Πόσο θα δίνατε για την Cobra του Carroll Shelby;
03.04.2021
20:00
Η πιο ισχυρή AC Cobra που φτιάχτηκε ποτέ και άνηκε στον θρυλικό Carol Shelby δημοπρατήθηκε πρόσφατα φθάνοντας την τιμή ρεκόρ των πέντε εκατομμυρίων ευρώ
Δίκαια θεωρείται η πιο ακριβή Cobra που έχει πουληθεί ποτέ καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο που δημοπρατήθηκε από τον οίκο Barrett-Jackson είναι εξαιρετικά σπάνια και ιδιαίτερη για πολλούς λόγους.
Ο βασικότερος φυσικά είναι πως άνηκε στον ίδιο τον Caroll Shelby έναν από τους πιο διάσημους μηχανικούς στην ιστορία της αυτοκίνησης που έχει συνδεθεί στενά με την Cobra αλλά και τις καθαρόαιμες εκδόσεις της Ford. Παράλληλα με αυτό όμως η Cobra 427 Super Snake του 1966 με αριθμό πλαισίου CSX3015 που πουλήθηκε τελικά έναντι 5,5 εκατομμυρίων δολαρίων (περισσότερα από 4,7 εκατ. ευρώ) είναι και η μια από τις δύο που ο Shelby κατασκεύασε με διπλή υπετροφοδότηση. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε την καριέρα του ως μια ατμοσφαιρική Cobra με τον ατμοσφαιρικό big-block 7λιτρο V8 κινητήρα.
Ωστόσο ο Shelby ήθελε να διαπιστώσει πόσο πιο μακριά μπορούσε να φθάσει με αυτόν τον κινητήρα σε επίπεδο απόδοσης. Η φιλία του με τον Joe Granatelli, επικεφαλής της εταιρίας κατασκευής των μηχανικών υπερτροφοδοτών Paxton, τον ώθησε στην εκτέλεση του δύσκολου εγχειρήματος. Και λέμε δύσκολο καθώς μέσα στο στενό καπό της Cobra με τον ογκώδη V8 θα έπρεπε να βρεθεί ο χώρος για την φιλοξενία και των δύο υπετροφοδοτών. Η λύση δόθηκε με κατάλληλη επιπλέον προσθήκη που λειτουργούσε και σαν εισαγωγή αέρα στο επάνω μέρος του καπό. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα καθώς η απόδοση έφθασε τους 800 ίππους, κάτι που όπως καταλαβαίνετε την δεκαετία του ΄60 ήταν τόσο εξωπραγματικό όσο και τα 300 χλμ/ώρα που είχε πιάσει ο Shelby σε διάφορες διοργανώσεις που είχε συμμετάσχει με το αυτοκίνητο. Το δεύτερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε με ίδιο κινητήρα καταστράφηκε ολοσχερώς σε ατύχημα οπότε η Cobra του Shelby είναι η μόνη που έχει απομείνει δικαιολογώντας έτσι και την εξαιρετικά υψηλή τιμή στην οποία τελικά πωλήθηκε.
Ο βασικότερος φυσικά είναι πως άνηκε στον ίδιο τον Caroll Shelby έναν από τους πιο διάσημους μηχανικούς στην ιστορία της αυτοκίνησης που έχει συνδεθεί στενά με την Cobra αλλά και τις καθαρόαιμες εκδόσεις της Ford. Παράλληλα με αυτό όμως η Cobra 427 Super Snake του 1966 με αριθμό πλαισίου CSX3015 που πουλήθηκε τελικά έναντι 5,5 εκατομμυρίων δολαρίων (περισσότερα από 4,7 εκατ. ευρώ) είναι και η μια από τις δύο που ο Shelby κατασκεύασε με διπλή υπετροφοδότηση. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε την καριέρα του ως μια ατμοσφαιρική Cobra με τον ατμοσφαιρικό big-block 7λιτρο V8 κινητήρα.
Ωστόσο ο Shelby ήθελε να διαπιστώσει πόσο πιο μακριά μπορούσε να φθάσει με αυτόν τον κινητήρα σε επίπεδο απόδοσης. Η φιλία του με τον Joe Granatelli, επικεφαλής της εταιρίας κατασκευής των μηχανικών υπερτροφοδοτών Paxton, τον ώθησε στην εκτέλεση του δύσκολου εγχειρήματος. Και λέμε δύσκολο καθώς μέσα στο στενό καπό της Cobra με τον ογκώδη V8 θα έπρεπε να βρεθεί ο χώρος για την φιλοξενία και των δύο υπετροφοδοτών. Η λύση δόθηκε με κατάλληλη επιπλέον προσθήκη που λειτουργούσε και σαν εισαγωγή αέρα στο επάνω μέρος του καπό. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα καθώς η απόδοση έφθασε τους 800 ίππους, κάτι που όπως καταλαβαίνετε την δεκαετία του ΄60 ήταν τόσο εξωπραγματικό όσο και τα 300 χλμ/ώρα που είχε πιάσει ο Shelby σε διάφορες διοργανώσεις που είχε συμμετάσχει με το αυτοκίνητο. Το δεύτερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε με ίδιο κινητήρα καταστράφηκε ολοσχερώς σε ατύχημα οπότε η Cobra του Shelby είναι η μόνη που έχει απομείνει δικαιολογώντας έτσι και την εξαιρετικά υψηλή τιμή στην οποία τελικά πωλήθηκε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr