Επιτέλους, η αισιοδοξία επέστρεψε

Κλίμα αισιοδοξίας επικρατεί το τελευταίο διάστημα σε πολλές αγορές στη χώρα μας και κυρίως σε αυτές που -στην κυριολεξία- γκρεμίστηκαν από την κρίση και από τις φορομπηχτικές πολιτικές. Μία από αυτές είναι αναμφίβολα και η αγορά αυτοκινήτου…

Μόνο με την αλλαγή που επήλθε την 7η Ιουλίου και κυρίως της δεδομένης Κυβερνητικής σταθερότητας, οι καταγεγραμμένοι εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιοι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων, είναι πιο κοντά στην απόφαση αλλαγής του παλιού. Για του λόγου το αληθές η αγορά αυτοκινήτου τον Ιούλιο καταγράφει αύξηση των πωλήσεων σχεδόν 50%. Και για όσους αυτό δείχνει ακόμα μία υπερβολή, μη παραβλέπουν πως η Ελλάδα πλέον έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων στον κόσμο με πάνω από 18 έτη, όταν το 2005 ήταν στα 6 χρόνια… Αυτό φυσικά έχει άμεση επίπτωση στην ασφάλεια των δρόμων, στο περιβάλλον, αλλά όπως και να το κάνουμε και στην ψυχολογία των οδηγών.

Από την άλλη -επιτέλους- μπήκαν οι προδιαγραφές που διασφαλίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Εφόσον λοιπόν εφαρμοστεί σωστά αυτός ο νόμος, θα μπει φρένο στην αθρόα εισαγωγή των σαράβαλων και ανεπιθύμητων ανά την Ευρώπη αυτοκινήτων, τα οποία κυκλοφορούν ανάμεσά μας από πολίτες που έπεσαν θύματα εξαπάτησης με τα πειραγμένα χιλιόμετρα. Σίγουρα τα δεδομένα που πρέπει να καλύψει ένας έμπορος για να εισάγει ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι πολλά. Ωστόσο το ακόμα πιο σίγουρο είναι πως ένα καθαρό αυτοκίνητο, του οποίου το ιστορικό είναι καταγεγραμμένο (έχει κάνει δηλαδή σωστή συντήρηση στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία κ.λπ.), θα εισαχθεί εύκολα στην Ελλάδα.

Το μέλλον για την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου και συνάμα για το περιβάλλον και την ασφάλεια στους δρόμους διαγράφεται ευοίωνο. Και αυτό δεν το λέω εγώ, αλλά μελέτη του ΙΟΒΕ την οποία αποκάλυψε το newsauto.gr.

Σύμφωνα με αυτή, το 2023 η αγορά αυτοκινήτου μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τις 237.000 πωλήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη του ΙΟΒΕ παρουσιάζει το τι θα συμβεί στην αγορά αυτοκινήτου ανά έτος, από φέτος μέχρι και το 2023, με βάση τρία διαφορετικά σενάρια: το θετικό, το αρνητικό και το πιο μετριοπαθές.

Με βάση το θετικό, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων από τις 103.431 ταξινομήσεις του 2018, το 2019 θα ανέβουν στις 123.583 ταξινομήσεις, το 2020 στις 140.531, το 2021 στις 168.699, το 2022 στις 201.026 και το 2023 στις 237.616 πωλήσεις (+130% σε σχέση με το 2018). Τα νούμερα αυτά διαμορφώνονται ανάλογα στα άλλα δύο σενάρια, με το μετριοπαθές να προβλέπει ότι το 2023 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα φτάσουν στις 173.667 ταξινομήσεις (+68%). Ακόμα, πάντως, και στο αρνητικό σενάριο προβλέπεται άνοδος 35% σε σχέση με το 2018 (κοντά στις 140.000 νέες ταξινομήσεις).

Σε κάθε περίπτωση, το ποιο από τα τρία αυτά σενάρια επιβεβαιωθεί και στην πράξη θα εξαρτηθεί από τις Κυβερνητικές αποφάσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr