτοί που αξιολογούν ως θετική την εξέλιξη, κάτι που δεν συμμερίζομαι. Θεωρώ πως το 2012 ήταν καλύτερη χρονιά για την ελληνική αγορά σε σχέση με το 2013, διότι το ’12 ήταν μία χρονιά με πάμπολλες πολιτικές εξελίξεις (είχαμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις) με πολλά επεισόδια -ιδιαίτερα στις αρχές του χρόνου- με πιο έντονη την ανασφάλεια -σχετικά με το ενδεχόμενο εξόδου της χώρας από την Ε.Ε.-, σε σχέση πάντα με το 2013. Σε καμία περίπτωση δεν λέω ότι το έτος που έφυγε ήταν ήρεμο και ήσυχο. Ωστόσο, εκ των πραγμάτων, ήταν πιο ήρεμο από το 2012.
Οπως και να ’χει, πλέον υπάρχει μία φυσιολογική (ναι, μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε έτσι) αισιοδοξία για το 2014, βλέποντας και τα θετικά πρόσημα στις πωλήσεις των τελευταίων μηνών του 2013. Πλέον η λεγόμενη «ανελαστική ανάγκη» αναμένεται να φανεί από δω και στο εξής, αφού, όπως και να το κάνουμε, τα αυτοκίνητα δεν είναι αθάνατα, ενώ ο Ελληνας που μπορεί να διαθέσει κάποια χρήματα έμαθε να παίρνει χαρτί και μολύβι και να υπολογίζει πόσο του κοστίζει μηνιαία το παλιό σε συντήρηση, κατανάλωση και τέλη-χαράτσια κ.λπ. και πόσο θα του κοστίσει η δόση ενός νέου μικρότερου (σε κυβικά και όχι μόνο) αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά το... πρωτάθλημα πωλήσεων του 2013 εντυπωσιακή ήταν η επιστροφή στην πρώτη θέση της Toyota (μερίδιο 11,1%), η οποία, όπως και να το κάνουμε, πάλεψε με δύο μοντέλα: το Yaris και το Auris. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Volkswagen (10,8% μερίδιο), τρίτη η Opel (5%) και ακολούθησαν Hyundai (6,8%) και Fiat (6,1%).
Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι τέσσερις premium εταιρείες αυτοκινήτων (Audi, BMW, Mercedes, Volvo) κατέγραψαν άνοδο τόσο σε αριθμό ταξινομήσεων όσο και σε μερίδιο αγοράς. Η Audi έφτασε τις 1.864 πωλήσεις (3,2%), η Mercedes τις 1.857 (3,2%), η BMW τις 1.767 (3%) και η Volvo τις 1.463 (2,5%).
Και εδώ δεν μπορούμε να μην εξάρουμε την απόδοση της Volvo η οποία ανανέωσε τα περισσότερα μοντέλα μετά τον Σεπτέμβριο. Παρ’ όλα αυτά, με αιχμή του δόρατος το V40 και το S60 σε φάση ανανέωσης, κατέγραψε νούμερα που είναι πολύ κοντά στις υπόλοιπες εταιρείες που έχουν μεγαλύτερη γκάμα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Audi έχει το Α1 (κατηγορία όπου δεν εκπροσωπούνται οι υπόλοιποι), το οποίο τοποθετείται στην καρδιά του μεγαλύτερου όγκου των πωλήσεων στην Ελλάδα.
Από κει και πέρα το 2013 πωλήθηκαν στη χώρα μας οκτώ Porsche, δύο Lotus και μία Bentley, αλλά όχι Ferrari, Aston Martin και Jaguar.
Οπως και να ’χει, το 2014 αναμένεται να δοθεί μεγάλη μάχη σε όλες τις κατηγορίες των αυτοκινήτων, αφού, εκτός των άλλων, αναμένεται να μπουν και νέοι πελάτες οι οποίοι μπορεί να αλλάξουν άρδην την εικόνα της αγοράς.
Οπως και να ’χει, πλέον υπάρχει μία φυσιολογική (ναι, μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε έτσι) αισιοδοξία για το 2014, βλέποντας και τα θετικά πρόσημα στις πωλήσεις των τελευταίων μηνών του 2013. Πλέον η λεγόμενη «ανελαστική ανάγκη» αναμένεται να φανεί από δω και στο εξής, αφού, όπως και να το κάνουμε, τα αυτοκίνητα δεν είναι αθάνατα, ενώ ο Ελληνας που μπορεί να διαθέσει κάποια χρήματα έμαθε να παίρνει χαρτί και μολύβι και να υπολογίζει πόσο του κοστίζει μηνιαία το παλιό σε συντήρηση, κατανάλωση και τέλη-χαράτσια κ.λπ. και πόσο θα του κοστίσει η δόση ενός νέου μικρότερου (σε κυβικά και όχι μόνο) αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά το... πρωτάθλημα πωλήσεων του 2013 εντυπωσιακή ήταν η επιστροφή στην πρώτη θέση της Toyota (μερίδιο 11,1%), η οποία, όπως και να το κάνουμε, πάλεψε με δύο μοντέλα: το Yaris και το Auris. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Volkswagen (10,8% μερίδιο), τρίτη η Opel (5%) και ακολούθησαν Hyundai (6,8%) και Fiat (6,1%).
Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι τέσσερις premium εταιρείες αυτοκινήτων (Audi, BMW, Mercedes, Volvo) κατέγραψαν άνοδο τόσο σε αριθμό ταξινομήσεων όσο και σε μερίδιο αγοράς. Η Audi έφτασε τις 1.864 πωλήσεις (3,2%), η Mercedes τις 1.857 (3,2%), η BMW τις 1.767 (3%) και η Volvo τις 1.463 (2,5%).
Και εδώ δεν μπορούμε να μην εξάρουμε την απόδοση της Volvo η οποία ανανέωσε τα περισσότερα μοντέλα μετά τον Σεπτέμβριο. Παρ’ όλα αυτά, με αιχμή του δόρατος το V40 και το S60 σε φάση ανανέωσης, κατέγραψε νούμερα που είναι πολύ κοντά στις υπόλοιπες εταιρείες που έχουν μεγαλύτερη γκάμα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Audi έχει το Α1 (κατηγορία όπου δεν εκπροσωπούνται οι υπόλοιποι), το οποίο τοποθετείται στην καρδιά του μεγαλύτερου όγκου των πωλήσεων στην Ελλάδα.
Από κει και πέρα το 2013 πωλήθηκαν στη χώρα μας οκτώ Porsche, δύο Lotus και μία Bentley, αλλά όχι Ferrari, Aston Martin και Jaguar.
Οπως και να ’χει, το 2014 αναμένεται να δοθεί μεγάλη μάχη σε όλες τις κατηγορίες των αυτοκινήτων, αφού, εκτός των άλλων, αναμένεται να μπουν και νέοι πελάτες οι οποίοι μπορεί να αλλάξουν άρδην την εικόνα της αγοράς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr