Αυτή είναι η υπέροχη Lancia Aurelia B20GT Outlaw
Η Lancia Aurelia B20GT Outlaw είναι ένα restomod από τα λίγα μια και ως βάση του χρησιμοποιεί ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η B20 ήταν η δίθυρη coupe έκδοση της Aurelia που κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1951, μόλις σε 3.800 περίπου μονάδες. Αρχικά το μοντέλο ήταν διαθέσιμο με κινητήρα V6 2,0 λίτρων, ενώ από το 1953 και μετά, είχε στη γκάμα του και μια επιλογή κινητήρα 2,5 λίτρων. Η Aurelia χρησιμοποιούσε ένα τετρατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και παρά το γεγονός πως δεν είχε την ισχύ για να συναρπάσει με τις επιδόσεις της, το «ζύγισμα» με την κατανομή του βάρους σε ποσοστό 50/50 ανά άξονα, έδινε πολύ καλά χαρακτηριστικά στο μοντέλο για να πάει ο οδηγός του γρήγορα σε δρόμους με στροφές. Το κομψό αμάξωμα σχεδιάστηκε από την Ghia και κατασκευάστηκε από το studio Pininfarina, που αποτύπωσε με ιδιαίτερη επιτυχία της διάθεση της εποχής για πλούσιες καμπύλες και καλαίσθητη κατανομή όγκων. Η έκδοση Outlaw που έχουμε εδώ, είναι ένα project που ολοκλήρωσε με επιτυχία μετά από τρία χρόνια η Thornley Kelham, μια εταιρεία που ξεκίνησε ως φανοβαφείο κλασικών αυτοκινήτων το 2009 και έχει εξελιχθεί σε μια κάθετη μονάδα αποκατάστασης.
Η έδρα της εταιρείας είναι στο Cotswolds και στο ενεργητικό της έχει ανακατασκευές κινητήρων και αμαξωμάτων, καθώς και κάθε είδους εργασίες αποκατάστασης σε παλιά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μοντέλων της Lancia. Πριν από μερικά χρόνια η Thornley Kelham είχε ασχοληθεί με την αποκατάσταση του αυθεντικού Aurelia B20GT που οδήγησε ο Giovanni Bracco στο Mille Miglia και στον 24ωρο αγώνα στο Le Mans το 1951. Τρία χρόνια εργασιών οδήγησαν στο τελικό αποτέλεσμα που παρουσιάστηκε το 2014 στο Pebble Beach και τότε ήταν που μπήκε στην εταιρεία η ιδέα της κατασκευής αυτής της Οutlaw έκδοσης. Ως «νεύμα» στην παράδοση του αυτοκινήτου, το Outlaw μεταφράζεται στα Ιταλικά σε Fuorilegge και χρησιμοποιείται από την εταιρεία για την ονομασία του μοντέλου. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ανακατασκευή, ήταν μεν τυπική για μια τέτοια περίπτωση αλλά έχει τη σημασία της μια και δείχνει και την ευαισθησία της Thornley Kelham τόσο στη λεπτομέρεια, όσο και στις επιθυμίες του πελάτη. Εν προκειμένω, αφού βρέθηκε το κατάλληλο αυτοκίνητο και ο κινητήρας, η Thornley Kelham ξεκίνησε τις επεμβάσεις για να φέρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή κατάσταση. Η βασική αλλαγή είναι η οροφή, η οποία χαμηλώνει κατά περίπου 3 ίντσες για να αντικατοπτρίζει το πρωτότυπο του Giovanni Bracco που ενέπνευσε εξ αρχής το μοντέλο. Τα μπροστινά και τα πίσω φτερά διογκώθηκαν, ενώ και οι ζάντες με τη διάμετρο των 15 ιντσών, έχουν ελαστικά της Avon και σχεδιαστικά έλκουν την έμπνευσή τους από τις αντίστοιχες της Jaguar D-Type. Ο αρχικός κινητήρας αντικαταστάθηκε από ένα V6 2,5 λίτρων από Lancia Flaminia, ο οποίος στη συνέχεια υπερκυβίστηκε στα 2,8 λίτρα. Η ανάρτηση έχει μικρότερη διαδρομή από την εργοστασιακή, με αποτέλεσμα η στάση του μοντέλου να είναι σημαντικά πιο «επιθετική» σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Στο εσωτερικό, τα μπροστινά καθίσματα είναι από Porsche 356 Speedster, ενώ το συνθετικό δέρμα και η Alcantara βρίσκονται σχεδόν παντού.
Το παρμπρίζ είναι κατασκευασμένο κατά παραγγελία μια και είναι πιο στενό από το εργοστασιακό, ενώ τα πλαϊνά παράθυρα είναι κατασκευασμένα από πλεξιγκλάς. Όλα τα παραπάνω, μαζί με τις σημαντικές επεμβάσεις στον κινητήρα και τα περιφερειακά του, ανάγονται σε πάνω από 5.000 ώρες στο συνεργείο. Η Thornley Kelham λέει πως δεν θα κατασκευάσει περισσότερα από εννέα, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο αυτοκίνητο με τον αριθμό 6. Η απόδοση του κινητήρα έχει φτάσει τους 180 περίπου ίππους που είναι παραπάνω από αρκετοί για τα 1.200 κιλά του αμαξώματος προκειμένου να παρουσιάζει αρκετά καλές επιδόσεις και σημαντικά βελτιωμένη αξιοπιστία που το καθιστά εύχρηστο για συχνή χρήση χωρίς να έχει ανάγκη από τακτική συντήρηση. Οι τιμές που ακούγονται για τις επεμβάσεις της Thornley Kelham και εν τέλει για το τελικό προϊόν που παραδίδεται στον πελάτη, είναι απαγορευτικές έτσι και αλλιώς για μεγάλους όγκους παραγωγής. Από την ίδια την εταιρεία, το ποσό των 470.000 ευρώ θεωρείται πως ένας καλός μέσος όρος για να έχουμε προσδιορισμένη την τιμή του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο των φωτογραφιών μας, είναι το νούμερο 2 (από τα 9 συνολικά) και ανήκει στον Αμερικάνο Danny Sullivan, νικητή του περίφημου αγώνα Indy 500 το 1985 και Πρωταθλητή CART (Indycars Series) του 1988.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr