Τι θα γίνει με τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
15.03.2022
17:00
Μεταξύ των οικονομικών συνεπειών από τον πόλεμο στην Ουκρανία θα είναι πιθανότατα και η αύξηση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των ελλείψεων πρώτων υλών που απαιτούν.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει ήδη σημαντικές επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία ενώ έχει εκτοξεύσει και τις τιμές των καυσίμων. Όμως υπάρχουν και επιπτώσεις οι οποίες δεν είχαν προβλεφθεί και σχετίζονται κατά κύριο λόγο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πρόκειται για την τιμή του νικελίου, το οποίο ήδη διαπραγματεύεται για τρίμηνα συμβόλαια στην τιμή των 90 χιλιάδων ευρώ, με διαρκείς ανοδικές τάσεις. Η άνοδός του είναι της τάξης του 62,7% σε σύγκριση με την προ του πολέμου κατάσταση, και σύμφωνα με την Morgan Stanley, αντιπροσωπεύει μία αύξηση τουλάχιστον 1.000 ευρώ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ειδικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα κέρδη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς και πιο αργή αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την Wall Street η Ρωσία αντιπροσωπεύει το 5-6% της παγκόσμιας αγοράς νικελίου, αν και η συγκεκριμένη χώρα είναι υπεύθυνη για το 17% της παραγωγής νικελίου υψηλής καθαρότητας το οποίο χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα προβλήματα και οι ανησυχίες για το νικέλιο υπήρχαν και πριν τον πόλεμο, καθώς αναμένεται η ζήτηση να ξεπεράσει την προσφορά μέχρι το 2024. Οι κατασκευαστές μπαταριών αναζητούν εναλλακτικές λύσεις που να μην χρησιμοποιούν νικέλιο ή κοβάλτιο στις καθόδους τους, αν και δεν λείπουν τα θέματα με την ενεργειακή πυκνότητα σε αυτές τις επιλογές. Πάντως, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει ήδη αναστατώσει την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αν συνεχιστεί η κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι σίγουρο ότι εκτός από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν και ακριβότερα στο άμεσο διάστημα.
Πρόκειται για την τιμή του νικελίου, το οποίο ήδη διαπραγματεύεται για τρίμηνα συμβόλαια στην τιμή των 90 χιλιάδων ευρώ, με διαρκείς ανοδικές τάσεις. Η άνοδός του είναι της τάξης του 62,7% σε σύγκριση με την προ του πολέμου κατάσταση, και σύμφωνα με την Morgan Stanley, αντιπροσωπεύει μία αύξηση τουλάχιστον 1.000 ευρώ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ειδικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα κέρδη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς και πιο αργή αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την Wall Street η Ρωσία αντιπροσωπεύει το 5-6% της παγκόσμιας αγοράς νικελίου, αν και η συγκεκριμένη χώρα είναι υπεύθυνη για το 17% της παραγωγής νικελίου υψηλής καθαρότητας το οποίο χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα προβλήματα και οι ανησυχίες για το νικέλιο υπήρχαν και πριν τον πόλεμο, καθώς αναμένεται η ζήτηση να ξεπεράσει την προσφορά μέχρι το 2024. Οι κατασκευαστές μπαταριών αναζητούν εναλλακτικές λύσεις που να μην χρησιμοποιούν νικέλιο ή κοβάλτιο στις καθόδους τους, αν και δεν λείπουν τα θέματα με την ενεργειακή πυκνότητα σε αυτές τις επιλογές. Πάντως, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει ήδη αναστατώσει την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αν συνεχιστεί η κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι σίγουρο ότι εκτός από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν και ακριβότερα στο άμεσο διάστημα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr