Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Το Abarth 595 γίνεται 60 χρονών
Το Abarth 595 γίνεται 60 χρονών
Φέτος συμπληρώνονται 60 χρόνια από τότε που ο Carlo Abarth αποκάλυψε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το FIAT Abarth 595 κάνοντας την αρχή για τη δημιουργία ενός θρύλου
UPD:
Ήταν Σεπτέμβριος του 1963 όταν ο Carlo Abarth αποκάλυψε το FIAT Abarth 595. Βασισμένο στο 500 D, το 595 είχε αυξημένη χωρητικότητα κινητήρα και από εκεί πήρε το όνομά του. Για να επιτευχθεί αυτό, οι κύλινδροι και τα έμβολα είχαν δεχτεί ειδικές βελτιώσεις και ήταν κατασκευασμένα από νέα υλικά.
Η εξωτερική εμφάνιση διαφοροποιούνταν από του 500 D χάρη στη διάτρητη μπροστινή γρίλια που ακολουθούσε το πρότυπο του 850 TC, το λογότυπο «FIAT ABARTH 595» στο πίσω μέρος και στο εμπρός καπό, αλλά και την επιγραφή «World Champion» στη δεξιά πλευρά, μια σαφή αναφορά στις αγωνιστικές επιτυχίες που σημείωναν τα δημιουργήματα του Officine di Corso Marche.
Η αγωνιστική αύρα τονιζόταν από το μεγάλο αλουμινένιο κάρτερ λαδιού που φαινόταν κάτω από τον κινητήρα στο πίσω μέρος και βέβαια από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, σε στιλ «Record Monza».
Το αποτέλεσμα δεν ήταν κάτι λιγότερο από ένα μικροσκοπικό αλλά εκρηκτικό και «φασαριόζικο» αυτοκίνητο, 30% ισχυρότερο από εκείνο στο οποίο βασιζόταν. Η μέγιστη ιπποδύναμη έφτανε τους 27 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η τελική άγγιζε τα 120 χλμ./ώρα, οπότε με απλά λόγια ο Abarth πήρε ένα πετυχημένο μοντέλο πόλης και το μετέτρεψε σε ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο.
Στις 31 Οκτωβρίου του 1963, το 595 παρουσιάστηκε στο κοινό της έκθεσης Αυτοκινήτου του Τορίνο. Ο Carlo Abarth, ταλαντούχος ως μηχανικός αλλά και ως επιχειρηματίας, αποφάσισε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών με την ευκαιρία για ένα σύντομο test drive του ολοκαίνουργιου μοντέλου. Όλοι ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ ώστε γρήγορα ανακοινώθηκε πως τα πρώτα 1.000 FIAT Abarth 595 που απαιτούνταν για την αγωνιστική homologation θα έμπαιναν σύντομα στην παραγωγή.
Ως φυσική εξέλιξη του 595 ο Carlo Abarth παρουσίασε το FIAT Abarth 695 στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1964, υιοθετώντας ακριβώς την ίδια λογική βελτίωσης ενός υπάρχοντος συμβατικού μοντέλου. Λίγο αργότερα μάλιστα, τα βελτιωτικά κιτ της Abarth ξεκίνησαν να διατίθενται και αυτόνομα προκειμένου να τοποθετούνται σε FIAT που ήδη κυκλοφορούσαν και να τα αναβαθμίζουν μηχανικά και αισθητικά.
Αυτή η λογική παγιώθηκε ως φιλοσοφία της Abarth και ακολουθείται απαρέγκλιτα μέχρι και σήμερα. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αφορά βέβαια στο εκρηκτικό Abarth 500e, το οποίο εξελίχθηκε στη βάση του πιο πετυχημένου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που υπάρχει στην αγορά της Ευρώπης, του 500e.
Με 155 ίππους και ισχυρό οδηγικό ταμπεραμέντο, το Abarth 500e τιμά στο έπακρο τα ιδανικά της Abarth, όπως άλλωστε το Abarth 595 των 165 ίππων και το ακόμα ισχυρότερο Abarth 695 των 180 ίππων που ολοκληρώνουν την γκάμα. Όλα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα στο δίκτυο αντιπροσώπων της μάρκας, με κοινό παρονομαστή το μοναδικό στιλ και την αυθεντική εμπειρία της σπορ οδήγησης που έχει κάνει θρύλο την Abarth και το σκορπιό της.
Η εξωτερική εμφάνιση διαφοροποιούνταν από του 500 D χάρη στη διάτρητη μπροστινή γρίλια που ακολουθούσε το πρότυπο του 850 TC, το λογότυπο «FIAT ABARTH 595» στο πίσω μέρος και στο εμπρός καπό, αλλά και την επιγραφή «World Champion» στη δεξιά πλευρά, μια σαφή αναφορά στις αγωνιστικές επιτυχίες που σημείωναν τα δημιουργήματα του Officine di Corso Marche.
Η αγωνιστική αύρα τονιζόταν από το μεγάλο αλουμινένιο κάρτερ λαδιού που φαινόταν κάτω από τον κινητήρα στο πίσω μέρος και βέβαια από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, σε στιλ «Record Monza».
Το αποτέλεσμα δεν ήταν κάτι λιγότερο από ένα μικροσκοπικό αλλά εκρηκτικό και «φασαριόζικο» αυτοκίνητο, 30% ισχυρότερο από εκείνο στο οποίο βασιζόταν. Η μέγιστη ιπποδύναμη έφτανε τους 27 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η τελική άγγιζε τα 120 χλμ./ώρα, οπότε με απλά λόγια ο Abarth πήρε ένα πετυχημένο μοντέλο πόλης και το μετέτρεψε σε ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο.
Στις 31 Οκτωβρίου του 1963, το 595 παρουσιάστηκε στο κοινό της έκθεσης Αυτοκινήτου του Τορίνο. Ο Carlo Abarth, ταλαντούχος ως μηχανικός αλλά και ως επιχειρηματίας, αποφάσισε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών με την ευκαιρία για ένα σύντομο test drive του ολοκαίνουργιου μοντέλου. Όλοι ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ ώστε γρήγορα ανακοινώθηκε πως τα πρώτα 1.000 FIAT Abarth 595 που απαιτούνταν για την αγωνιστική homologation θα έμπαιναν σύντομα στην παραγωγή.
Ως φυσική εξέλιξη του 595 ο Carlo Abarth παρουσίασε το FIAT Abarth 695 στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1964, υιοθετώντας ακριβώς την ίδια λογική βελτίωσης ενός υπάρχοντος συμβατικού μοντέλου. Λίγο αργότερα μάλιστα, τα βελτιωτικά κιτ της Abarth ξεκίνησαν να διατίθενται και αυτόνομα προκειμένου να τοποθετούνται σε FIAT που ήδη κυκλοφορούσαν και να τα αναβαθμίζουν μηχανικά και αισθητικά.
Αυτή η λογική παγιώθηκε ως φιλοσοφία της Abarth και ακολουθείται απαρέγκλιτα μέχρι και σήμερα. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αφορά βέβαια στο εκρηκτικό Abarth 500e, το οποίο εξελίχθηκε στη βάση του πιο πετυχημένου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που υπάρχει στην αγορά της Ευρώπης, του 500e.
Με 155 ίππους και ισχυρό οδηγικό ταμπεραμέντο, το Abarth 500e τιμά στο έπακρο τα ιδανικά της Abarth, όπως άλλωστε το Abarth 595 των 165 ίππων και το ακόμα ισχυρότερο Abarth 695 των 180 ίππων που ολοκληρώνουν την γκάμα. Όλα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα στο δίκτυο αντιπροσώπων της μάρκας, με κοινό παρονομαστή το μοναδικό στιλ και την αυθεντική εμπειρία της σπορ οδήγησης που έχει κάνει θρύλο την Abarth και το σκορπιό της.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα