Έχουν μέλλον τα συνθετικά καύσιμα;

Η χρήση συνθετικών καυσίμων που έχουν παραχθεί με βιώσιμο τρόπο είναι μια λύση για την διατήρηση των θερμικών κινητήρων η οποία όμως δεν φαίνεται να βρίσκει ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό και τελικά την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2035 και έπειτα την έφερε ενάντια σε κάποιες από τις χώρες που την αποτελούν. Μία από αυτές είναι και η Γερμανία, η οποία δεν ήθελε να γίνει αυτό στον προτεινόμενο χρόνο, αλλά να δοθεί μια παράταση. Αντιθέτως, πρότεινε τη προώθηση της ιδέας να αναπτυχθεί η τεχνολογία παραγωγής συνθετικών καυσίμων (e-fuels), ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν οι θερμικοί κινητήρες.
Μάλιστα, για τον λόγο αυτόν οι Γερμανοί είχαν προτείνει να συγκεντρωθούν υπογραφές και από άλλα κράτη -ευρωπαϊκά ή μη- τα οποία θα ήθελαν να υποστηρίξουν την προσπάθεια και να υποβάλλουν τη σχετική λίστα στις Βρυξέλλες (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο).
Την πρόταση της Γερμανίας υποστήριξε και η Ιταλία και οι πολιτικοί των δύο χωρών προσπάθησαν από κοινού να πείσουν ομολόγους τους και από άλλες, τόσο της Γηραιάς Ηπείρου όσο και ανά τον κόσμο να συνυπογράψουν το σχετικό κείμενο-αίτημα.
Ωστόσο, δεν υπήρξε ενδιαφέρον όπως αποδείχτηκε. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, μόνο άλλες τρεις χώρες συνέπλευσαν με την προσπάθεια τους: Η Τσεχία, η Ιαπωνία και το Μαρόκο.
Τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) παράγονται αποκλειστικά με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αφορούν σε όλους τους τύπους καυσίμου. Δηλαδή, βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, φυσικό αέριο κίνησης και κηροζίνη για τα αεροσκάφη. Φυσικά, εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία που μας αφορά, αυτά δύνανται να χρησιμοποιηθούν και για θέρμανση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr