Η έλλειψη μαγνησίου προβληματίζει την αυτοκινητοβιομηχανία

Η έλλειψη μαγνησίου προβληματίζει την αυτοκινητοβιομηχανία

Μετά τα σοβαρά προβλήματα που έχει δημιουργήσει στις γραμμές παραγωγής όλων των κατασκευαστών η έλλειψη ημιαγωγών η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται υπό την απειλή μιας νέας κρίσης από την έλλειψη μαγνησίου. 

Automotive_Magnesium_crisis__1_
Το μαγνήσιο αποτελεί βασικό συστατικό για την κατασκευή κραμάτων αλουμινίων που χρησιμοποιούνται ευρέως σε κιβώτια ταχυτήτων, κολώνες τιμονιών, πλαίσια καθισμάτων και καλύμματα δεξαμενών καυσίμου.
Η έλλειψη του συγκεκριμένου μετάλλου ανέκυψε μετά τη μείωση της παραγωγής στην Κίνα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να εξοικονομήσει ενέργεια και να διαχειριστεί την αύξηση των ενεργειακών τιμών. Δεδομένου ότι περίπου το 87% των παγκοσμίων επιπέδων προσφοράς και το 95% της ευρωπαϊκής κατανάλωσης μαγνησίου προέρχεται από την Κίνα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρεθεί μπροστά σε ένα πρωτοφανές αδιέξοδο, απειλούμενες με μείωση της παραγωγικής τους ικανότητας.
Τα πρώτα σημάδια της κρίσης έχουν ήδη εμφανιστεί καθώς η καναδέζικη εταιρεία μετάλλων, Matalco ενημέρωσε την προηγούμενη εβδομάδα τους πελάτες τους πως η διαθεσιμότητα μαγνησίου είναι πολύ χαμηλή και εφόσον συνεχιστεί η έλλειψη θα αναγκαστεί να περιορίσει την παραγωγή κολώνων αλουμινίου.

Κλείσιμο
Η ανωτέρω προειδοποίηση καταδεικνύει το πώς η κρίση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα επηρεάζει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αυξάνοντας τις τιμές βασικών βιομηχανικών υλικών και ενισχύοντας τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό. Σύμφωνα με την BoA Securities, για την παραγωγή ενός τόνου μαγνησίου απαιτούνται περίπου 35-40 MWh ενέργειας, την ίδια ώρα που κρίνεται δύσκολη η αποθήκευσή του, δεδομένου ότι μετά από τρεις μήνες αρχίζει να οξειδώνεται. Πριν περίπου ένα μήνα, η τοπική κυβέρνηση της κινεζικής πόλης Yulin στην επαρχία Shaanxi διέταξε το κλείσιμο 35 εκ των 50 χυτηρίων μαγνησίου μέχρι το τέλος του έτους και απαίτησε από τα υπόλοιπα να μειώσουν στο ήμισυ την παραγωγή τους, ώστε να περιοριστεί η κατανάλωση ενέργειας.
Εφόσον, λοιπόν, η Κίνα δεν αυξήσει την παραγωγή της, τα αποθέματα θα μειωθούν σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους, κάτι που θα αποτυπωθεί σε ραγδαία αύξηση στις τιμές του μετάλλου.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά τους τελευταίους δέκα μήνες η τιμή του μαγνησίου που εισάγεται στην Ευρώπη έχει γνωρίσει άνοδο 75%, φτάνοντας το ιστορικό υψηλό των >9.000 δολαρίων ανά τόνο. Η Κομισιόν βρίσκεται σε συζητήσεις με την Κίνα και επιχειρεί να μετριάσει τις ελλείψεις, μετά από προτροπές βιομηχανικών ηγετών που προειδοποίησαν πως είναι πιθανό να μπει λουκέτο σε πολλά εργοστάσια, κάτι που θα κόστιζε εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης