Η GM κόβει την παραγωγή -και πάλι- λόγω έλλειψης “τσιπς”

Η πανδημία προκάλεσε αύξηση της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και έλλειψη πρώτων προμηθειών αναγκάζοντας αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η GM να κάνουν δύσκολες επιλογές καθώς αγωνίζονται να κατασκευάσουν τα αυτοκίνητά τους.

Τα τσιπ υπολογιστών έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος των αυτοκινήτων καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες περνούν ολοένα περισσότερη τεχνολογία μέσα σε αυτά.

Το κλείσιμο της παραγωγής θα συνεχιστεί σε τρία εργοστάσια της GM στη Βόρεια Αμερική, ενώ ένα τέταρτο στη Νότια Αμερική θα κλείσει τον επόμενο μήνα, αναφέρει το Reuters. Τα εργοστάσια της GM, Fairfax, Kansas και Ingersoll, Ontario, Canada, θα κλείσουν στα μέσα Απριλίου, εργοστάσια όπου κατασκευάζονται εκεί τα Chevrolet Malibu, Cadillac XT4 και Chevrolet Equinox.

Το εργοστάσιο της GM San Luis Potosí, στο Μεξικό, θα παραμείνει κλειστό μέχρι τα τέλη Μαρτίου, διαταράσσοντας την παραγωγή πολλών μοντέλων. Τον Απρίλιο, το εργοστάσιο της GM στο Σάο Πάολο στη Βραζιλία, θα ενταχθεί στη λίστα των κλειστών εγκαταστάσεων καθώς τερματίζει την παραγωγή έως τον Μάιο.

Σύμφωνα με τη δημοσίευση, οι βασικές ελλείψεις σε “τσιπάκια” θα μπορούσαν να προκαλέσουν απώλεια παραγωγής της GM της τάξης των 216.000 μονάδων. Η έλλειψη ηλεκτρονικών τσιπς ανησυχούν τον κλάδο, αφήνοντας λίγους ανεπηρέαστους.

Η Ford ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι έπρεπε να μειώσει την παραγωγή του F-150 λόγω της έλλειψης chips. Μετά από ένα χρόνο ζητημάτων που σχετίζονται με την πανδημία, η απρόβλεπτη αναστάτωση θα μπορούσε να οδηγήσει τη GM να χάσει κέρδη έως και 2 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη Ford να προβλέπει απώλειες έως και 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Toyota και η Hyundai είχαν λίγο καλύτερη μοίρα, ωστόσο με τις ελλείψεις ηλεκτρονικού εξοπλισμού να διαρκούν έως και τα μέσα του έτους, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κι αυτές προβλήματα. Οι προμήθειες των τσιπς δεν αναμένεται να επιστρέψουν στα φυσιολογικά επίπεδα μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η αμερικανική κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει την σχετική έλλειψη με χρηματοδότηση 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή τσιπ. Τα εργοστάσια “ημιαγωγών” αποτελούνται από πολύπλοκες εγκαταστάσεις παραγωγής που απαιτούν δισεκατομμύρια δολάρια και χρόνια για την κατασκευή του συγκεκριμένου υλικού, σύμφωνα με την “The Washington Post”.

Η Nio, η κινεζική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που δηλώνει φόβους για διακοπή της παραγωγής λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης τσιπς. Η ανησυχία της μειωμένης παραγωγής, σε συνδυασμό με τη μεγάλη απώλεια για το πρώτο τρίμηνο του 2021, οδήγησε σε μείωση της τιμής της μετοχής της περίπου 7%.

Η εταιρεία σημείωσε απώλεια 215 εκατομμυρίων δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με τους Financial Times, ο διευθύνων σύμβουλος της Nio προειδοποίησε ότι η παγκόσμια έλλειψη τσιπ μπορεί να διαταράξει την παραγωγή του δεύτερου τριμήνου.

Η έλλειψη τσιπς έχει πλήξει τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, από τη GM έως την Tesla. Η ξαφνική αύξηση της ζήτησης για νέες εφαρμογές αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρονικές συσκευές δημιουργεί μεγάλο χάσμα στην παραγωγή.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr