Νέος πρωτοποριακός κινητήρας
06.08.2023
17:00
Παρά την στροφή στην ηλεκτροκίνηση οι έρευνες επάνω στους θερμικούς κινητήρες δεν λείπουν και πολλές φορές οδηγούν σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα όπως ο επαναστατικός κινητήρας της ισπανικής INNengine
Η ισπανική εταιρεία INNengine έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με έναν πρωτοποριακό μικρών διαστάσεων επίπεδο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το διαφορετικό, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ότι σε αυτόν δεν υπάρχουν κλασικός στροφαλοφόρος άξονας, βαλβίδες, δοχείο λαδιού στο κάτω μέρος του ή ακόμα και κυλινδροκεφαλή. Η δομή του είναι μια κυλινδρική κατασκευή όπου τα έμβολά του είναι τοποθετημένα αντικριστά μεταξύ τους, με τις κεφαλές των πιστονιών η μία απέναντι της άλλης.
Ο τρόπος λειτουργίας του είναι τέτοιος που μπορεί να χαρακτηριστεί «ενός χρόνου», καθώς όλες οι διαδικασίες για την καύση (εισαγωγή αέρα, συμπίεση, έναυση και απαγωγή καυσαερίων) γίνονται στο πλαίσιο της ίδιας παλινδρομικής κίνησης.
Όπως ανακοινώνουν τα στελέχη της INNengine ο κυλινδρισμός του είναι 500 κ. εκ. και η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 120 ίππους. Οι μικρές του διαστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα να είναι ελαφρύς, καθώς ζυγίζει 38,5 κιλά. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, υπάρχει η δυνατότητα να κατασκευαστεί και σε εκδοχή έως και οκτώ εμβόλων (τέσσερις κύλινδροι). Στα πλεονεκτήματά του, εκτός από το μικρό βάρος, περιλαμβάνονται το χαμηλό επίπεδο παραγόμενου θορύβου, οι ελάχιστοι κραδασμοί και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Από το τελευταίο στοιχείο συμπεραίνεται ότι το επίπεδο εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα είναι ελάχιστο έως μηδενικό, κάτι που αναμφίβολα έχει ενδιαφέρον. Από την εταιρεία ανακοινώνεται ότι ο νέος κινητήρας θα μπορεί να λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα, ακόμα και με υδρογόνο εάν συνεχιστεί η εξέλιξή του.
Το διαφορετικό, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ότι σε αυτόν δεν υπάρχουν κλασικός στροφαλοφόρος άξονας, βαλβίδες, δοχείο λαδιού στο κάτω μέρος του ή ακόμα και κυλινδροκεφαλή. Η δομή του είναι μια κυλινδρική κατασκευή όπου τα έμβολά του είναι τοποθετημένα αντικριστά μεταξύ τους, με τις κεφαλές των πιστονιών η μία απέναντι της άλλης.
Ο τρόπος λειτουργίας του είναι τέτοιος που μπορεί να χαρακτηριστεί «ενός χρόνου», καθώς όλες οι διαδικασίες για την καύση (εισαγωγή αέρα, συμπίεση, έναυση και απαγωγή καυσαερίων) γίνονται στο πλαίσιο της ίδιας παλινδρομικής κίνησης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr