Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Η επαναστατική μετάδοση της Hyundai
Η επαναστατική μετάδοση της Hyundai
H τεχνολογική καινοτομία της Hyundai έρχεται και πάλι στο προσκήνιο με το επαναστατικό σύστημα μετάδοσης Uni Wheel που υπόσχεται υψηλότερη αποδοτικότητα και αναβαθμισμένη χωροταξία.
UPD:
Για περισσότερο από έναν αιώνα η βασική ιδέα μετάδοσης της κίνησης έχει διατηρήσει τις ίδιες αρχές. Ο Όμιλος Hyundai φαίνεται όμως αποφασισμένος να φέρει μια σημαντική αλλαγή στα δεδομένα με ένα νέο πειραματικό σύστημα που ονομάζει Uni Wheel. Η παρουσίασή του έγινε σε εκδήλωση στη Σεούλ όπου τα στελέχη της εταιρείας έδωσαν λεπτομέρειες περί αυτού στην σχετική Ημερίδα Τεχνολογίας. Η ιδέα είναι μειωθεί ο αριθμός των μηχανικών μερών που χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση της κίνησης. Συνεπώς, να μειωθεί το βάρος και να αυξηθεί ο ωφέλιμος διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες. Ωστόσο αυτό δεν είναι εύκολο. Στη Hyundai, σε συνεργασία με το Iνστιτούτο Προηγμένης Τεχνολογίας της Kia, ανέπτυξαν ένα ευφυές σύστημα στο οποίο το πλανητικό σύστημα μετάδοσης ενσωματώνεται στον τροχό, καταργώντας και την αναγκαιότητα ύπαρξης άξονα άρθρωσης σταθερής ταχύτητας (ή άξονας CV, όπως ονομάζεται) και μειώνοντας το μήκος του ημιαξονίου.
Το Uni Wheel διαθέτει ήλιο, πινιόν και δορυφόρους εντεταγμένους σε κυκλικό περίβλημα το οποίο ενσωματώνεται στον τροχό. Το σύστημα δεν συνδέεται με τον ηλεκτροκινητήρα και επιτρέπει την άρθρωση και την ανεξάρτητη κίνηση τόσο του τελευταίου (τροχός) όσο και του συστήματος καθαυτού, βάσει της λειτουργίας της ανάρτησης κάθε φορά. Η δυνατότητα αυτή επιτρέπει αφενός να έχει ο κάθε κινητήριος τροχός διαρκή επαφή με τον δρόμο (άρα καλύτερη πρόσφυση συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε ένα κλασικό σύστημα μετάδοσης) και αφετέρου να έχει (το όχημα) καλύτερη οδική συμπεριφορά, καθώς μειώνεται το βάρος.
Ουσιαστικά, ο ρόλος του νέου συστήματος είναι να λειτουργεί ως μειωτήρας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στη σχετική εκδήλωση, η αναλογία του μπορεί να φτάσει το 6,241:1.
Η Hyundai έχει κατοχυρώσει πολλές πατέντες και συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Korea Times, προς το παρόν το σύστημα αντέχει σε ταχύτητα κίνησης έως 120 χλμ./ώρα και σε ροπή έως 1.200 Nm. Όπως ανακοινώθηκε, το Uni Wheel μπορεί τοποθετηθεί τόσο σε δικίνητα όσο και σε τετρακίνητα αυτοκίνητα και να κατασκευαστεί σε διάφορα μεγέθη, από 75 mm έως 200 mm. Αυτό το κάνει εύχρηστο τόσο για κανονικών διαστάσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα όσο και για οχήματα μικροκινητικότητας.
Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κινεί αυτοκίνητα με περισσότερους των τεσσάρων τροχούς και σε ρομποτικά οχήματα ή σε αυτά για ειδικές αποστολές.
Στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, το σύστημα Uni Wheel επιτρέπει την ύπαρξή ενός επίπεδου πατώματος σε όλο το μήκος του, κάτι που είναι προς όφελος της ευρυχωρίας για τους επιβάτες, αλλά και της αυξημένης δυνατότητας μορφοποίησης του εσωτερικού χώρου, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα. Ωστόσο, ακόμα βρίσκεται στο αρχικό στάδιο εξέλιξής του και τα στελέχη του Ομίλου Hyundai αναγνωρίζουν ότι χρειάζονται χρόνια δοκιμών του για να μπει σε διαδικασία παραγωγής.
Το Uni Wheel διαθέτει ήλιο, πινιόν και δορυφόρους εντεταγμένους σε κυκλικό περίβλημα το οποίο ενσωματώνεται στον τροχό. Το σύστημα δεν συνδέεται με τον ηλεκτροκινητήρα και επιτρέπει την άρθρωση και την ανεξάρτητη κίνηση τόσο του τελευταίου (τροχός) όσο και του συστήματος καθαυτού, βάσει της λειτουργίας της ανάρτησης κάθε φορά. Η δυνατότητα αυτή επιτρέπει αφενός να έχει ο κάθε κινητήριος τροχός διαρκή επαφή με τον δρόμο (άρα καλύτερη πρόσφυση συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε ένα κλασικό σύστημα μετάδοσης) και αφετέρου να έχει (το όχημα) καλύτερη οδική συμπεριφορά, καθώς μειώνεται το βάρος.
Ουσιαστικά, ο ρόλος του νέου συστήματος είναι να λειτουργεί ως μειωτήρας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στη σχετική εκδήλωση, η αναλογία του μπορεί να φτάσει το 6,241:1.
Η Hyundai έχει κατοχυρώσει πολλές πατέντες και συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Korea Times, προς το παρόν το σύστημα αντέχει σε ταχύτητα κίνησης έως 120 χλμ./ώρα και σε ροπή έως 1.200 Nm. Όπως ανακοινώθηκε, το Uni Wheel μπορεί τοποθετηθεί τόσο σε δικίνητα όσο και σε τετρακίνητα αυτοκίνητα και να κατασκευαστεί σε διάφορα μεγέθη, από 75 mm έως 200 mm. Αυτό το κάνει εύχρηστο τόσο για κανονικών διαστάσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα όσο και για οχήματα μικροκινητικότητας.
Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κινεί αυτοκίνητα με περισσότερους των τεσσάρων τροχούς και σε ρομποτικά οχήματα ή σε αυτά για ειδικές αποστολές.
Στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, το σύστημα Uni Wheel επιτρέπει την ύπαρξή ενός επίπεδου πατώματος σε όλο το μήκος του, κάτι που είναι προς όφελος της ευρυχωρίας για τους επιβάτες, αλλά και της αυξημένης δυνατότητας μορφοποίησης του εσωτερικού χώρου, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα. Ωστόσο, ακόμα βρίσκεται στο αρχικό στάδιο εξέλιξής του και τα στελέχη του Ομίλου Hyundai αναγνωρίζουν ότι χρειάζονται χρόνια δοκιμών του για να μπει σε διαδικασία παραγωγής.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα