Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Lotus Eletre: Πρεμιέρα για το πρώτο ηλεκτρικό hyper-SUV στον κόσμο
Lotus Eletre: Πρεμιέρα για το πρώτο ηλεκτρικό hyper-SUV στον κόσμο
Η Lotus ξεκινά ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο με την επίσημη παρουσίαση της Eletre, του πρώτου SUV στην ιστορία της που είναι παράλληλα και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό hyper-SUV στον κόσμο.
UPD:
Μετά την Emira που είναι η τελευταία Lotus με θερμικό κινητήρα η Lotus συστήνει επίσημα στο κοινό την Eletre (προφέρεται ως «ελέτρα»), το πρώτο μοντέλο κανονικής παραγωγής με ηλεκτρικά μοτέρ (η ηλεκτρική Evija είναι περιορισμένης παραγωγής). Το νέο μοντέλο δεν θα συναρμολογείται στην Βρετανία αλλά στο εργοστάσιο της «μαμάς» Geely, στην Κίνα.
Η σχεδίαση του αμαξώματος δείχνει τουλάχιστον συναρπαστική με έντονες γωνίες και την κλίση της οροφής να δημιουργεί μία κουπέ άποψη. Μάλιστα, επειδή η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχεδόν αδύνατη υπάρχει μια ενσωματωμένη κάμερα στην οροφή.
Το ύψος δεν ξεπερνά τα 1,63 μέτρα και σε συνδυασμό με το πλάτος των 2,1 μέτρων ενισχύεται η σπορ εικόνα. Όσο για το μήκος αυτό φτάνει τα 5,1 μέτρα (μεταξόνιο στα 3.019 χιλιοστά), κάτι που σε επίπεδο διαστάσεων τοποθετεί την Eletre απέναντι στην Urus της Lamborghini και πάνω από την Ford Mustang Mach-e ή την Jaguar i-Pace.
Ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Lotus Premium τεχνολογίας 800V με μεταξόνιο από 2.889 έως 3.100 χιλιοστά και μπαταρίες από 92 kWh έως 120 kWh. Στην περίπτωση της Eletre θα υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα ανά άξονα για τετρακίνηση) με συνδυασμένη ισχύ πάνω από 600 ίππους. Η μπαταρία χωρητικότητας άνω των 100 kWh, προσφέρει μια αυτονομία στα 600+ χιλιόμετρα και φορτίζει από τον στάνταρ onboard φορτιστή 22 kW ή με ταχυφόρτιση DC με ισχύ έως 350 kW.
Όσο για τις επιδόσεις η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια σχεδιαστικά λιτή αλλά έντονα ψηφιακή αύρα στην οποία πρωταγωνιστεί η τεράστια touch-screen στο μέσο του ταμπλό.
Φυσικά υπάρχουν όλες οι τεχνολογίες αιχμής και τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και συνδεσιμότητας και για τους τέσσερις επιβαίνοντες που έχουν στην διάθεσή τους μία ακόμη touch-screen. Όσο για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 400 λίτρα στο πίσω μέρος συν 70 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό.
Τέλος να πούμε πως η Lotus θα παρουσιάσει ένα τετραθέσιο σπορ κουπέ που θα αντιμετωπίσει την Taycan καθώς και ένα μικρότερο crossover που θα βρεθεί αντιμέτωπο με την Macan. Επίσης, η Lotus θα λανσάρει το 2026 ένα σπορ μοντέλο σε συνεργασία με την Alpine και θα παράγεται στην Βρετανία.
Η σχεδίαση του αμαξώματος δείχνει τουλάχιστον συναρπαστική με έντονες γωνίες και την κλίση της οροφής να δημιουργεί μία κουπέ άποψη. Μάλιστα, επειδή η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχεδόν αδύνατη υπάρχει μια ενσωματωμένη κάμερα στην οροφή.
Το ύψος δεν ξεπερνά τα 1,63 μέτρα και σε συνδυασμό με το πλάτος των 2,1 μέτρων ενισχύεται η σπορ εικόνα. Όσο για το μήκος αυτό φτάνει τα 5,1 μέτρα (μεταξόνιο στα 3.019 χιλιοστά), κάτι που σε επίπεδο διαστάσεων τοποθετεί την Eletre απέναντι στην Urus της Lamborghini και πάνω από την Ford Mustang Mach-e ή την Jaguar i-Pace.
Ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Lotus Premium τεχνολογίας 800V με μεταξόνιο από 2.889 έως 3.100 χιλιοστά και μπαταρίες από 92 kWh έως 120 kWh. Στην περίπτωση της Eletre θα υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα ανά άξονα για τετρακίνηση) με συνδυασμένη ισχύ πάνω από 600 ίππους. Η μπαταρία χωρητικότητας άνω των 100 kWh, προσφέρει μια αυτονομία στα 600+ χιλιόμετρα και φορτίζει από τον στάνταρ onboard φορτιστή 22 kW ή με ταχυφόρτιση DC με ισχύ έως 350 kW.
Όσο για τις επιδόσεις η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια σχεδιαστικά λιτή αλλά έντονα ψηφιακή αύρα στην οποία πρωταγωνιστεί η τεράστια touch-screen στο μέσο του ταμπλό.
Φυσικά υπάρχουν όλες οι τεχνολογίες αιχμής και τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και συνδεσιμότητας και για τους τέσσερις επιβαίνοντες που έχουν στην διάθεσή τους μία ακόμη touch-screen. Όσο για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 400 λίτρα στο πίσω μέρος συν 70 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό.
Τέλος να πούμε πως η Lotus θα παρουσιάσει ένα τετραθέσιο σπορ κουπέ που θα αντιμετωπίσει την Taycan καθώς και ένα μικρότερο crossover που θα βρεθεί αντιμέτωπο με την Macan. Επίσης, η Lotus θα λανσάρει το 2026 ένα σπορ μοντέλο σε συνεργασία με την Alpine και θα παράγεται στην Βρετανία.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα