Στο προσκήνιο μία ξεχασμένη Lotus

Στο προσκήνιο μία ξεχασμένη Lotus

Η Lotus δημιουργεί ένα αποκλειστικά για χρήση σε πίστα αγωνιστικό πρωτότυπο.

230821175727_Lotus-Type-66_I

Πριν από λίγο καιρό, τα στελέχη της Lotus αποφάσισαν να βγάλουν από το συρτάρι τα ξεχασμένα σχέδια του ιδρυτή της εταιρείας, Κόλιν Τσάπμαν, που αφορούσαν την κατασκευή ενός αγωνιστικού πρωτοτύπου, της Type 66.

Το συγκεκριμένο όχημα αφορά ένα μοντέλο που ο φλεγματικός Βρετανός δεν υλοποίησε ποτέ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο ιδρυτής της Lotus έψαχνε τρόπο να αναπτύξει την εταιρεία του και να επεκταθεί και να επικρατήσει και στις πίστες της Βορείου Αμερικής.

Ο ίδιος θέλησε να εξετάσει το ενδεχόμενο να εξελίξει ένα αγωνιστικό με το οποίο να λάβει μέρος στο Κύπελο Can-Am, όπως έχει μείνει γνωστό στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου. Πρόκειται για τον θεσμό Canadian-American Challenge Cup, όπως ήταν η πλήρης ονομασία του.

Ο Τσάπμαν, δημιούργησε κάποια σχέδια με τους συνεργάτες του για ένα όχημα με το οποίο θα λάμβανε μέρος στους αγώνες, το οποίο θα πληρούσε τα δεδομένα που έθετε ο ίδιος αναφορικά με τις επιδόσεις και το βάρος ενός οχήματος της Lotus.

Ωστόσο, η ιδέα για τη δημιουργία του εγκαταλείφθηκε, καθώς δόθηκε βάρος στην εξέλιξη του μονοθέσιου για τη Formula 1. Πριν από λίγο καιρό, τα στελέχη της εταιρείας πήραν τα ξεχασμένα σχέδια και αποφάσισαν να δημιουργήσουν την Type 66.

Το εν λόγω μοντέλο διατηρεί τη μορφή ενός αντίστοιχου οχήματος της δεκαετίας του 1970 αλλά τα υλικά και ο τρόπος με τον οποίο έχει κατασκευαστεί ταιριάζει στη σύγχρονη εποχή.

Η Lotus Type 66 παρουσιάστηκε στο Concours d’Elegance που έγινε στο Pebble Beach της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την εταιρεία από το Hethel, η Type 66 θα κατασκευαστεί μόλις σε 10 μονάδες και θα προορίζεται για οδήγηση αποκλειστικά σε πίστα.

Το αμάξωμα του αυτοκινήτου έχει την αισθητική και τη σχεδίαση των αντίστοιχων αγωνιστικών της εποχής, με το έντονα κεκλιμένο ρύγχος και το ανασηκωμένο πίσω μέρος. Η διαμόρφωσή του είναι τέτοια που δημιουργείται μεγάλη κάθετη δύναμη όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησής του. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, αυτή φτάνει τα 800 κιλά στα 240 χλμ./ώρα.

Εκτός αυτού, υπάρχει το χαρακτηριστικό roll bar πίσω από τον οδηγό καθώς και οι κάθετες «τρομπέτες», όπως ονομάζονταν τότε οι κάθετα τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης. Η Type 66 εφοδιάζεται με έναν V8 κινητήρα που αποδίδει 830 ίππους και 746 Nm ροπής.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και το πλαίσιο είναι αλουμινένιο χωροδικτύωμα. Έχει τοποθετηθεί αγωνιστικό κιβώτιο ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει σύστημα ABS.

Σύμφωνα με τη Lotus, η Type 66 κοστίζει 1,19 εκατομμύρια ευρώ. Ο ιδιοκτήτης της θα μπορεί να την οδηγεί μόνο σε εκδηλώσεις που θα διεξάγονται εντός πίστας αλλά δεν θα μπορεί να πάρει μέρος σε αγώνες αυτοκινήτου, καθώς δεν υπάρχει η σχετική πιστοποίηση από τη FIA.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης