Τι θέση έχει η Ελλάδα στη λίστα απασχόλησης στην αυτοκινητοβιομηχανία;
01.01.2022
17:00
Η παραγωγή αυτοκινήτων αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα οικονομικής δραστηριότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ποια θέση κατέχει η Ελλάδα στη λίστα με τα ποσοστά απασχόλησης στον συγκεκριμένο τομέα;
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί την ατμομηχανή για την αγορά εργασίας στην ΕΕ όντας ένας από τους μεγαλύτερους οικονομικούς κλάδους σε πολλές χώρες, με πολύτιμη συνεισφορά στο ΑΕΠ τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εντός της ΕΕ απασχολούνται άμεσα στην παραγωγική διαδικασία των οχημάτων (άμεση εργασία) 2,6 εκατομμύρια άνθρωποι.
Ο συγκεκριμένος αριθμός αντιπροσωπεύει το 8,6% της συνολικής απασχόλησης στη βιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ή πιο απλά, σχεδόν ένας στους 10 εργαζομένους στην βιομηχανία της ΕΕ, απασχολείται σε μονάδες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο άμεσων θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η Ρουμανία και η Σλοβακία με 15,7%, η Σουηδία με 14,4%, η Τσεχία με 13,7% και η Ουγγαρία με 12,8%.
Μόνο έκπληξη δεν προκαλεί που η Κύπρος και η Ελλάδα φιγουράρουν στις δύο τελευταίες θέσεις της λίστας με 0,2% και 0,5% αντίστοιχα, με ελαφρώς ψηλότερα την Κροατία (1,1%). Φτωχό είναι και το ποσοστό της Δανίας με 1,4%, όπως και της Λετονίας που περιορίζεται στο 1,9%.
Εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης αυτοκινήτων υπήρχαν και στην Ελλάδα (βλ. ΕΛΒΟ και NAMCO), αλλά αποτελούν παρελθόν εξαιτίας μιας σειράς παραγόντων, όπως είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα άλλων χωρών, το δυσμενές φορολογικό περιβάλλον, αλλά και οι γραφειοκρατικοί σκόπελοι. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στη γερμανική εταιρεία Next.e Go Mobile, η οποία – όπως ισχυρίζεται – βρίσκεται σε φάση αναζήτησης κατάλληλου χώρου για τη δημιουργία μονάδας συναρμολόγησης ηλεκτρικών της αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εντός της ΕΕ απασχολούνται άμεσα στην παραγωγική διαδικασία των οχημάτων (άμεση εργασία) 2,6 εκατομμύρια άνθρωποι.
Ο συγκεκριμένος αριθμός αντιπροσωπεύει το 8,6% της συνολικής απασχόλησης στη βιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ή πιο απλά, σχεδόν ένας στους 10 εργαζομένους στην βιομηχανία της ΕΕ, απασχολείται σε μονάδες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο άμεσων θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η Ρουμανία και η Σλοβακία με 15,7%, η Σουηδία με 14,4%, η Τσεχία με 13,7% και η Ουγγαρία με 12,8%.
Μόνο έκπληξη δεν προκαλεί που η Κύπρος και η Ελλάδα φιγουράρουν στις δύο τελευταίες θέσεις της λίστας με 0,2% και 0,5% αντίστοιχα, με ελαφρώς ψηλότερα την Κροατία (1,1%). Φτωχό είναι και το ποσοστό της Δανίας με 1,4%, όπως και της Λετονίας που περιορίζεται στο 1,9%.
Εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης αυτοκινήτων υπήρχαν και στην Ελλάδα (βλ. ΕΛΒΟ και NAMCO), αλλά αποτελούν παρελθόν εξαιτίας μιας σειράς παραγόντων, όπως είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα άλλων χωρών, το δυσμενές φορολογικό περιβάλλον, αλλά και οι γραφειοκρατικοί σκόπελοι. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στη γερμανική εταιρεία Next.e Go Mobile, η οποία – όπως ισχυρίζεται – βρίσκεται σε φάση αναζήτησης κατάλληλου χώρου για τη δημιουργία μονάδας συναρμολόγησης ηλεκτρικών της αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr