Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία του Tesla Model 3 από το κρύο;
06.02.2021
16:00
Ο κάτοχος ενός Tesla Model 3 προσπάθησε να διαπιστώσει στην πράξη την επιρροή που έχει η πολύ χαμηλή θερμοκρασία στην απόδοση των μπαταριών κάνοντας την ίδια διαδρομή με το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικές εποχές.
Ένα από τα ερωτήματα που απασχολούν όσους προσανατολίζονται στη μετάβαση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το ποσοστό μεταβολής της απόδοσης των μπαταριών σε ακραίες θερμοκρασίες και ειδικά σε έντονο ψύχος. Την απάντηση σε αυτό επιχειρεί να δώσει ο Jason Fenske, δημιουργός του καναλιού Engineering Explained στο Youtube, ο οποίος κατέγραψε τα δεδομένα από δύο ταξίδια 3.000 χιλιομέτρων για να διαπιστώσει την επιρροή των καιρικών συνθηκών στη μπαταρία ενός Tesla Model 3.
Είναι γνωστό πως η βέλτιστη λειτουργία των μπαταριών επιτυγχάνεται εντός συγκεκριμένου εύρους θερμοκρασίας ενώ όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε πολύ ζεστές ή πολύ κρύες συνθήκες καταναλώνεται και αρκετή ενέργεια και από τον κλιματισμό.
Ο Fenske οδήγησε το Tesla Model 3 σε μια διαδρομή σχεδόν 3.000 χιλιόμετρων με έντονες χειμερινές συνθήκες. Την ίδια διαδρομή είχε οδηγήσει και το καλοκαίρι και διαπίστωσε πως ενώ το καλοκαίρι η κατανάλωση που είχε δει ήταν 177 watt/χιλιόμετρο το χειμώνα αυτή ανέβηκε σε 210 watt/χιλιόμετρο.
Πρόκειται για μια διαφοροποίηση της τάξης του 20% η οποία έριξε την αυτονομία του Tesla από τα 400 στα περίπου 340 χιλιόμετρα. Πρόκειται για μείωση σημαντικά μικρότερη από αυτή μελετών που μιλούσαν για μείωση της απόδοσης των μπαταριών σε ποσοστό σχεδόν 40%.
Είναι γνωστό πως η βέλτιστη λειτουργία των μπαταριών επιτυγχάνεται εντός συγκεκριμένου εύρους θερμοκρασίας ενώ όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε πολύ ζεστές ή πολύ κρύες συνθήκες καταναλώνεται και αρκετή ενέργεια και από τον κλιματισμό.
Ο Fenske οδήγησε το Tesla Model 3 σε μια διαδρομή σχεδόν 3.000 χιλιόμετρων με έντονες χειμερινές συνθήκες. Την ίδια διαδρομή είχε οδηγήσει και το καλοκαίρι και διαπίστωσε πως ενώ το καλοκαίρι η κατανάλωση που είχε δει ήταν 177 watt/χιλιόμετρο το χειμώνα αυτή ανέβηκε σε 210 watt/χιλιόμετρο.
Πρόκειται για μια διαφοροποίηση της τάξης του 20% η οποία έριξε την αυτονομία του Tesla από τα 400 στα περίπου 340 χιλιόμετρα. Πρόκειται για μείωση σημαντικά μικρότερη από αυτή μελετών που μιλούσαν για μείωση της απόδοσης των μπαταριών σε ποσοστό σχεδόν 40%.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr