Μνημονεύοντας τις.. φοροελαφρύνσεις
27.08.2014
07:15
Εδώ και περίπου δύο χρόνια οι πολιτικοί που έχουν θητεύσει στα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης λένε ότι έχουν διαπιστώσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου από την -χωρίς καμία μελέτη- υπέρμετρη φορολογία, βλέποντας παράλληλα και τα προσδοκώμενα κρατικά έσοδα να μην καλύπτουν πλέον ούτε τις χαμηλότερες προβλέψεις.
Εδώ και -τουλάχιστον- δύο χρόνια στελέχη των δύο αυτών υπουργείων τονίζουν στους ανθρώπους της αγοράς αυτοκινήτου και σε δημοσιογράφους ότι αναγνωρίζουν τις φορολογικές μπαρούφες που ξεκίνησαν από το επιτελείο Παπακωνσταντίνου, και διατηρήθηκαν ή ακόμα και ενισχύθηκαν από τους μετέπειτα επικεφαλής των υπουργείων. Τονίζουν μάλιστα πως έχουν ήδη εισηγηθεί την εξάλειψη των υπερβολών, όπως συμβαίνει με τα τεκμήρια, τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. Παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις και τις υποσχέσεις, όμως, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα.
Ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 1.600 cc έχει ακόμα τεκμήριο 6.400 ευρώ τον χρόνο μόνο γι’ αυτό. Αν οι ιθύνοντες των υπουργείων τα τεκμήρια μιας μέσης ελληνικής οικογένειας, δηλαδή αυτά του αυτοκινήτου, τα διαβίωσης, της οικίας τους, του δεύτερου αυτοκίνητου (της συζύγου π.χ. 1.200 cc με τεκμήριο 4.000 ευρώ) και του φροντιστηρίου αγγλικών των παιδιών, αυτή η οικογένεια για να τα καλύπτει πρέπει να έχει καθαρό εισόδημα 3.000 ευρώ τον μήνα. Παρά επίσης τις συνεχείς διαβεβαιώσεις για αλλαγές, ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου δεκαετίας 2.000 cc συνεχίζει να πληρώνει έως και τα τριπλά τέλη κυκλοφορίας από τον κάτοχο ενός καινούριου αντίστοιχου κυβισμού, του οποίου τα τέλη -σωστά- υπολογίζονται από τις εκπομπές ρύπων, όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σε όλη την Ε.Ε. Ακόμη, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις οι κάτοχοι αυτοκινήτων 1.929 cc και πάνω συνεχίσουν να πληρώνουν το χαράτσι πολυτελείας γιατί «διαβιούν πολυτελώς» και έχουν αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού, όταν στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. ένα αυτοκίνητο 2.000 cc θεωρείται έως και μικρό.
Οι νέες πληροφορίες που διαρρέονται από το υπουργείο Οικονομικών κάνουν λόγω για έντονες προσπάθειες της κυβέρνησης να σταματήσει άμεσα αυτή η φορολογική λαίλαπα στο αυτοκίνητο. Με χρονικό ορίζοντα τη ΔΕΘ για τις εξαγγελίες, προσπαθούν να πείσουν τους δανειστές ότι αυτοί οι φόροι συρρίκνωσαν τα έσοδα αντί να τα αυξήσουν. Ζητούν λοιπόν από την τρόικα, εν όψει Παρισιού, τη μείωση των τεκμηρίων (και κατά προέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης) κατά 30%, και αυτό μέχρι να μπει σε πλήρη εφαρμογή το Ηλεκτρονικό Περιουσιολόγιο, το οποίο δεν αναμένεται να γίνει πριν από το 2016. Παράλληλα θέλουν να επεκτείνουν την εφαρμογή των τελών κυκλοφορίας με τους εκπεμπόμενους ρύπους και στα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από το 2001 και μετά, κάτι όμως που κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολο να δεχτούν οι τροϊκανοί. Επίσης θεωρείται δεδομένο ότι από 1/1/2015 δεν θα υπάρχει ο φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα με εργοστασιακή τιμή άνω των 20.000 ευρώ (προσοχή όχι ο πολυτελούς διαβίωσης). Ολα τα παραπάνω σενάρια βέβαια απλώς τα ακούμε -και συνάμα τα γράφουμε- εδώ και δύο χρόνια. Γιατί τα κυβερνητικά στελέχη δείχνουν πρόθυμα για φοροελαφρύνσεις στο αυτοκίνητο, όμως είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι δεν προχωρούν σε αποφάσεις.
Ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 1.600 cc έχει ακόμα τεκμήριο 6.400 ευρώ τον χρόνο μόνο γι’ αυτό. Αν οι ιθύνοντες των υπουργείων τα τεκμήρια μιας μέσης ελληνικής οικογένειας, δηλαδή αυτά του αυτοκινήτου, τα διαβίωσης, της οικίας τους, του δεύτερου αυτοκίνητου (της συζύγου π.χ. 1.200 cc με τεκμήριο 4.000 ευρώ) και του φροντιστηρίου αγγλικών των παιδιών, αυτή η οικογένεια για να τα καλύπτει πρέπει να έχει καθαρό εισόδημα 3.000 ευρώ τον μήνα. Παρά επίσης τις συνεχείς διαβεβαιώσεις για αλλαγές, ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου δεκαετίας 2.000 cc συνεχίζει να πληρώνει έως και τα τριπλά τέλη κυκλοφορίας από τον κάτοχο ενός καινούριου αντίστοιχου κυβισμού, του οποίου τα τέλη -σωστά- υπολογίζονται από τις εκπομπές ρύπων, όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σε όλη την Ε.Ε. Ακόμη, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις οι κάτοχοι αυτοκινήτων 1.929 cc και πάνω συνεχίσουν να πληρώνουν το χαράτσι πολυτελείας γιατί «διαβιούν πολυτελώς» και έχουν αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού, όταν στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. ένα αυτοκίνητο 2.000 cc θεωρείται έως και μικρό.
Οι νέες πληροφορίες που διαρρέονται από το υπουργείο Οικονομικών κάνουν λόγω για έντονες προσπάθειες της κυβέρνησης να σταματήσει άμεσα αυτή η φορολογική λαίλαπα στο αυτοκίνητο. Με χρονικό ορίζοντα τη ΔΕΘ για τις εξαγγελίες, προσπαθούν να πείσουν τους δανειστές ότι αυτοί οι φόροι συρρίκνωσαν τα έσοδα αντί να τα αυξήσουν. Ζητούν λοιπόν από την τρόικα, εν όψει Παρισιού, τη μείωση των τεκμηρίων (και κατά προέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης) κατά 30%, και αυτό μέχρι να μπει σε πλήρη εφαρμογή το Ηλεκτρονικό Περιουσιολόγιο, το οποίο δεν αναμένεται να γίνει πριν από το 2016. Παράλληλα θέλουν να επεκτείνουν την εφαρμογή των τελών κυκλοφορίας με τους εκπεμπόμενους ρύπους και στα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από το 2001 και μετά, κάτι όμως που κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολο να δεχτούν οι τροϊκανοί. Επίσης θεωρείται δεδομένο ότι από 1/1/2015 δεν θα υπάρχει ο φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα με εργοστασιακή τιμή άνω των 20.000 ευρώ (προσοχή όχι ο πολυτελούς διαβίωσης). Ολα τα παραπάνω σενάρια βέβαια απλώς τα ακούμε -και συνάμα τα γράφουμε- εδώ και δύο χρόνια. Γιατί τα κυβερνητικά στελέχη δείχνουν πρόθυμα για φοροελαφρύνσεις στο αυτοκίνητο, όμως είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι δεν προχωρούν σε αποφάσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr