Να αγοράσω καινούργιο αυτοκίνητο τώρα ή μετά;
08.08.2019
09:17
Είναι ένα ερώτημα που λαμβάνουμε σχεδόν καθημερινά από υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτου, που -πλέον- δεν είναι και λίγοι.
Και αυτό, όχι γιατί ξαφνικά οι Έλληνες αύξησαν τα εισοδήματά τους και μπορούν πάρουν αυτοκίνητο, αλλά γιατί η "ανελαστική ανάγκη", οδηγεί και μαθηματικά, σ’ αυτή την απόφαση. Φυσικά ρόλο παίζει και η ραγδαία αύξηση της αισιοδοξίας μετά και από τη σταθερή Κυβέρνηση που προέκυψε στις εκλογές του Ιουλίου...
Βλέπετε το αυτοκίνητο δεν είναι αθάνατο. Μετά την 5ετία και ανάλογα τη συντήρηση (εξουσιοδοτημένο, γνήσια ανταλλακτικά κλπ.)… ζητάει πολλά. Σήμερα ο ηλικιακός μέσος όρος του στόλου στη χώρα μας φτάνει τα 15 χρόνια, όταν στην Ευρώπη είναι στα 6,5 χρόνια. Στους δρόμους μας, ανάμεσά μας, κυκλοφορούν πλέον κακοσυντηρημένα, παλιά, ενεργοβόρα και ρυπογόνα οχήματα. Δηλαδή, επικίνδυνα για την ασφάλεια και την υγεία μας.
Η απάντηση στο ερώτημα «τώρα ή αργότερα καινούργιο αυτοκίνητο;» είναι πολυσύνθετη. Από τη μία, δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει -εδώ και χρόνια- πολιτικά. Το Ελληνικό Κράτος δεν έχει συνέχεια και ο καθένας κάνει ό,τι του κατέβει στον τομέα του αυτοκινήτου, χωρίς καμία στρατηγική: του λείπουν χρήματα από τα ταμεία, βάζει χαράτσια, κλπ. Η σημερινή Κυβέρνηση δείχνει μία θετική διάθεση απέναντι στο αυτοκίνητο και κυρίως τον κάτοχό του. Δεν τον βλέπει ως… ταξικό εχθρό. Πρόσφατα μάλιστα και μετά και από άρθρο-παρέμβαση του www.newsauto.gr περί ραγδαίας αύξησης των τελών κυκλοφορίας, λόγω της Ευρωπαϊκής αλλαγής του τρόπου μέτρησης των ρύπων (WLTP), η Κυβέρνηση δείχνοντας καλά αντανακλαστικά απάντησε δημόσια -οπότε και δεσμεύτηκε- ότι τα τέλη δε θα αλλάξουν. Με λίγα λόγια, αν σήμερα κάποιος αποφασίσει να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο, ξέρει τον Δεκέμβριο τι θα του… ξημερώσει.
Από την άλλη, η αλήθεια είναι πως σήμερα, οι Ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες και τα εργοστάσια έχουν… ξεβρακωθεί, για να πουλάνε αυτοκίνητα τα οποία να μπορούν να πληρώσουν οι ρημαγμένοι φορολογικά Ελληνες. Οι μεν αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει στο ελάχιστο το κέρδος τους, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Οι δε εισαγωγικές το κέρδος τους, το έχουν σχεδόν μηδενίσει, προκειμένου να δημιουργήσουν εκ’ νέου στόλο και να δουλέψουν με τη συντήρηση, τη φανοποιεία κλπ.
Για του λόγου το αληθές, αν και η Ελλάδα έχει τους υψηλότερους φόρους στην Ευρώπη για την αγορά αυτοκινήτου (ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης), ιδού κάποιες τιμές μοντέλων, σε σύγκριση με τη Γερμανία:
Peugeot 208 1.2
Ελλάδα: 12.800 ευρώ
Γερμανία: 15.900 ευρώ
Kia Ceed 1.0 turbo
Ελλάδα: 16.890 ευρώ
Γερμανία: 19.600 ευρώ
VW T-Roc 1.0 TSI
Ελλάδα: 19.950 ευρώ
Γερμανία: 21.120 ευρώ
Σημειώστε βέβαια πως αυτή η οικονομική πολιτική των αυτοκινητοβιομηχανιών δε θα κρατήσει για πάντα, αφού κάποια στιγμή θα θελήσουν να βγάλουν κέρδος και από την Ελληνική αγορά. Επιχειρήσεις είναι…
Βλέπετε το αυτοκίνητο δεν είναι αθάνατο. Μετά την 5ετία και ανάλογα τη συντήρηση (εξουσιοδοτημένο, γνήσια ανταλλακτικά κλπ.)… ζητάει πολλά. Σήμερα ο ηλικιακός μέσος όρος του στόλου στη χώρα μας φτάνει τα 15 χρόνια, όταν στην Ευρώπη είναι στα 6,5 χρόνια. Στους δρόμους μας, ανάμεσά μας, κυκλοφορούν πλέον κακοσυντηρημένα, παλιά, ενεργοβόρα και ρυπογόνα οχήματα. Δηλαδή, επικίνδυνα για την ασφάλεια και την υγεία μας.
Η απάντηση στο ερώτημα «τώρα ή αργότερα καινούργιο αυτοκίνητο;» είναι πολυσύνθετη. Από τη μία, δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει -εδώ και χρόνια- πολιτικά. Το Ελληνικό Κράτος δεν έχει συνέχεια και ο καθένας κάνει ό,τι του κατέβει στον τομέα του αυτοκινήτου, χωρίς καμία στρατηγική: του λείπουν χρήματα από τα ταμεία, βάζει χαράτσια, κλπ. Η σημερινή Κυβέρνηση δείχνει μία θετική διάθεση απέναντι στο αυτοκίνητο και κυρίως τον κάτοχό του. Δεν τον βλέπει ως… ταξικό εχθρό. Πρόσφατα μάλιστα και μετά και από άρθρο-παρέμβαση του www.newsauto.gr περί ραγδαίας αύξησης των τελών κυκλοφορίας, λόγω της Ευρωπαϊκής αλλαγής του τρόπου μέτρησης των ρύπων (WLTP), η Κυβέρνηση δείχνοντας καλά αντανακλαστικά απάντησε δημόσια -οπότε και δεσμεύτηκε- ότι τα τέλη δε θα αλλάξουν. Με λίγα λόγια, αν σήμερα κάποιος αποφασίσει να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο, ξέρει τον Δεκέμβριο τι θα του… ξημερώσει.
Από την άλλη, η αλήθεια είναι πως σήμερα, οι Ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες και τα εργοστάσια έχουν… ξεβρακωθεί, για να πουλάνε αυτοκίνητα τα οποία να μπορούν να πληρώσουν οι ρημαγμένοι φορολογικά Ελληνες. Οι μεν αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει στο ελάχιστο το κέρδος τους, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Οι δε εισαγωγικές το κέρδος τους, το έχουν σχεδόν μηδενίσει, προκειμένου να δημιουργήσουν εκ’ νέου στόλο και να δουλέψουν με τη συντήρηση, τη φανοποιεία κλπ.
Για του λόγου το αληθές, αν και η Ελλάδα έχει τους υψηλότερους φόρους στην Ευρώπη για την αγορά αυτοκινήτου (ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης), ιδού κάποιες τιμές μοντέλων, σε σύγκριση με τη Γερμανία:
Peugeot 208 1.2
Ελλάδα: 12.800 ευρώ
Γερμανία: 15.900 ευρώ
Kia Ceed 1.0 turbo
Ελλάδα: 16.890 ευρώ
Γερμανία: 19.600 ευρώ
VW T-Roc 1.0 TSI
Ελλάδα: 19.950 ευρώ
Γερμανία: 21.120 ευρώ
Σημειώστε βέβαια πως αυτή η οικονομική πολιτική των αυτοκινητοβιομηχανιών δε θα κρατήσει για πάντα, αφού κάποια στιγμή θα θελήσουν να βγάλουν κέρδος και από την Ελληνική αγορά. Επιχειρήσεις είναι…
Αυτό σημαίνει πως ακόμα κι αν η σημερινή Κυβέρνηση θελήσει να ρίξει τους φόρους στην αγορά νέων αυτοκινήτων (το θεωρώ απίθανο), πολύ πιθανό να αυξηθούν οι εργοστασιακές τιμές, και αυτό γιατί, η Ελλάδα έχει φθηνά αυτοκίνητα (δες τα παραπάνω παραδείγματα)…
Με όλα τα παραπάνω λοιπόν, η απάντηση στο «τώρα ή αργότερα» είναι ξεκάθαρη…
Με όλα τα παραπάνω λοιπόν, η απάντηση στο «τώρα ή αργότερα» είναι ξεκάθαρη…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr