Κυβερνητικό… ψηφομάζωμα
13.05.2017
08:28
Συνεχίζεται το διαρκές κυνήγι ψήφων των στελεχών της κυβέρνησης - ανά κλάδους πλέον- προφανώς υπό την πίεση των ευρημάτων των δημοσκοπήσεων.
Ηρωας των ταξιτζήδων θα γίνει σύντομα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είναι έτοιμος να υπογράψει παράταση της υποχρεωτικής ανανέωσης οχημάτων ταξί, από τα 15 στα 22 έτη! Ετσι, ο παραδοσιακά δεξιός χώρος των ταξιτζήδων τείνει να… συριζοποιηθεί, έστω και αν ο εκπρόσωπός τους πλέον ανήκει στους ΑΝ.ΕΛ. Αυτό τουλάχιστον ελπίζουν οι κυβερνώντες παίρνοντας αυτή την άθλια απόφαση, καθώς οι σκεπτόμενοι σοβαροί επαγγελματίες ταξί σίγουρα θα πρέπει να προβληματιστούν. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να υπογράψει αυτή την απίστευτη παράταση δίνοντας το δικαίωμα σε έναν κάτοχο ταξί, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, κατάστασης του οχήματος, αλλά και κυβικών εκατοστών να κρατήσει το όχημά του για 22 χρόνια!
Στη χώρα μας η μέγιστη επιτρεπόμενη ηλικία των ταξί από το 2002 ως το 2007 ήταν 10 χρόνια για αυτοκίνητα κυβισμού μέχρι 1.950 cc και 12 χρόνια για οχήματα πάνω από αυτά τα κυβικά, καθώς το 2002-2004 είχαν δοθεί κίνητρα αντικατάστασης - απόσυρσης, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Το 2007 παρατάθηκε για μία πενταετία (πήγε στα 14 χρόνια), ενώ το 2012 δόθηκαν ακόμα τρία χρόνια (15 και 18), με την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να είναι έτοιμη να καταθέσει το νομοσχέδιο για επέκταση στα 22 έτη ανεξαρτήτως κυβισμού!
Εκτός των θεμάτων ασφαλείας, πρόκειται για ένα περιβαλλοντολογικό σκάνδαλο που πάει να περάσει με πρόσχημα την κρίση και την οικονομική δυσπραγία των επαγγελματιών του κλάδου, αφού τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τεχνολογίας EURO 1 – EURO 2. Τονίζουμε ότι σήμερα η Ε.Ε. επιβάλλει την πώληση αυτοκινήτων τεχνολογίας EURO 6 -και μόνο- σε όλη την Ευρώπη. Το περιβάλλον (τα ταξί επιβαρύνουν στο 50% της συνολικής επιβάρυνσης από τα αυτοκίνητα) και η ασφάλεια των δρόμων αφορούν όμως όλη την κοινωνία (και τους ταξιτζήδες). Η κυβέρνηση λοιπόν θα μπορούσε να δώσει ένα μικρό κομμάτι από τα τεράστια κονδύλια του ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται ώστε να δοθούν μεγάλα οικονομικά κίνητρα στους κατόχους ταξί το όχημα των οποίων έχει ηλικία κοντά στην 15ετία, προκειμένου να ανανεώσουν τα αυτοκίνητά τους.
Υπάρχει, όμως, λόγος να… σπαταλάμε τα ΕΣΠΑ, αφού το πολιτικό αποτέλεσμα γι’ αυτούς θα είναι ουσιαστικά το ίδιο;
Τάκης Τρακουσέλλης
Στη χώρα μας η μέγιστη επιτρεπόμενη ηλικία των ταξί από το 2002 ως το 2007 ήταν 10 χρόνια για αυτοκίνητα κυβισμού μέχρι 1.950 cc και 12 χρόνια για οχήματα πάνω από αυτά τα κυβικά, καθώς το 2002-2004 είχαν δοθεί κίνητρα αντικατάστασης - απόσυρσης, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Το 2007 παρατάθηκε για μία πενταετία (πήγε στα 14 χρόνια), ενώ το 2012 δόθηκαν ακόμα τρία χρόνια (15 και 18), με την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να είναι έτοιμη να καταθέσει το νομοσχέδιο για επέκταση στα 22 έτη ανεξαρτήτως κυβισμού!
Εκτός των θεμάτων ασφαλείας, πρόκειται για ένα περιβαλλοντολογικό σκάνδαλο που πάει να περάσει με πρόσχημα την κρίση και την οικονομική δυσπραγία των επαγγελματιών του κλάδου, αφού τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τεχνολογίας EURO 1 – EURO 2. Τονίζουμε ότι σήμερα η Ε.Ε. επιβάλλει την πώληση αυτοκινήτων τεχνολογίας EURO 6 -και μόνο- σε όλη την Ευρώπη. Το περιβάλλον (τα ταξί επιβαρύνουν στο 50% της συνολικής επιβάρυνσης από τα αυτοκίνητα) και η ασφάλεια των δρόμων αφορούν όμως όλη την κοινωνία (και τους ταξιτζήδες). Η κυβέρνηση λοιπόν θα μπορούσε να δώσει ένα μικρό κομμάτι από τα τεράστια κονδύλια του ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται ώστε να δοθούν μεγάλα οικονομικά κίνητρα στους κατόχους ταξί το όχημα των οποίων έχει ηλικία κοντά στην 15ετία, προκειμένου να ανανεώσουν τα αυτοκίνητά τους.
Υπάρχει, όμως, λόγος να… σπαταλάμε τα ΕΣΠΑ, αφού το πολιτικό αποτέλεσμα γι’ αυτούς θα είναι ουσιαστικά το ίδιο;
Τάκης Τρακουσέλλης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr