Οι super μπαταρίες της CATL
25.04.2023
17:00
Η κινέζικη εταιρία CATL παρουσίασε μια νέα γενιά μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας που θα είναι ικανές για χρήση ακόμα και σε ηλεκτρικά αεροσκάφη.
Με την ηλεκτροκίνηση να αναπτύσσεται συνεχώς, ο σημαντικότερος τομέας που εμφανίζεται στο προσκήνιο είναι αυτός της κατασκευής μπαταριών με όσο το δυνατόν μικρότερο βάρος και μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα. Η κινέζικη CATL ανακοίνωσε ότι έχει δημιουργήσει συσσωρευτές οι οποίοι έχουν ενεργειακή πυκνότητα η οποία φτάνει ως και τα 500 Wh/kg, όταν οι πιο σύγχρονες μπαταρίες που διαθέτει ως τώρα έχουν αντίστοιχη πυκνότητα 160 Wh/kg. Επίσης, οι 4680 τής Tesla έχουν περίπου 300 βατώρες/κιλό (296 Wh/kg, για την ακρίβεια).
Αυτό σημαίνει ότι οι καινούργιες μπαταρίες της θα είναι σημαντικά ελαφρύτερες απ’ ό,τι ισχύει τώρα. Για παράδειγμα, μια συστοιχία 100 kWh θα ζυγίζει 200 κιλά. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στο ανανεωμένο Audi Q8 e–tron οι συσσωρευτές του των 95 kWh ζυγίζουν 700 κιλά και αυτές των 114 kWh (106 kWh, πραγματική ενεργειακή χωρητικότητα) 728 κιλά, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η CATL κατάφερε να μειώσει το βάρος τους χάρη στη χρήση ενός νέου ηλεκτρολύτη υψηλής αγωγιμότητας και την υιοθέτηση βιομιμητικής τεχνολογίας. Η διάθεσή τους στην αγορά ενδεχομένως να ξεκινήσει από τα τέλη της χρονιάς.
Το γεγονός ότι το βάρος τους είναι σημαντικά μικρότερο και η πυκνότητά τους αυξημένη, συγκριτικά, τις κάνει κατάλληλες και για αποτελεσματική χρήση σε τομείς πέραν της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ένας από αυτούς είναι και η αεροπορική βιομηχανία. Όπως ανακοίνωσε η κινεζική εταιρεία, έχει αρχίσει ήδη να συνεργάζεται με άλλες του συγκεκριμένου βιομηχανικού κλάδου για την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου αεροπλάνου.
Σε σχετική ανακοίνωσή της η CATL αναφέρει: «Καθώς η ηλεκτροδότηση εκτείνεται από τη γη στον ουρανό, τα αεροσκάφη θα γίνονται πιο καθαρά και πιο έξυπνα. Η υιοθέτηση των μπαταριών υψηλής πυκνότητας θα εγκαινιάσει μια εποχή καθολικής ηλεκτροκίνησης των θαλάσσιων, χερσαίων και αεροπορικών μεταφορών. Θα δώσουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης της βιομηχανίας και θα προωθήσουν την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων για την ουδετερότητα του άνθρακα νωρίτερα απ’ ό,τι έχει αποφασιστεί».
Αυτό σημαίνει ότι οι καινούργιες μπαταρίες της θα είναι σημαντικά ελαφρύτερες απ’ ό,τι ισχύει τώρα. Για παράδειγμα, μια συστοιχία 100 kWh θα ζυγίζει 200 κιλά. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στο ανανεωμένο Audi Q8 e–tron οι συσσωρευτές του των 95 kWh ζυγίζουν 700 κιλά και αυτές των 114 kWh (106 kWh, πραγματική ενεργειακή χωρητικότητα) 728 κιλά, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η CATL κατάφερε να μειώσει το βάρος τους χάρη στη χρήση ενός νέου ηλεκτρολύτη υψηλής αγωγιμότητας και την υιοθέτηση βιομιμητικής τεχνολογίας. Η διάθεσή τους στην αγορά ενδεχομένως να ξεκινήσει από τα τέλη της χρονιάς.
Ένας από αυτούς είναι και η αεροπορική βιομηχανία. Όπως ανακοίνωσε η κινεζική εταιρεία, έχει αρχίσει ήδη να συνεργάζεται με άλλες του συγκεκριμένου βιομηχανικού κλάδου για την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου αεροπλάνου.
Σε σχετική ανακοίνωσή της η CATL αναφέρει: «Καθώς η ηλεκτροδότηση εκτείνεται από τη γη στον ουρανό, τα αεροσκάφη θα γίνονται πιο καθαρά και πιο έξυπνα. Η υιοθέτηση των μπαταριών υψηλής πυκνότητας θα εγκαινιάσει μια εποχή καθολικής ηλεκτροκίνησης των θαλάσσιων, χερσαίων και αεροπορικών μεταφορών. Θα δώσουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης της βιομηχανίας και θα προωθήσουν την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων για την ουδετερότητα του άνθρακα νωρίτερα απ’ ό,τι έχει αποφασιστεί».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr