Toyota και Lexus με steer-by-wire

Toyota και Lexus με steer-by-wire

Πολύ σύντομα η Toyota θα λανσάρει τη νέα τεχνολογία steer-by-wire που θα απαλείφει την μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και του συστήματος διεύθυνσης.

Toyota και Lexus με steer-by-wire
Επιβεβαιωμένα πια, η Toyota ετοιμάζεται να παρουσιάσει καταρχήν μέσω του Lexus RZ το σύστημα steer-by-wire. Κι όχι σε πολύ καιρό από τώρα. Πιο συγκεκριμένα, στα τέλη του 2024, η Lexus θα εξοπλίσει το RZ με το σύγχρονο αυτό σύστημα το οποίο θα κάνει ακόμα πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Λίγο αργότερα, το 2025, θα ακολουθήσει και η Toyota η οποία σκοπεύει να υιοθετήσει το steer-by-wire στο bZ4X. Φυσικά, για να γίνει αυτό πρέπει να ικανοποιούνται κάποιες απαιτήσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει οδηγία κάθε αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με steer-by-wire να διαθέτει επίσης και δύο ηλεκτροκινητήρες για το συγκεκριμένο σύστημα καθώς και δύο μονάδες ελέγχου. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία δικλείδα ασφαλείας, ώστε αν το ένα από τα εκάστοτε δύο συστήματα αποτύχει, να υπάρχει εναλλακτικό. Στα οφέλη του συστήματος steer-by-wire είναι το χαμηλό κόστος του, τόσο για τις εταιρείες, όσο και για τον οδηγό που θα το συντηρεί. Άλλο ένα προτέρημα είναι πως πλέον το τιμόνι δεν θα συνδέεται μηχανικά με τους εμπρός τροχούς, διότι δεν υπάρχει κολόνα τιμονιού.
Χάρη στο steer-by-wire, οι αισθητήρες θα στέλνουν σήματα προς τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα στρίβει τους τροχούς. Αυτόματα λοιπόν, πρόκειται να σταματήσουν οι πολλοί κραδασμοί που προκαλούνται από το ανώμαλο οδόστρωμα. Το καλύτερο από όλα, είναι πως ο οδηγός θα έχει μεγαλύτερη ακρίβεια στην πληροφόρηση και τις κινήσεις του στην άσφαλτο, καθώς το στρίψιμο θα προσαρμόζεται στην ταχύτητα με την οποία κινούμαστε και στο εκάστοτε οδόστρωμα. Η Lexus έκανε δοκιμές στο RZ με το steer-by-wire στις εγκαταστάσεις της Toyota, στο Ναγκόγια τον περασμένο μήνα και για αυτό δηλώνει έτοιμη να το παρουσιάσει σε περίπου έναν χρόνο. Το σύστημα θα είναι δεύτερης γενιάς και θα επιτρέπει στρίψιμο του τιμονιού μέχρι 200 μοίρες, άρα 20 μοίρες περισσότερο από την πρώτη γενιά. Σύμφωνα με την Lexus, το yoke τιμόνι δούλεψε πολύ ομαλά και έδωσε σωστή πληροφόρηση στον οδηγό. Ίδια με αυτήν που θα ένιωθε εάν ήταν ένα συμβατικό τιμόνι με μηχανική υποστήριξη από την κρεμαγιέρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης