Φόρτιση με διπλή παροχή ετοιμάζει η GM
04.06.2022
17:00
Σε πρόσφατη πατέντα που κατέθεσε η GM φαίνεται πως ο αμερικάνικος κολοσσός ετοιμάζει σύστημα φόρτισης που υποστηρίζει ταυτόχρονη φόρτιση από δύο παροχές.
Ο χρόνος φόρτισης είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την περεταίρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η φόρτιση της μπαταρίας εξαρτάται από το ρεύμα του εξωτερικού φορτιστή αλλά και το ρεύμα που μπορεί να σηκώσει ο on-board φορτιστής πάνω στο αυτοκίνητο. Όμως η GM έρχεται να προσθέσει μία ακόμα πολύ έξυπνη και πολλά υποσχόμενη ιδέα.
Στην αρμόδια υπηρεσία πατεντών των ΗΠΑ κατέθεσε ένα σκίτσο το οποίο περιγράφει με το πολύ μακρύ όνομα “Adaptive Fast-Charging of Multi-Pack Battery System in a Mobile Platform Having Dual Charge Ports”.
H πατέντα αυτή θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην υπάρχουσα ηλεκτρική πλατφόρμα Ultium, η οποία έχει 12 modules τα οποία είναι συνδεδεμένα σε σειρά για να δημιουργήσουν μία “μπαταρία”. Αυτή είναι συνδεδεμένη παράλληλα με ένα δεύτερο αντίστοιχο πακέτο, με τον ίδιο αριθμό από ενεργειακές μονάδες, δημιουργώντας ουσιαστικά μία δεύτερη “μπαταρία”.
Μέσα από μία σειρά από διακόπτες και συστήματα ελέγχου, η πατέντα υποστηρίζει ότι μπορούν να φορτιστούν μία κάθε φορά ή και οι δύο μαζί μέσω δύο ξεχωριστών σημείων φόρτισης στο αμάξωμα.
Αυτό θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα στον οδηγό να φορτίζει το ένα τμήμα στα 800V και το άλλο στα 400V ή και τα δύο ταυτόχρονα και τα δύο στα 400V. H δυνατότητα αυτή θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη για στόλους ηλεκτρικών οχημάτων με πολλαπλές ανάγκες φόρτισης. Ενώ προσφέρει και την δυνατότητα την ίδια στιγμή που φορτίζει από τη μία θύρα, να δίνει ρεύμα σε διάφορες ηλεκτρικές συσκευές από την άλλη.
Η πατέντα δείχνει ότι οι δύο θύρες φόρτισης βρίσκονται στην ίδια πλευρά, αν και σε επόμενο στάδιο θα μπορούσαν να είναι σε διαφορετικά σημεία του αυτοκινήτου έτσι ώστε να κάνουν πιο απλή την διαδικασία φόρτισης. Δεν είναι ξεκάθαρο αν η GM βάλει αυτή την τεχνολογία στην παραγωγή, όμως η πλατφόρμα Ultium είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη και έτοιμη να υποστηρίξει πολλές και ενδιαφέρουσες νέες ιδέες.
Στην αρμόδια υπηρεσία πατεντών των ΗΠΑ κατέθεσε ένα σκίτσο το οποίο περιγράφει με το πολύ μακρύ όνομα “Adaptive Fast-Charging of Multi-Pack Battery System in a Mobile Platform Having Dual Charge Ports”.
H πατέντα αυτή θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην υπάρχουσα ηλεκτρική πλατφόρμα Ultium, η οποία έχει 12 modules τα οποία είναι συνδεδεμένα σε σειρά για να δημιουργήσουν μία “μπαταρία”. Αυτή είναι συνδεδεμένη παράλληλα με ένα δεύτερο αντίστοιχο πακέτο, με τον ίδιο αριθμό από ενεργειακές μονάδες, δημιουργώντας ουσιαστικά μία δεύτερη “μπαταρία”.
Μέσα από μία σειρά από διακόπτες και συστήματα ελέγχου, η πατέντα υποστηρίζει ότι μπορούν να φορτιστούν μία κάθε φορά ή και οι δύο μαζί μέσω δύο ξεχωριστών σημείων φόρτισης στο αμάξωμα.
Αυτό θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα στον οδηγό να φορτίζει το ένα τμήμα στα 800V και το άλλο στα 400V ή και τα δύο ταυτόχρονα και τα δύο στα 400V. H δυνατότητα αυτή θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη για στόλους ηλεκτρικών οχημάτων με πολλαπλές ανάγκες φόρτισης. Ενώ προσφέρει και την δυνατότητα την ίδια στιγμή που φορτίζει από τη μία θύρα, να δίνει ρεύμα σε διάφορες ηλεκτρικές συσκευές από την άλλη.
Η πατέντα δείχνει ότι οι δύο θύρες φόρτισης βρίσκονται στην ίδια πλευρά, αν και σε επόμενο στάδιο θα μπορούσαν να είναι σε διαφορετικά σημεία του αυτοκινήτου έτσι ώστε να κάνουν πιο απλή την διαδικασία φόρτισης. Δεν είναι ξεκάθαρο αν η GM βάλει αυτή την τεχνολογία στην παραγωγή, όμως η πλατφόρμα Ultium είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη και έτοιμη να υποστηρίξει πολλές και ενδιαφέρουσες νέες ιδέες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr