Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Πως επηρεάζει τα ελαστικά η ηλεκτροκίνηση;
Πως επηρεάζει τα ελαστικά η ηλεκτροκίνηση;
Μεταξύ των αλλαγών που φέρνει η ηλεκτροκίνηση σε όσα γνωρίζαμε για τα αυτοκίνητα είναι και τα νέα δεδομένα που πλέον επηρεάζουν την τεχνολογία των ελαστικών
Όσο η ηλεκτροκίνηση εδραιώνεται ως κυρίαρχη έκφραση της αυτοκίνησης τόσο πιο σαφείς γίνονται και οι αλλαγές που αυτή φέρνει στις τεχνολογίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο. Αυτές οι αλλαγές δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστα τα ελαστικά τα οποία αποτελούν βασικό στοιχείο για την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται να φέρουν σημαντικές αλλαγές στις κατασκευαστικές προδιαγραφές καθώς οι κατασκευαστές ελαστικών βλέπουν πλέον τα ηλεκτρικά ως μία νέα πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθούν. Και αυτό γιατί υπάρχουν κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά σε αυτού του τύπου τα οχήματα, τα οποία επηρεάζουν την απόδοσή και την αντοχή.
Για παράδειγμα, η άμεση απόδοση της ισχύος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκαλεί σαφώς μεγαλύτερη καταπόνηση στα ελαστικά. Το αυξημένο βάρος είναι ένας ακόμα παράγοντας που κάνει επιτακτική την ενίσχυση των πλαϊνών στα ελαστικά.
Είναι προφανές ότι τα λάστιχα που είναι φτιαγμένα για μικρά hatchbacks με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μπορούν να είναι το ίδιο αποτελεσματικά για ένα αντίστοιχου μεγέθους αλλά πολύ πιο βαρύ ηλεκτρικό μοντέλο. Στα ηλεκτρικά σημαντικό ρόλο παίζει η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με την άσφαλτο, η οποία επιδρά στην αυτονομία του οχήματος. Αυτό θα πρέπει να ξαναμπεί στο τραπέζι της εξέλιξης των ελαστικών, καθώς θα πρέπει να βρεθεί ο σωστός συνδυασμός μεταξύ μειωμένης τριβής αλλά και πρόσφυσης.
Ένα άλλο θέμα που προκύπτει είναι το ότι λόγω των μειωμένων αναγκών για σέρβις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι και λιγότερες οι επιθεωρήσεις που γίνονται στα συνεργεία και στα ελαστικά από επαγγελματίες. Έτσι οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες πλέον να εξελίξουν νέους τύπους ελαστικών. Πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους να παρακολουθούν την κατάσταση του ελαστικού σε όλη την πορεία της ζωής του οχήματος.
Εταιρίες όπως οι Continental, Goodyear, Michelin και Bridgestone δουλεύουν αυτή την εποχή πάνω σε νέας τεχνολογίας αισθητήρες έτσι ώστε να παρακολουθούν όχι μόνο την πίεση, αλλά και την θερμοκρασία, το ενδεχόμενο κλαταρίσματος και πολλά άλλα στοιχεία, έτσι ο οδηγός να έχει μία ξεκάθαρη εικόνα για τα ελαστικά του.
Στην Goodyear επίσης εξελίσσουν ένα σύστημα το οποίο μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της ασφάλτου σε πραγματικό χρόνο και να ειδοποιεί τον οδηγό για θέματα που άπτονται της πρόσφυσης των ελαστικών. Σε κάθε περίπτωση όλες οι μεγάλες εταιρίες παραγωγής ελαστικών αλλά και ανεξάρτητες εταιρίες ερευνών, έχουν σκύψει πάνω από τα λάστιχα και τα νέα δεδομένα που δημιουργούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται να φέρουν σημαντικές αλλαγές στις κατασκευαστικές προδιαγραφές καθώς οι κατασκευαστές ελαστικών βλέπουν πλέον τα ηλεκτρικά ως μία νέα πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθούν. Και αυτό γιατί υπάρχουν κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά σε αυτού του τύπου τα οχήματα, τα οποία επηρεάζουν την απόδοσή και την αντοχή.
Για παράδειγμα, η άμεση απόδοση της ισχύος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκαλεί σαφώς μεγαλύτερη καταπόνηση στα ελαστικά. Το αυξημένο βάρος είναι ένας ακόμα παράγοντας που κάνει επιτακτική την ενίσχυση των πλαϊνών στα ελαστικά.
Είναι προφανές ότι τα λάστιχα που είναι φτιαγμένα για μικρά hatchbacks με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μπορούν να είναι το ίδιο αποτελεσματικά για ένα αντίστοιχου μεγέθους αλλά πολύ πιο βαρύ ηλεκτρικό μοντέλο. Στα ηλεκτρικά σημαντικό ρόλο παίζει η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με την άσφαλτο, η οποία επιδρά στην αυτονομία του οχήματος. Αυτό θα πρέπει να ξαναμπεί στο τραπέζι της εξέλιξης των ελαστικών, καθώς θα πρέπει να βρεθεί ο σωστός συνδυασμός μεταξύ μειωμένης τριβής αλλά και πρόσφυσης.
Ένα άλλο θέμα που προκύπτει είναι το ότι λόγω των μειωμένων αναγκών για σέρβις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι και λιγότερες οι επιθεωρήσεις που γίνονται στα συνεργεία και στα ελαστικά από επαγγελματίες. Έτσι οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες πλέον να εξελίξουν νέους τύπους ελαστικών. Πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους να παρακολουθούν την κατάσταση του ελαστικού σε όλη την πορεία της ζωής του οχήματος.
Εταιρίες όπως οι Continental, Goodyear, Michelin και Bridgestone δουλεύουν αυτή την εποχή πάνω σε νέας τεχνολογίας αισθητήρες έτσι ώστε να παρακολουθούν όχι μόνο την πίεση, αλλά και την θερμοκρασία, το ενδεχόμενο κλαταρίσματος και πολλά άλλα στοιχεία, έτσι ο οδηγός να έχει μία ξεκάθαρη εικόνα για τα ελαστικά του.
Στην Goodyear επίσης εξελίσσουν ένα σύστημα το οποίο μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της ασφάλτου σε πραγματικό χρόνο και να ειδοποιεί τον οδηγό για θέματα που άπτονται της πρόσφυσης των ελαστικών. Σε κάθε περίπτωση όλες οι μεγάλες εταιρίες παραγωγής ελαστικών αλλά και ανεξάρτητες εταιρίες ερευνών, έχουν σκύψει πάνω από τα λάστιχα και τα νέα δεδομένα που δημιουργούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα